Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøver å være flittig student, men det er lett å dagdrømme litt om drømmejobben...

Hva er din drømmejobb/yrke dersom du kunne velge helt fritt uten hensyn til noe?

Og hvorfor er akkurat dette din drømmejobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt kjedelig svar, men jeg tror jeg har drømmejobben! Jobber som forsker på et universitet, har flexitid og driver med det jeg liker, samtidig som det er faste rutiner og jeg faktisk har kollegaer (selv om de er ca 30-40 år eldre enn meg...), så jeg føler meg ikke som eneste menneske på jorden heldigvis.

Hvis jeg vil på ferie kan jeg lett jobbe det inn igjen (eller ta ferie uten lønn), trenger aldri si fra til noen dersom jeg må til tannlegen el.l. i arbeidsdagen.

Har mitt eget kontor på universitetet hvor jeg har en diger stabel med CDer som jeg lytter til mens jeg jobber.

Liker jobben min så godt at jeg gjerne jobber ekstra i helgene eller til langt utover kveldene (som jo er nærmest påkrevd her), for det er jo på en måte hobbyen min også!

De eneste ulempene med jobben:

-offentlig lønn

-litt stress med å holde foredrag som jeg ikke er så glad i å gjøre, men må.

-prosjekttiden går ut om noen år, så det varer ikke evig :grine:

Skrevet

Drømmejobben må være en jobb der jeg kan stå opp når jeg vil, det vil si i nitiden, og helst være ferdig sånn i to-tre tiden. Med andre ord, evig student. :sjarmor:

Skrevet

Drømmejobben min er å være en proffesjonell berømt stylist! :-D Da hadde jeg vert lykkelig!

Skrevet

Ernæringsfysiolog med eget firma! :-D DET er drømmen....

Skrevet

Drømmejobben er forfatter. Men jeg ville aldri har tordt det, fordi jeg vet ikke om jeg ville ha klart det. Vi skal alle ha en anstendig inntekt, og med dette yrket skal man være ganske sikker på hva man gjør.

Skrevet

Konservator/arkeolog tror jeg at jeg hadde likt. Liker å putle med og ordne med småting, gamle ting :)

I tillegg tror jeg at jeg utdanner meg til noe som kan bli drømmejobben min, håper det!

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet

Jeg har i og for seg drømmejobben.. Jobber på ett kurs/opplevelsessted, så får jobbe med mennesker og gjøre "livene deres bedre" gjennom hva de opplever på kurs med kollegaer osv.

Men idag fant vi ut at sjefen er psyko (tråkker på alle hele tiden, og toppet seg idag) så jeg har vel kanskje drømmejobben, men ikke på drømmestedet.. :S

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

For være helt urealistisk, hadde min drømmejobb vært å være stuntrytter ala Black Riders i første Ringens Herre filmen. Hadde vært digg å galoppert rundt i kostyme hele dagen, det ser så utrolig kjekt ut. :)

Men sånn seriøst hadde en jobb som involverte både film (som jeg studerer) og hest (som er hobby) vært helt supert :)

Skrevet

Drømmejobben min er ortopedisk kirurg, og det skal jeg nok klare bare bli ferdig med medisin, så turnus og rett inn på spesialist utdanningen.

Vel går kanskje ikke så knirke-fritt, men det er målet.

Det er drømmejobben fordi det er mye variasjon og utfordringer.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Drømmejobben ville vært total frihet til å gjøre det som falt meg inn den dagen eller den uka. Jeg har altfor mange ting jeg kunne tenke meg å gjort, men som ikke er spesielt innbringende :ler:

Forfatter, kostymemaker, designer, dekoratør, bonde, gartner, hjemmeværende mamma...

Skrevet
For  være helt urealistisk, hadde min drømmejobb vært å være stuntrytter ala Black Riders i første Ringens Herre filmen. Hadde vært digg å galoppert rundt i kostyme hele dagen, det ser så utrolig kjekt ut. :)

Men sånn seriøst hadde en jobb som involverte både film (som jeg studerer) og hest (som er hobby) vært helt supert :)

Hehe, dette var faktisk det første som falt meg inn da jeg leste topicen.

Men litt mer realistisk, så kunne jeg tenke meg å være fotograf, både kunstfotograf og journalistisk fotograf. Også liker jeg å lage ting. Bare å sitte og pusle med design, papp, saks og lim, det koser jeg meg med.

Dessuten liker jeg veldig godt å diagnosere, så lege hadde vært flott, med unntak av kutting og stikking, det er jeg ikke noe glad i.

Skrevet

Jeg føler jeg har drømmejobben, men jeg håper jeg kommer enda lengre innen bransjen, får flere interessante oppdrag, kan stå enda friere i forhold til egne idéer og kanskje føler jeg får en litt stabil inntekt etter hvert. Er nyetablert og jobber frilansaktig, så jeg aner ikke hvor pengene kommer fra om f eks to måneder.

Hvis jeg ikke skulle jobbet med det jeg gjør vet jeg ikke... Det er ikke noe annet som er drømmejobben, men jeg kunne tenkt meg å jobbe med planter, gjerne gamle hager...

Skrevet

Har lyst på egen blomsterbutikk jeg, bare elsker blomster og liker å skape noe.

Skrevet

Drømmejobben...

Arbeidstiden må ikke starte tidligere enn 9-10. Ellers er jeg veldig glad i det jeg gjør nå (salg, grafisk design) Men har alltid hatt et ønske å jobbe med barn, så kan hende at jeg begynner i barnehage e.l?

Skrevet

Har på mange måter drømmejobben, jeg, som avisjournalist. Stor frihet, møter mange interessante mennesker. Den framtidige drømmejobben må være å være sjefredaktør i ei mellomstor norsk avis, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...