Gå til innhold

Har vi familievennlige arbeidsplasser i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norske kvinners Sanitetsforening deler hvert år ut en pris til "Norges mest familievennlige arbeidsplass". Vi får VELDIG få forslag selv om vi går bredt ut med info. Er din arbeidsplass familievennlig? Innspill ønskes!

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som nattevakt har jeg iallefall suveren arbeidstid og massevis av fri. deilig!

Skrevet

Synes at min jobb som lærer er ganske familievennlig...

Skrevet

Når jeg sammenligner med det landet jeg bor i, virker alle arbeidsplasser i Norge familievennlige...

Skrevet
Når jeg sammenligner med det landet jeg bor i, virker alle arbeidsplasser i Norge familievennlige...

Helt enig med deg gjest.

Skrevet

Mange bedrifter er familievennlige på "papiret", men når det kommer til stykke vises det liten eller ingen vilje til å tilrettelegge, f.eks med hjemmekontor. Selv har jeg ikke barn, men har venninner i jobb/arbeidsmiljø som gir dem

dårlig samvittighet når de må være hjemme med syke barn. Slik bør det ikke være!!!

Skrevet

Her jeg jobber er det veldig familievennlig synes jeg:

-Stor frihet under ansvar

-Jeg legger opp dagen selv, og kommer og går som jeg vil

-Mulighet for hjemmekontor (som jeg benytter meg av)

-Bare positive meldinger å få når man gir beskjed om at man er gravid

-Arbeidsgiver betaler diff. mellom statens satser og lønn under permisjon

-Arbeidsgiver betaler mobiltlf første 3 mnd. av permisjon

Det varierer nok litt fra avdeling til avdeling, og hvilken sjef man har, men selskapets policy er det ingenting å si på. I min avdeling er det VELDIG bra!

Selskapet krever selvsagt en del tilbake, men så sant man leverer det man skal (og kanskje litt til ;)) kan man stort sett gjøre som man vil.

Skrevet (endret)

Hos meg er det sånn passelig familievennlig. Fine reaksjoner da jeg var gravid, men ingen spesiell tilrettelegging. Kun forventinger om at jeg skal jobbe akkurat like mye som vanlig, dvs mye overtid. Ingen oppdekking av inntektstap under permisjonen heller. Ellers har jeg mye frihet under ansvar og legger opp arbeidsdagen min selv.

Ellers har de fleste her små barn så alle har full forståelse for at de blir syke. Det er også forståelse for hentetider i bhg og skole.

Endret av Caramba
Skrevet

Jeg har en typisk "8-16jobb" som ikke er spesielt fleksibel. Joda, i og med at jeg jobber på pc (som grafiker) er det mulig å ta med jobben hjem, men er det populært? Nei! Blir jeg prakket på overtid stadig vekk? Ja!

Egentlig fantaserer jeg om å begynne å jobbe som renholder igjen, som jeg gjorde under studietiden. Da jobbet jeg 5.00 - 13.00. Hadde ungene vært så store at de gikk på skolen kunne jeg altså vært hjemme når de kom hjem. Det er ikke umulig at jeg "snobber nedover" karieremessig en gang i fremtiden altså. Bare synd man ikke kan få i pose og sekk. :tristbla:

Skrevet

Jada, bedriften jeg jobber i er jo familievennlig: de med barn kan gå tidligere fra jobb, så sitter vi som ikke har barn igjen og avslutter arbeidet for dem. Og vi får samme lønn. Heia Norge :flagg:

Skrevet

Hvis man går på tidsbegrenset arbeidskontrakt, blir lovet fast stilling etter at den går ut så bør en IKKE si at man er gravid :forvirret: Oops, det var den jobben.... Er iallfall min erfaring.

Skrevet

Til Lula

Oppfordrer deg til å melde på arbeidsplassen din til Gullriset 2007.

se www.sanitetskvinnene.no, klikk på Gullrisbanneret til venstre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...