Gjest Norwegian Blue Skrevet 13. september 2006 #1 Del Skrevet 13. september 2006 Ettersom strømpebukser er noe herk tenkte jeg jeg skulle prøve stay-ups og kjøpte noen på H&M. Men den ene datt bare ned, så måtte kapitulere og låne strømpebukse av en venninne før vi for på byen. Hvorfor datt den ene ned da, har jeg gjerne mindre lår på ene siden? Men utenom det likte jeg de, så lurer på hvor jeg får kjøpt gode stay-ups (som ikke detter ned), og som ikke koster så forferdelig mye? Er student så har ikke råd til å bruke flere hundre på strømper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 13. september 2006 #2 Del Skrevet 13. september 2006 Estethique har strømper i god kvalitet. Jeg har sluttet å handle stay-ups på H&M, de er i dårligste kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 13. september 2006 #3 Del Skrevet 13. september 2006 De beste stay ups-ene jeg har er fra Wolford, og de koster nesten 300,-. MEN de er behagelige, lekre, de sitter, og de rakner ikke første gangen du bruker dem. Litt vanskelig å bruke så mye på et par strømper når man er student da. Et tips er å følge med når strømpeavdelingen på esthethique har salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #4 Del Skrevet 13. september 2006 Mene å ha sett at også Cubus fører Wolford. Følg med der, for de har ofte tilbud på strømper og undertøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #5 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg kjøper nesten alltid på Lindex. De har ofte en sånn greie med "ta tre for prisen av to." Kvaliteten og utvalget er bra. Har aldri vært plaget av de siger ned, kanskje med unntak av et par som hadde vært gjennom mange vask. De brukte jeg heller under bukser. Du bør teste ut størrelser. Dessuten må du aldri bruke bodylotion på lårene om du skal stayups på, det hindrer at gummikanten fester seg. Jeg synes faktiske at stayups er mer økonomisk enn de hersens strømpebuksene. Om en strømpe rakner, kan du jo bruke den andre sammen med en ny fra et annet par om du kjøper flere av samme type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 13. september 2006 #6 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Jeg kjøper også mine på Lindex, de har høyest kvalitet av de billige merkene synes jeg. Kjøp de med bred (blonde)kant øverst, de lager ikke like mye søkk i låret og har dessuten ofte to eller flere silikonstriper, noe som gjør at de sitter bedre. Endret 13. september 2006 av Virvel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #7 Del Skrevet 13. september 2006 De beste stay ups-ene jeg har er fra Wolford, og de koster nesten 300,-. MEN de er behagelige, lekre, de sitter, og de rakner ikke første gangen du bruker dem. ← Jeg også pleier å kjøpe lindex strømper, men av og til er det utrolig deilig å skeie ut med Wolford. De er virkelig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #8 Del Skrevet 13. september 2006 Ja! Jeg ble positivt overrasket over HMs, mulig vi har kjøpt forskjelllige typer? Jeg stod klar med strømpeholderen, men den var ikke nødvendig fordi strømpene hadde en "gummikant" øverst som gjorde at de satt som støpt til låret. Jeg kjøpte disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenJuliet Skrevet 13. september 2006 #9 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg liker ikke de fra HM så godt heller, Wolford strømpene er av god kvalitet og sitter godt. Orublu har også noen gode. Jeg kjøper altid litt store stay-ups så jeg får de godt oppå låret og så de ikke synes hvis jeg har et kort skjørt. Er de for slappe i strikken bruker jeg strømpeholder. Forøvrig synes jeg det er mye mer behagelig å bruke stay-ups enn strømpebukser da de er så stramme i livet. Penere er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #10 Del Skrevet 13. september 2006 Bruker gjerne Orublu sine, har bare gode erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kåre Skrevet 13. september 2006 #11 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg svarte nettopp på et innlegg under "seksualitet" om sexy undertøy. Hvorfor ikke bruke noe sånt i stedet for stay ups: http://www.stockingshq.com/sheertemptation...belt2_large.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #12 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg svarte nettopp på et innlegg under "seksualitet" om sexy undertøy. Hvorfor ikke bruke noe sånt i stedet for stay ups: http://www.stockingshq.com/sheertemptation...belt2_large.jpg ← Fordi det blir et lite prosjekt å gå på do med slike.. Jeg liker de fra Lindex veldig godt. Wolford etc er sikkert kjempebra, men litt vel dyrt. Man ser jo ikke akkurat forskjell, og om lindex' skulle bli ødelagt etter én dag, så kan man omtrent kjøpe tre par for prisen av et par Wolford. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AGF Skrevet 14. september 2006 #13 Del Skrevet 14. september 2006 Lindex her også. Klarte meg med ett par gjennom hele bryllupsdagen og de var like hele når de ble tatt av. Og seg ikke ned en gang i løpet av 15 timer. Helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. september 2006 #14 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg har også god erfaring med lindex. Som en sa er det "økonomisk" fordi en kan erstatte bare den ene, men likke minst så opplever i alle fall jeg at mine stayups raker LANGT sjeldnere enn strømpebuksene, enda jeg stort set kjøper "samme kvalitet" sånn ca. Kostnadsmessig i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #15 Del Skrevet 14. september 2006 H&M har to typer stay-ups, og den dyreste er klart den beste. De billige faller ned og rakner med en gang, mens den dyreste (med bred blondekant) holder seg både oppe og lenge. (Med billigvarianten falt en gang strømpene ned på BEGGE bena samtidig i forgjengerovergangen på Majorstuekrysset...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mink Skrevet 14. september 2006 #16 Del Skrevet 14. september 2006 Hvorfor ikke bruke noe sånt i stedet for stay ups: http://www.stockingshq.com/sheertemptation...belt2_large.jpg ← Fordi det blir et lite prosjekt å gå på do med slike.. ← Nåja, det er en vanesak. Om du synes det er vanskelig, kan du evt. ha trusa oppå strømpeholderen. Eller hekte den av i ryggen (hemper som en bh). Hvis du nå på død og liv skal ha truse på da..... Selv foretrekker jeg helt klart strømper fremfor stay-ups -kan ikke fordra den trange, klamme gummikanten som man alltid engster seg for at skal skli ned. Men om man vil ha stay-ups finnes det massevis av det også på den samme nettsiden: StockingsHQ, kjempeutvalg og billigere enn her hjemme. Jeg har bare gode erfaringer derfra, men anbefaler å holde seg under 200kr grensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 14. september 2006 #17 Del Skrevet 14. september 2006 Fordelen med stay-ups i forhold til hofteholder er jo at det er et plagg mindre, 4-6 hekter mindre, mer fritt og behagelig å gå med. Jeg engster meg aldri for at stay-upsene (eller hvordan det staves) skal skli ned, for det gjør de ikke hvis man har god kvalitet og riktig størrelse. Men hofteholder har sin misjon det også, helt klart, og da er det best med en sånn som det ble linket til, og ikke det greiene man får i vanlige undertøysbutikker som stort sett bare egner seg til sengemoro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 14. september 2006 #18 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg sverger til stay upsene til Oroblu - de sitter som støpt på meg! De koster vel 198 eller noe for et par, men jeg har de alltid lenge når jeg behandler de forsiktig. De har jeg kjøpt på Cubus eller undertøysbutikker med godt strømpeutvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kåre Skrevet 14. september 2006 #19 Del Skrevet 14. september 2006 Kanskje dumt av en mann å blande seg inn i en diskusjon om dette, men jeg følte jeg hadde noe å bidra med utifra min eks sine erfaringer. Syns noen kvinner her sklir litt ut. Var ikke poenget her at trådstarter var student og hadde dårlig økonomi! Akkurat som min eks, men hun hadde en ekstrajobb der hun gikk i skjørt. Poenget var, litt overraskende for meg, at hun definitivt foretrakk strømpeholder. Men da sånne som jeg linket til...både av praktiske og økonomiske årsaker. Hun hadde selvfølgelig trusen utenpå strømpeholderen. De strømpene hun kjøpte på nettet og brukte til hverdags, kostet kr 30. Hun sammenlignet de med strøpebukser og stay ups til 150. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 15. september 2006 #20 Del Skrevet 15. september 2006 Lindex er soleklart best av de billigere stay-ups-merkene, i min erfaring i alle fall. Men husk nå for all del å ikke bruke bodylotion på lårene samme dagen som du skal ha på stay-ups, for DA sklir de garantert ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå