Spoven Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Er det noen som har erfaring? Vi bytta ventilator på kjøkkenet, og den er litt mindre enn den forrige, så vi har fått en 7 cm stripe med kun grunning under den. Vi har kun et slags belegg mellom skapene, så det er ikke noe problem å rive av. Men jeg har sååå lyst på mosaikkfliser mellom skapene. Men ingen peiling på det, og mannen min sier det høres altfor tungvindt ut... Vet jo at man kan få de på et slags nett, er det "bare" å klistre alt opp på veggen med nett og det hele? Jeg har uansett ikke lyst på de vanlige hvite, store flisene, så om noen har tips til hva jeg kan se på og tenke over så hadde det vært flott. Hadde vært så deilig å fått det gjort før jul.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Ja, man klistrer opp hele "plater" med mosaikkfliser! Hvis man er nøye og tar tiden til hjelp går det helt fint å gjøre selv.
Gjest Dama Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Et lite tips...Før du setter opp flisene monter opp rehab. gips som underlag. Da er det enkelt å fjerne flisene senere om du får behov for det samt at gips er et dødt matriale slik at du slipper at fugene sprekker. Om du holder fugene lett fuktig ca. et døgn etter at arb. er gjort, herder du dem ekstra slik at de ikke suger like mye fett og dritt som ellers.
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 (endret) Vi hadde det på kjøkkenet vårt, nå var det riktignok ikke jeg som satte de opp, men tror ikke det var så vanskelig. Er ulike typer mosaikkfliser. De som er en stor flis med spor til fugene, tror ikke de er så bra. Eller på ark. Da bruker du bare en tang til å brekke av flisene etter vifta. (Får sånne rimelig på Biltema...) Ble ihvertfall veldig bra hos oss Og ja, du klistrer de opp med nett Endret 13. september 2006 av jente 26
Spoven Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2006 Takk for nyttige tips, alle! Mannen min blir kanskje litt enklere å overtale nå. Han går som regel med på mine forslag, ettersom han er både fargeblind og ikke har den helt store interessen for hverken interiør eller husgeråd... Bare pittelittegranne arbeidssky av og til... :blunke:
Ciara Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Det tar en del tid, men er absolutt mulig å gjøre selv. Man må bare være litt pirkete. Og som en annen skrev, jeg vil også anbefale å ha et lag med gips under.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå