Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Kjæresten har gjort det slutt. Det er ikke meg, bare følelsene hans visst. Vi har lite kontakt. Jeg føler med dumpet, trist og lite verdt, men vender meg til andre enn han. Han ønsker å være venner, men fakta er at i forholdet vårt var det jeg som åpnet meg for han. Han levde fint i skallet sitt, og hadde ikke behov for meg. Jeg skjønner ikke hva han vil ha ut av et vennskap. Jeg trenger å vite hvilke sider av meg som er bra. Hva det er han er så interessert i å bevare og beholde, for jeg forstår ikke. Siden han legger vekt på at det ikke er noe galt med meg, og han ønsker å være venner. Kan jeg da spørre han om hva han syns om meg som menneske? Eller vil han bare at jeg skal fortsette å være avhengig av han?
Caramba Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Så lenge du er forelsket i ham så fungerer vennskap dårlig. Du kommer sikkert bare håpe på mer og ender opp med å bli skuffet gang på gang. Han liker deg sikkert godt nok til å fortsatt ha kontakt, men øsnker ikke ha deg som kjæreste. Ikke la ham utnytte deg, hvertfal. Beste hadde nok vært å kuttet kontakten. Vet det er vanskelig...
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Vi har kuttet kontakten på mitt initiativ. Hard men sikkert til det beste. Samtidig ligger det spørsmål rundt min person og meg som menneske og lurer i bakgrunnen. Jeg har virkelig ikke peiling på hva han satte pris på hos meg som menneske. (han har sagt jeg er snill, og av og til deilig når vi har sex, eller pen når jeg har pyntet meg, men dette er liksom ikke "mennesklige verdier". Ikke verdier som er viktig i et vennskap) Har bare noen perioder som er tyngre enn andre. Greit å lufte tankene her i stedet for å gå til han. Føler jeg sliter ut vennene mine med håpløse følelser og problemstillinger.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Sorry, men gutter sier ofte det at vi kan jo være venner når de gjør det slutt, av en eller annen grunn innbiller de seg at det gjør det lettere for oss??? Han ønsker bare at dere ikke skal være uvenner, ikke ha noe særlig kontakt med deg. Ett vennskap med en ex vil ikke funke uansett, hvordan hadde du følt deg når du hilser på den nye dama hans osv?? Er god venn med en av mine exer, men det vennskapet kom år etter at det ble slutt, og selv den dag i dag, liker han ikke å høre om kjærestene mine, og vi har mest kontakt når jeg er singel...
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Men det er jo han som har ytret ønske om vennskap og tatt kontakt etter bruddet, ikke jeg. Hvorfor dette om han ikke ønsker vennskap? Grunnen til at jeg kuttet konakten er jo nettopp det at jeg ikke ville taklet noe ny dame osv.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Jeg tror jeg bare har et behov for å få bekreftet at jeg er bra som menneske og har noen kvaliteter som han setter pris på i et vennskap. De harde fakta må ligge til grunn før jeg orker ta et endelig valg når det gjelder vennskap. Jeg er bare redd for at det blir feil å ta dette opp med han.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Av egen erfaring kan jeg si at vennskap med ekser bare fører til vonde opplevelser og det gjør det vanskeligere å komme over personen. Uansett hvor jævlig det er er det bedre å bryte all kontakt med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Men blir det feil av meg å spørre han om hva han ønsker å få ut av vennskapet. Hvilke verdier ved meg han setter pris på. Hva jeg betyr som menneske osv. Er jo ikke sikkert han har noe grunn...og det er en viss fare for at jeg dropper alt uansett. Jeg bare lurer på om det blir feil å spørre han, som en eks, om mine mennesklige kvaliteter. Er det mas?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Kanskje jeg bare har et enormt behov for bekreftelse på min person og mine kvaliteter. Siden eksen kjenner meg best, er det han som er naturlig å henvende seg til. Trenger å vite at jeg er bra nok før jeg går videre. Patetisk.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Men blir det feil av meg å spørre han om hva han ønsker å få ut av vennskapet. Hvilke verdier ved meg han setter pris på. Hva jeg betyr som menneske osv. Er jo ikke sikkert han har noe grunn...og det er en viss fare for at jeg dropper alt uansett. Jeg bare lurer på om det blir feil å spørre han, som en eks, om mine mennesklige kvaliteter. Er det mas? ← Let it go.... Dette er et spørsmål her i livet du kanskje aldri vil få svar på. Jeg var sammen med en gutt som absolutt ville være venner selv om han ikke ville satse seriøst på meg. Han likte meg kjempegodt og var sikkert glad i meg på sin måte, alikevel ikke nok til at vi skulle være kjærester. Jeg var så utrolig forelsket og klarte selvsagt ikke si nei til å være venner. Det var han som holdt kontakten og tok initiativ til å treffes og jeg stillte med stort håp hver gang. Vi hadde ikke sex heller i denne perioden, jeg sa fra at det var uaktullelt. Dette varte i godt og vel et år og jeg ble virkelig holdt varm. Klarte jo ikke å falle for noen andre når jeg hadde ham inne i bildet hele tiden. Til slutt hadde vi sex også, men da sa jeg stopp. Da var jeg så sliten og lei meg av hele greia. I ettertid så skjønner jeg at han likte meg kjempegodt, men var rett og slett ikke moden for et seriøst forhold (som jeg ønsket meg). Man må bare akseptere det og prøve å gå videre i livet. Null kontakt er derfor best, men jeg klarte det ikke før etter en laaaang stund. Nå øsnker jeg ikke å ha noe med han å gjøre lenger.
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Trenger å vite at jeg er bra nok før jeg går videre.Du blir ikke "bra nok" før du har gått videre. Det er først når du skjønner hvorfor ting gikk som det gikk at du kan lære av dine feil og "forbedre" deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå