Gå til innhold

Arv?

Gjest Tingeling ikke innlogget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min samboers mor har kreft, og selv om vi ikke vil tenke på at hun kan dø av det så er jo det desverre realiteten. Bestefaren til samboeren min lever fortsatt og har litt penger på bok. Hvis moren til samboeren min dør før faren sin (altså min samboers bestefar), vil da denne arven tilfalle hennes bror (samboers onkel), eller vil samboeren min og hans bror få noe av den? Må det da eventuelt spesifiseres i testamente eller går det automatisk?

Håper at noen skjønner hva jeg spør om.

tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hennes del går vel til hennes arvinger. Onkelen får ikke alt, bare fordi han er eneste gjenlevende.

Skrevet
Hennes del går vel til hennes arvinger. Onkelen får ikke alt, bare fordi han er eneste gjenlevende.

Dette stemmer, hennes del vil deles mellom hennes livsarvinger, i dette tilfellet din samboer og broren hans (og evt. mannen hennes hvis hun er gift).

Skrevet
Dette stemmer, hennes del vil deles mellom hennes livsarvinger, i dette tilfellet din samboer og broren hans (og evt. mannen hennes hvis hun er gift).

Riktig. Din samboer blir sin bestefars livsarving, og disse kan ikke forbigås, tror jeg. Jeg har arvet på lik måte, og jeg arvet da min forelders del, like mye som min forelders søsken gjorde.

Skrevet

Godt å høre :) Takk for at dere svarte. Jeg var redd for at det ikke var slik og da hadde jeg følt at jeg måtte ta snakke med samboeren min om at de måtte få bestefaren til å ordne testamente - i tilfelle. Og det siste han vil tenke på nå er penger, men på sikt kan det ha en del innvirkning på hans situasjon. Godt at loven er rettferdig :)

tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...