Gå til innhold

Jeg liker så godt den nye Bixit fullkornsbar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt den nye Bixit fullkornsbar som reklameres som et sunt mellommåltid...

Men jeg er så dårlig på mengde av fett, sukker etc i produkter, så jeg vet ikke om det er "sunt" eller ikke.....

Jeg vil gjerne vite om det feks inneholder såpass store mengder av sukker, så det heller fører til at man legger unødvendig på seg.

Kan dere hjelpe?

Innhold/100 g:

Energi: 1900 kJ (440 kcal)

Protein: 7.5 g

Karbohydrater: 57 g

-hvorav sukker: 18 g

Fett: 21 g

-hvorav mettede: 9 g

Natrium 0.5 g

Kostfiber: 10 g

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den inneholder altfor mye sukker, så å påstå at den er et sunt mellommåltid er ikke helt sant. Omtrent det samme som å spise kjeks.

Men så er det jo som med alle andre ting, at måtehold er det viktigste. Det er uansett sunnere enn sjokolade, potetgull etc.

:)

Skrevet

Haha! Den er ekstremt usunn, men veldig god da... ;) Markedsføringen har rettet seg mot jenter som gjerne vil være litt sunne, men som likevel er slikekmunner! 21 g fett (hvorav 9 g er mettet), masse sukker og lite proteiner kan neppe kalles sunt! Den er litt bedre enn sjokolade pga fiberinnholdet, men ikke mye! Dette er definitivt NEI-mellommåltid for slankere..

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg har også fått sansen for denne kjeksen, særlig den med blåbær. Den er imidlertid ikke sunn i den forstand at man kan spise ubegrenset, og at det er et godt mellommål. 100 g kjeks inneholder 21 g fett, hvor 9 gram er mettet (transfett som er usunt). Hvis man ser på fett-type er dette bedre enn mye annen kjeks som inneholder kun transfett. Så i valget mellom to kjekstyper er denne best. Den inneholder også havregryn som gir masse fiber.

Uansett hva man spiser bør det gjøres med måte. Så kos deg med denne kjeksen, men husk på at det er kjeks du spiser, og ikke helsekost.

Skrevet

440 kcal for en liten "kjeks" er ikke sunt!

Det er nesten 1/5 av dagsbehovet for en kvinne!

Skrevet
440 kcal for en liten "kjeks" er ikke sunt!

Det er nesten 1/5 av dagsbehovet for en kvinne!

440 kcal er for 100 gram, to kjekt er tilsammen 30 gram.

Skrevet

Det er like mye kalorier som for 50gr sjokolade.. Så hvis du spiser en slik hver dag, er det som å spise sjokolade hver dag...

JA - du kommer til å legge på deg om du ikke trimmer vesentlig mer HVER DAG...

Vet det ikke var meldingen du håpet på, men du spurte...

Skrevet

Jeg er nettopp hjemvendt fra noen år i USA, og er egentlig overrasket over at det ikke er kommet flere produkter av denne typen på det norske markedet for lenge siden. I USA strømmer det over med slike fra mange produsenter og svært mange forskjellige smaksvarianter, fra kakedeig til banan og marshmallows.. De markedsføres gjennomgående som sunne, men dette er nok svært varierende. Vi vil nok se mange produkter av denne typen komme på det norske markedet de nærmeste årene.

Dette var vel litt off topic da men..;) Som nevnt over er nok måtehold stikkordet også i denne sammenheng, det er ikke så mye som er sunt om du spiser for mye av det uansett hva det er!

Skrevet

Den er ikke særlig sunn nei, og langt i fra god. :forvirret:

Skrevet
Det er like mye kalorier som for 50gr sjokolade.. Så hvis du spiser en slik hver dag, er det som å spise sjokolade hver dag...

JA - du kommer til å legge på deg om du ikke trimmer vesentlig mer HVER DAG...

Man kan spise så mye kjeks man vil, uten å legge på seg, om man ikke spiser mer enn man forbrenner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...