Gjest hylende kjedelig Skrevet 14. januar 2003 #1 Skrevet 14. januar 2003 eller er det bare mitt inntrykk? "rømmer" dit fra vinteren neste uke, og ønsker tips om hva - om noe - som er ok der.....
Gjest Lea Skrevet 14. januar 2003 #2 Skrevet 14. januar 2003 Jeg synes ikke at det er så kjedelig der jeg da. Men det kommer an på hva du liker å gjøre. Synes at øya har et allsidig tilbud, enten du vil feste, shoppe eller sløve. Selv liker jeg å ha lite å gjøre på ferie. Slappe skikkelig av. Hvor skal du bo? Hva vil/liker du gjøre?
Tusenfryd Skrevet 15. januar 2003 #3 Skrevet 15. januar 2003 Det finnes masse steder å opploeve på GC - bort fra de verste turistmaskinene. Lei en bil og kjør nordover, rundt omkring, besøk landsbyene og du får se et GC som mange ikke opplever. Kjøp en reisehåndbok om øya, som er litt mer omfattende enn beskrivelser av grisefesten og du vil få en nydelig ferie. Alt har med hva du gidder å gjøre det til.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2003 #4 Skrevet 15. januar 2003 Når man reiser til Gran Canaria og slike øyer generellt er det vel ikke akuratt opplevelsen man reiser for er det ? Man vet hva man får om man kan si det slik. Har vært på Kanariøyene noen ganger og reiser kun for å slappe av i såfall. Dersom jeg vil oppleve litt mer så velger jeg heller mer utfordrende turmål.
Gjest Chica Skrevet 15. januar 2003 #5 Skrevet 15. januar 2003 Gran Canaria er hva du gjør det til selv. Du kan dra på norske restauranter og barer hver dag hvis du vil, eller du kan dra på steder der de ikke forstår norsk. Det er masse gode restauranter, kjempebra shopping i Vecindario eller Las Palmas og det er masse å finne på. Leier du bil noen dager kan du oppleve masse. Rundtur rundt øya er en kjempefin tur, men du må beregne god til på vestkysten. I lunftlinje er det ikke langt, men veien er utrolig svingete. Ellers kan du kjøre vannskuter, lære deg vindsurfing, gå turer på strand og i fjell, dra på utflukter og masse masse mer. Håper bare det er blitt bedre vær til du drar, hørte det snødde igår...
Væren Skrevet 15. januar 2003 #6 Skrevet 15. januar 2003 Jeg stortrives på Gran Canaria! Synes øya har fått et ufortjent stempel som "kjedelig"! Vi har 3 barn, og drar for sol, bad og avslapping. Vil du feste og slå ut håret, er det rikelig med muligheter, eller om du vil slappe av og bare ha ferie: herlig! Her er noe for enhver smak, vil jeg tro! Mye god mat og masse aktivitetstilbud, fra golf til fjellturer, haifiske og mye, mye mer! Men som Tusenfryd sier: Ta deg gjerne en tur rundt Gran Canaria, vi leide bil og tok en dagstur i fjor, det er utrolig å oppleve den sammensatte naturen på øya; alt fra hvite strender til stupbratte klipper og svingete veier; fra frodig og grønt til fullstendig ørkenlandskap (mange westernfilmer er faktisk spilt inn på GC), og svære furuskoger med vannvittig svære kongler som vi bare måtte ta med hjem i kofferten. Masse koselige små landsbyer rundt hver en sving! God tur til Gran Canaria! Søk gjerne på nettet etter steder hvor du kan finne mer info om øya, f.eks disse: http://www.canariposten.com/ http://www.kanariguiden.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå