Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Toppselger! Tjene grovt med penger og korte arbeidsdager. Gjerne å kunne ta med meg bikkjen på jobb :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømmejobben min: Ernæringskonsulent i en stor kommune/liten by. Reise rundt på de forskjellige kommunale institusjonene som skolene (passer bra hvis skolematordningen kommer i gang), eldre og pleieinstitusjonene, andre institusjoner i kommunen som har matservering.. Her vil jeg tilrettelegge menyene for de spesielle gruppene, og tenke ikke bare det kjemiske innen ernæring, men ernæring, helse og miljø som helhet. Dette vil være 50% av stillingen..

De andre 50% vil være kostholdsveileding for overvektige i kommunen, og/eller med flere kroniske sykdommer som hjerte/kar, diabetes 2 osv.. Da vil jeg jobbe i team med lege, fysioterapeut, o.l.

I wish..

Skrevet

Astronaut!!

Tenk å kunne se jorden utenifra :hoppe:

Det er jo lov å drømme :sjenert:

Skrevet

Jeg har vel fått det som var drømmejobben min for noen år siden; er akademiker og har en relevant og spennende jobb. Lønna er faktisk ikke så ille heller!

Men noen ganger kunne jeg tenkt å gjøre noe helt annet. Forfatter kanskje, eller jobbet med interiør/bolig. Kjøpt oppussingsobjekter, pusset og stylet opp, solgt. Å planlegge og designe bolig er egentlig utrolig gøy, og jeg får utløp for en kreativitet som jeg ikke bruker så mye i det daglige.

Skrevet

Drive egen bokhandel, elsker bøker.

Kanskje best om jeg bare leste bøker og anbefalte dem så kunne noen andre ta seg av det økonomiske.

Tenk å kunne bruke tiden til å lese det en hadde mest lyst til og ikke kjedelig pensum ;)

Skrevet

Det sure er at jeg var SÅ nært drømmejobben. Jagerflyger.

Eventuelt proff NASCAR-kjører. Jeg øver hver dag med A8n.

Skrevet

Jeg har to drømmejobber:

- Politisk rådgiver for Jense-mann

- Og drømmen over alle drømmer: Kjøpe et lite hotell/pub i Frankrike sammen med mannen min i en koselig liten by, og drive denne.

Skrevet

Jeg har litt drømmejobben i dag; jeg finner opp nytt godteri til dere godtespisere. Nam-nam hele dagen! :-)

Skrevet

Min første innskytelse var kunstner. Stå og male store flotte malerier på lerret i mitt atelier i mitt rustikke gårdhus i Provence og selge dem for en pris jeg kunne leve godt av. Min neste innskytelse var å jobbe som fotograf, med hele verden som arbeidsplass, men med base i New York.

Hadde ikke vært dumt å vært skuespiller eller jazzsangerinne heller... ;)

Skrevet
Drømmejobben (og drømmemannen) vil som regel være noe annet enn det man har (uansett hva man har).

Ikke helt enig i dette. Mange av de som svarer gir jo uttrykk for at de har omtrent den jobben de drømte om. Selv om mange av oss vil ha "enda litt til" på toppen:-)

Jeg har drømmejobben selv; dvs at det ikke er noe jeg heller vile jobbet med. Men jeg gleder meg til jeg blir enda litt mer etablert og kanskje får enda fler utfordringer. Og bortsett fra dette er det jo en del andre yrker som også kunne vært interessante, men som man har forkastet på veien enten pga mangel på talent (f eks musiker..), at de har vært nr to og tre på lista bak yrket jeg faktisk valgte - f eks gartner og veterinær, at man ikke tenkte på det før seinere at det kunne vært interessant.

Men jobben jeg _har_ kombinerer livslang interesse og talent med selvstendige dager, utfordringer, utvikling, faglig anerkjennelse - og tildels veldig morsomme arbeidsoppgaver. Jeg er heldig. Skulle bare fått mer penger.

Skrevet

Jeg ville drevet min egen hobbybutikk, jeg. Spesialisert meg på kort/stempling og scrapbooking, det hadde vært drømmen det! Men det er jo da startkapitalen som stopper meg..

Skrevet

Får drømmeyrket mitt når jeg er ferdig utdannet, får bare håpe jeg finner en fin arbeidsplass også.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nå er jeg veldig sikker på mitt yrkesvalg (er student), men om jeg skulle drømme, måtte den ultimate drømmen bli å kunne leve av å være konsertpianist (à la Leif Ove Andsnes). Eller musiker generelt.

Klesdesign virker også veldig spennende, men tror ikke jeg hadde holdt det ut i lengden. Har også alltid vært litt tiltrukket av legeyrket.

Skrevet (endret)

Blomsterdekoratør vil jeg gjerne bli.. Men drømmejobben er faktisk en jobb med barn.. Barnehagejobb eller støttekontakt.. Heldigvis ser det ut som om det kan nærme seg det nå :)

Endret av Gjest
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Gynekolog er min drømmejobb. Studere medisin på siste året, så det er nok det jeg også ender opp som.

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Jeg har drømmejobben min nå :)

.. har verdens beste jobb i verdens beste selskap .. alt er bare herlighet og glede :ler: Glemte å ta med at jeg har verdens beste kollegaer og verdens korteste spasertur til og fra jobb :ler:

Her slutter jeg ikke før jeg absolutt må - jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag ...

Skrevet

Drømmejobben min er kirurg eller profesjonell ballettdanser. Utdanner meg til bioingeniør så er ganske langt unna.. men får hvertfall jobbe innen medisin :)

Skrevet

Jeg drommer om aa jobbe i diplomatiet, og prover aa satse paa akkurat det. Saa da maa vel norges FN-ambasador eller norsk ambasador i USA vere de store drommene.

Vet der er ett naaloye, men noen kommer jo inn.

Ellers forfatter(prover aa skrive litt hver dag), politiker eller advokat.....

Bruker altfor mye tid paa aa dromme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...