Lilith Skrevet 13. september 2006 #1 Del Skrevet 13. september 2006 Tenker litt på å ta turen til Marokko (Agadir?) i høst, men vil gjerne høre fra folk som har vært der. Hvordan er klimaet? Folkene? Maten? Badeliv? Uteliv? Etc, etc. Innspill mottas med takk og bukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 13. september 2006 #2 Del Skrevet 13. september 2006 Står du ved stranden i Agadir kunne du lett trodd at du var på Kanariøyene. Men noen kvartaler lenger opp i byen er det ikke så turistifisert og du får masse god marokkansk mat på restaurantene. Agadir er et typisk charterreisemål, jeg vil anbefale å dra til Marrakesh en tur, gjerne med en overnatting. Var der selv kun på dagstur, men skulle gjerne ha overnattet der! Er en stund siden jeg var der nå, men da var maten billig, været helt greit (var der i januar, var over 20 grader i skyggen om dagene, men mye vind, så det var litt kaldt å sole seg) og stranda var fin. Vær VELDIG forsiktig om dere er jenter som reiser alene, mange av guttene var innpåslitne og taxisjåførene kjørte masse omveier og tok gjerne med seg en kamerat i bilen om de hadde kun jenter i baksetet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hmm .. vi er to jenter som reiser, og er ute etter en helt streit sol og bad-ferie, så Agadir høres egentlig ok ut. Men er det sånn at det er utrygt for jenter i Marokko, eller klarer man seg fint ved å ta vanlige forhåndsregler? Endret 13. september 2006 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 13. september 2006 #4 Del Skrevet 13. september 2006 Klarer seg nok fint så lenge dere er klar over problemet. Var ingen som gjorde oss noe, men var litt ubehagelig når taxien stoppet 100 meter unna der vi satte oss inn og sjåføren ropte på en han tydeligvis kjente som kom hoppende inn i bilen med et stort glis I tillegg brukte taxiene myyyye lengre tid når det bare var jenter i bilen. Guttene kunne stoppe opp rett ved solsenger der det lå jenter og bare glane. Er jo ikke så vanlig med jenter i bikini der, så om du skal sole deg må du være forberedt på mye oppmerksomhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 13. september 2006 Ok. Takk for råd og tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #6 Del Skrevet 13. september 2006 Tenker du på Marocco, Lilith? Du får gi rapport til meg når du kommer tilbake da, siden vi aldri kom oss av gårde i fjor. Har fremdeles lyst en tur dit, men vi får se hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. september 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 13. september 2006 Will do, dahlink! .. hvis vi kommer oss dit, da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 13. september 2006 #8 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg ville tatt en pause fra sola og tatt en tur til Marakesh når jeg først var i Marokko. Vi ble med på utflukten via Star Tour, var veldig greit. Ble litt shopping av bl.a. keramikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. september 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 13. september 2006 tips notert! Takk, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 13. september 2006 #10 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg var i Marokko i januar, vi fløy til Agadir, men reiste videre til Marrakesh samme dag. Tilbrakte 4 dager i Marrakesh og 3 i Essaouira, men overnattet i Agadir siste natten pga tidlig flybuss. Essaouira ligger også på kysten og er mye finere enn Agadir. Denne turen kan varmt anbefales. Vi reiste på egenhånd, det var ikke noe vanskelig å finne bra og rimelig overnatting, men Apollo tilbyr også kombinasjonsreiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. september 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 13. september 2006 *notere, notere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #12 Del Skrevet 13. september 2006 Marrakesh er kjempefint og mer spennende enn Agadir:-) Det går masse busser fra Agadir til Marrakesh, så det er lett å komme seg dit. Vi dro også til Tiznit (?) hvor de solgte mye fint sølvarbeide (og berbersølv; disse smykkene har lavere sølvinnhold enn vanlig, men er fine). I Agadir synes jeg mennene kunne være litt innpåslitne, dessuten hadde vi en litt ubehagelig opplevelse da vi valgte å ikke spise på en restaurant (kelneren fulgte etter oss og skjelte oss ut, hehe). Opplevde ikke noe tilsvarende i Marrakesh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #13 Del Skrevet 15. september 2006 Å bare være i Agadir en uke vil jeg IKKE anbefale. Da er det faktisk bedre å reise til Kanariøyene eller noe, så slipper de fryktelig pågående selgerene, og slitsomme gutter…… Utelivet er nok også bedre i ikke-arabiske land. MEN: Er dere ute etter en kombinasjon av opplevelser og strandliv er Marokko supert. Og da føyer jeg meg til de som sier at Marrakesh er et must. Det er en heeelt magisk by!! Byen ligger inne i landet, så jeg anbefaler maks 2 dager der hvis dere er på en ukes ferie- 4 hvis to uker. Ellers er Essaouira helt nydelig. Det sies at Egner hentet inspirasjon til Kardemommeby herfra… Flott strand, men kaldere enn Agadir, så hvis dere vil bade og sole dere må dere sjekke om det går an når dere skal reise!! Jeg var der i januar, og da var det strandvær i Agadir og bare 17-18 grader og sur vind i Essaouira…… Men absolutt verdt en dag eller to uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 16. september 2006 #14 Del Skrevet 16. september 2006 Har en venninne som haiket til Marokko. Hun likte seg ikke så godt pga innpåslitne selgere og folk som forsøkte å lure dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. september 2006 #15 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg var i Marokko i januar 2005. Var vel 20 jenter og 2 gutter på tur, og det ble bråk Alle mennene ble sure fordi de to guttene vi reiste med ikke ville dele på damene, så det ble noen forfølgelser osv Vi var på kamelsafari, på dagstur i Marrakesh, haifiske, eselridning og sightseeing Hvis man vil ha opplevelser så er Marokko stedet, men hvis man bare vil ligge på stranda ville jeg heller dratt et annet sted. Jeg syntes det var ganske kaldt da vi var der, så det ble ikke mye soling på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå