Toillpia Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Har inntrykk av at alle her inne kjøper kjolen ny.... Er det spesiell grunn til at dere gjør det? Har funnet en kjole som jeg sannsynligvis blir å kjøpe, men jeg kjøper den IKKE i den brudesalongen her i byen som fører det merket p.g.a. elendig kundebehandling. Har derimot funnet kjolen brukt, i omtrent riktig størrelse ( må ned noen kilo :o), er i full gang!) og lurer derfor på om det er noen store argumenter mot å kjøpe den? Prisen er også grei. Er det vanskelig å finne noen som kan justere på kjolen? Gjør de dette på brudesalonger, når kjolen ikke er kjøpt hos dem? Må selvfølgelig betale for det, men gjør de det? Har egentlig veldig lyst på denne kjolen..... Det er en Agape 2006-mod nr 3465. Takker for forhåpentligvis mange svar!
mowgli Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Jeg har kjøpt brukt kjole! Heldigvis passet den perfekt så jeg slipper å sy den inn/ut eller opp/ned. For meg var det bedre å kjøpe brukt kjole enn å leie, det kostet det samme å leie en kjole. Kjøp av ny kjole var uaktuelt, det blir for dyrt...
Majabeth Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Jeg skal få sydd kjole. Betaler bare 3000,- for det, så derfor lønner det seg for meg. Men om jeg skulle ha kjøpt, ville jeg nok kjøpt brukt, ja. Man trenger jo strengt tatt ikke en kjole til over 10.000 på en kjole man bare bruker én dag. Misforstå meg rett: Har man råd til det, go for it! Men jeg har ikke så god råd...
Drua Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 (endret) Jeg kan godt tenke meg å kjøpe brukt den dagen det blir aktuelt. Endret 13. september 2006 av Drua
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Jeg skulle gjerne gjort det, men kan ikke bruke konfeksjonssydde klær, så jeg måtte få den sydd etter mål.
*Emma* Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Jeg har kjøpt kjole som er brukt. Den er kjøpt i brudesalong men har vært leid ut noen ganger før jeg kjøpte den. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte feks på Finn var at kolen jeg har valgt er noen år gammel og også er en som det visstnok er laget få av slik at den er vanskelig å få tak i. Har sett et par på Finn nå i ettertid og hadde jeg ikke allerede kjøpt hadde jeg galdlig spart noen 1000 å handlet der. Siden kjolen min har snøring i ryggen passet jeg perfekt inn i den og den trenger ingen "sying".
Malama Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Jeg har tenkt på muligheten for å kjøpe brukt ja, men kommer til å ta den innledende kjolejakten på butikker i alle fall. Der har de nemlig mange kjoler på ett sted, heller enn å løpe fra ett sted til ett annet, de fleste som selger brukte kjoler har bare den ene... Men om jeg finner "drømmekjolen" til salgs brukt, så er jg ikke spesielt skeprisk til å kjøpe sånn nei. Tenker litt på en kjole med snøring, nettopp forå slippe så mye "tilpassing". ER det virkelig sånn at om kjolen er med snøring i ryggen, så passer den meg "uansett" så lenge den er rett størrelse da altså? Er vel noe med lengden på kjolen også... Det eneste jeg er skeptik til er nemlig dette med tilpassing, ellers har jeg null problem med en brukt kjole.
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Men om jeg finner "drømmekjolen" til salgs brukt, så er jg ikke spesielt skeprisk til å kjøpe sånn nei. Tenker litt på en kjole med snøring, nettopp forå slippe så mye "tilpassing". ER det virkelig sånn at om kjolen er med snøring i ryggen, så passer den meg "uansett" så lenge den er rett størrelse da altså? Er vel noe med lengden på kjolen også... Det eneste jeg er skeptik til er nemlig dette med tilpassing, ellers har jeg null problem med en brukt kjole. ← Jeg hadde kjøpt brukt hvis jeg hadde funnet den brukt i riktig størrelse, men da jeg ikke gjorde det ble det ny kjole. Nå har jeg heldigvis snille foreldre som ville betale da, så det løste seg veldig greit. Enig i at det er veldig dyrt, men jeg kunne ikke ta en annen kjole enn drømmekjolen heller følte jeg... Den er lettere å få pen og riktig med snøring. Men ikke uansett. Vi valgte en størrelse større i nedre del av kjolen for å få snøringen riktig. Det er ikke noe pent med en ujavn snøring... Men det ser du jo når du prøver...
Malama Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Det ser jeg nok ja. Mest redd for at den "ikke skal sitte" jeg, ettersom jeg er slank/mager og egentig ser for meg en stroppeløs kjole. Vel, jeg skal snart på kjolejakt, vi får se hva slags kjole jeg til syvende og sist faller for...
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Det ser jeg nok ja. Mest redd for at den "ikke skal sitte" jeg, ettersom jeg er slank/mager og egentig ser for meg en stroppeløs kjole. Vel, jeg skal snart på kjolejakt, vi får se hva slags kjole jeg til syvende og sist faller for... ← Du finner nok en kjole du liker. Jeg trodde det skulle bli vanskelig fordi jeg har en del kilo for mye. Men fant opptil flere som satt som et skudd. Selv om det begrenset valget veldig for meg at jeg ikke ønsket en stroppeløs kjole. De er gjerne flike til å se hva du kler i brudesalonger også. Jeg har en del veldig tynne venniner som har giftet seg og de har hatt veldig pene kjoler.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Kunne kanskje ha kjøpt brukt om jeg fant riktig størrelse og faktisk sparte en del på det. Har kikket både på markedet her inne og på finn.no, de kjolene som jeg kunne tenke med koster bare en 3-4000 mindre brukt og da vet jeg ikke om jeg tar sjansen. Føles tryggere å kjøpe i butikk med tanke på bytting ol (før den justeres selvfølgelig) også er jeg helt sikker på at jeg ikke så det store rødvins-flekken på kjolen som jeg nettopp brukte neste 10 000 på
tingelang Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 har kjøpt brukt kjole i salong (utleid) som så helt nydelig ut og betalt noe mindre for den, og den får jeg sydd inn og opp mot en liten betaling er ikke noe galt med det... det går ganske mye penger utenom brudeutstyr, så hvorfor ikke gjøre det billig når muligheten er der
Toillpia Skrevet 14. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2006 Takk for svar alle sammen! Tror nok det blir ny kjole på meg også. Har begynt å kjenne på skepsisen i forhold til tilpasning, ikke sikkert det blir så lett....... Litt synd for jeg likte den kjolen innmari godt, men VIL ikke kjøpe den ny her i byen i hvert fall. Men, men, har jo god tid ennå da, gifter oss ikke før 16. juni, så da dukker det nok opp flere nydelige kjoler Ha en fin dag alle sammen!
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #14 Skrevet 14. september 2006 Det kommer vel litt an på, tror jeg. Jeg tok et søk på finn.no for moro skyld, og søkte etter brudekjoler i str. 34, som jeg bruker. Jeg fikk bare to treff. Derimot tipper jeg at den som bruker standardstørrelser som 38/40, nok vil ha mer hell hvis de er ute på bruktmarkedet. Nå kommer jeg uansett ikke til å gå for en tradisjonell brudekjole når den dagen kommer, men jeg liker kjolene fra Rembo Styling best. Jeg hadde hatt null problemer med å kjøpe brukt hvis det skulle bli aktuelt.
Trampe Skrevet 14. september 2006 #15 Skrevet 14. september 2006 Jeg kjøpte brukt kjole, og er kjempefornøyd med det.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 De fleste brudekoler sys slik fra fabrikken at de er enkle å legge litt inn og ut. Du får nok ikke brudesalongen til å fikse på en kjole som de ikke har solgt. Men det skal da ikke være noe vannsklig å finne en syerske som kan gjøre dette. Spør i stoffbutikk, hos butikk som selger selskapstøy eller slå opp i gule sider, så finner du sikkert noen du kan høre med om vil sy ut. Dersom du har prøvd modellen og hvet at du liker den, så ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe brukt. Men tro ikke at du kan sy ut kjolen mer enn en størrelse, det er nok neppe mulig. Appropo snørerygg. Det er jo ikke slik at en snøreryggkjole blir fin uansett hvoar mye du snører. De er dessuten ltt vriene å snøre pent, så PRØV for all del kjolen før en kjøper!
Susan Sto Helit Skrevet 14. september 2006 #17 Skrevet 14. september 2006 Takk for svar alle sammen! Tror nok det blir ny kjole på meg også. Har begynt å kjenne på skepsisen i forhold til tilpasning, ikke sikkert det blir så lett....... Litt synd for jeg likte den kjolen innmari godt, men VIL ikke kjøpe den ny her i byen i hvert fall. Men, men, har jo god tid ennå da, gifter oss ikke før 16. juni, så da dukker det nok opp flere nydelige kjoler Ha en fin dag alle sammen! ← Jeg kjøpte brukt kjole. (Usett faktisk, for jeg hadde ikke mulighet til å se på den.) Måtte få den tilpasset, men fant en syerske som spesialiserte seg på brudekjoler, og hun gjorde en fantastisk jobb! Hadde absolutt ingen betenkeligheter med å kjøpe brukt. Men selv om jeg hadde flaks, så anbefaler jeg nok andre å se og prøve kjolen før de kjøper. Husk å tenke at kjolen koster ca 1000 mer enn det du kjøper for, så finner du helt sikkert en flink sydame som kan tilpasse den til deg for den prisen! P.S. Etter å ha vært 2. brukeren på kjolen min, ser den fortsatt helt ny ut, og jeg tviler på at noen ville tenkt at den var brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå