Gå til innhold

Krise!Har fått virus...på pcn:(

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Ja, jeg har fått virus på min 4 mnd gamle dell laptop!!!

Hadde ikke hatt tid til å laste ned det virusprogrammet igjen, før det sa pang..plutsellig ble hele skjermen rosa..og jeg ble såklart redd nok til å skru av hele greia. Når jeg da skulle skru på igjen..kommer den ikke noe lengre..alt er borte..startmenyen..programmer osv:(

Hva skal jeg gjøre`?:( Er det håp? Vil det koste mye å få fikset dette?

:( snufs..og jeg som har en jussoppgave jeg skal levere imorgen!!!

Kan så lite om sånne ting..er evigtakknemlig for svar! :grine:

Skrevet

Hvis du kan skru den på og installere virusprogrammet kan du prøve å fjerne viruset etterpå. Hvis du ikke får til det engang, kan du prøve å levere den inn (der du kjøpte den f.eks) og se om de greier å få ut noen av filene dine, hvis problemet er at du ikke har backup av oppgaven (men det håper jeg da du har?). Sannsynligvis må du reinstallere hele maskina. Jeg sier som M: Installer Linux! Gentoo til deg og Ubuntu til bessmorra di!

Gjest Carolinee
Skrevet

Kjøpte pcn min hos Dell,og har sendt dem en mail nå..problemet er at jeg ikke lastet ned kopi ac WIndows XP, som skulle ligge på pcn et eller annet sted når jeg kjøpte den i Februar.. :grine:

Skrevet
Kjøpte pcn min hos Dell,og har sendt dem en mail nå..problemet er at jeg ikke lastet ned kopi ac WIndows XP, som skulle ligge på pcn et eller annet sted når jeg kjøpte den i Februar.. :grine:

Det bruker da alltid å følge med en (eller flere) CD-ROM med programmene som følger med maskina, selv om det er installert? Hvis ikke kan det hende de kan sende deg det. Hvis ikke må du vel få tak i det et annet sted. Eller bruke Linux.

Gjest caroline igjen
Skrevet
Det bruker da alltid å følge med en (eller flere) CD-ROM med programmene som følger med maskina, selv om det er installert? Hvis ikke kan det hende de kan sende deg det. Hvis ikke må du vel få tak i det et annet sted. Eller bruke Linux.

niks..dell sa at jeg selv kunne laste ned backup/programmet på en cd..

håper virkelig de kan hjelpe meg..

men er det sånn at hvis man har fått virus så kan man bare laste ned windows xp igjen feks..for å bli kvitt viruset??

det er sikkert dyrt å sende inn pcn til dem..hvordan kan jg gjøre det billigst mulig:(

Skrevet
niks..dell sa at jeg selv kunne laste ned backup/programmet på en cd..

håper virkelig de kan hjelpe meg..

men er det sånn at hvis man har fått virus så kan man bare laste ned windows xp igjen feks..for å bli kvitt viruset??

det er sikkert dyrt å sende inn pcn til dem..hvordan kan jg gjøre det billigst mulig:(

Ja, du kan bare reinstallere Windows, så er viruset borte.

Skrevet

4 måneder siden? Du må da ha garanti? Support?

Skrevet

joda..men virusprogrammet varte bare i 4 mnd:( har ikke oppgradert det..

men jeg bør jo få litt hjelp..de har enda ikke svart..og har sittet i tlfkø i 1 time og 10 minutter nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...