tuji Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg har enorme mengder med dyr sminke. Noe av det er av nyere dato, men det eldste er faktisk ti (!) år gammelt. Det dreier seg sikkert om 20.000 kroner , jeg hadde virkelig dilla en periode. Men hva skal jeg gjøre med det? Må alt kastes fordi det er så gammelt? Lebestifter og slikt regner jeg med må i søpla, men hva med øyenskyggene? Jeg har sikkert ti forskjellige Chanel-sett med fire øyenskygger, og de koster jo 400,- per stykk. Må jeg kaste dem? De fleste har jeg knapt nok brukt.
Tristessa Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Øyenskygger har visstnok eviglang holdbarhetstid, har lest flere steder at dersom det er kommet en "hinne" på dem, er det bare å skrape den lett av og fortsette å bruke den som vanlig. Jeg har brukt eldgamle øyenskygger selv, og har ikke strøket med enda.
Saeria Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Jeg hadde kastet leppestiftene og maskaraer om du har det og.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Leste en artikkel om holdbarhet på sminke i et blad. Pudderøyenskygge og pudderrouge har visst uendelig holbarhet, så lenge man ikke klusser nedi masse med fingrene sånn at det blir masse bakterier. Kremrouge og kremøyenskygge holder ikke like lenge. Foundation tror jeg og holder ganske lenge, må kastes hvis den skiller seg eller begynner å lukte annerledes. Leppestift, lipgloss og mascara bør man være litt obs på. Hvis jeg bruker samme mascaraen i 3 måneder får jeg sti på øyet...
Gjest Blanca Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Jeg har enorme mengder med dyr sminke. Noe av det er av nyere dato, men det eldste er faktisk ti (!) år gammelt. Det dreier seg sikkert om 20.000 kroner , jeg hadde virkelig dilla en periode. Men hva skal jeg gjøre med det? Må alt kastes fordi det er så gammelt? Lebestifter og slikt regner jeg med må i søpla, men hva med øyenskyggene? Jeg har sikkert ti forskjellige Chanel-sett med fire øyenskygger, og de koster jo 400,- per stykk. Må jeg kaste dem? De fleste har jeg knapt nok brukt. ← Dette høres ut som skuffene mine (jeg regnet over i kroner en gang og kom til verdier over 30.000.....). Skyggene bruker jeg selv om de er 10 år gamle, men leppestifter og foundation som lukter rart eller skiller seg kaster jeg (dog med bristet hjerte; det er ikke gøy å kaste ting med Chanel-logo).
tuji Skrevet 13. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2006 Det er en stor lettelse at jeg slipper å kaste øyenskyggene . Mascara er jeg flink å bytte ut, så nå dreier det seg om en 30 lebestifter (dessverre med både Chanel-, Christian Dior- og diverse andre dyre logoer) og noen kremrouger, flytende highlightere og slikt som går i søpla. Hva med flytende eyeliner?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Hva med flytende eyeliner? ← Samme opplegg som mascara, regner jeg med. Kanskje litt lengre holdbarhet, men neppe mer enn ett år.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Leppestiftene hadde jeg prøvd først for å se hvordan de var. Jeg har brukt en som er ca 3 år gammel (den hadde gjemt seg i et skap) og den er helt fin ennå.
Saeria Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Hadde ikke tatt sjansen med flytende eyelinere som var over 6-12 mnd. gamle.
blå Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Jeg har også akkurat gått over sminken min (uff, ble vist sittende å se på Tyra show her en dag hvor de snakka om det) Jeg kasta masse rouge og foundation også jeg da. De kunne jeg kanskje ha beholdt da?? Ellers gikk det 5-6 leppestifter fra Chanel Godt jeg tok vare på øyenskyggen da
Rosenrød Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Hva er farlig med gemle leppestifter? Jeg har mange av de.....
blå Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 (endret) Jeg vet egentlig ikke om det er farlig jeg. Men som sagt så så jeg på dette programmet da. Og der hadde de filma noe gammel sminke sånn micro. Så så vi masse ormer og dritt som kravla og krøyp i b.la leppestift. Det var så utrolig ekkelt. Her er foresten siden til det programmet. Endret 13. september 2006 av blå
Rosenrød Skrevet 13. september 2006 #14 Skrevet 13. september 2006 Nei, ææææææææææææsj da! Nå blir det kasting....
Gjest Tanita Skrevet 13. september 2006 #15 Skrevet 13. september 2006 Yuck! Blir å kaste endel her også ikveld!
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 Hva når man har parfymer nok til en middels norsk småby? *kremt* Over halvparten blir aldri noensinne brukt....
Lola83 Skrevet 14. september 2006 #17 Skrevet 14. september 2006 Uffda. Jeg kommer til og få samme problemet om noen år jeg da, hihi.. Jeg samler på make up, har nesten alt som finnes på parfymerier.. Øyenskygger varer jo i mange år, se de kan spares hvis de er i god stand, men ikke bra hvis de ikke er pent brukt og det er kommet mye bakterier i de.. Det du skal være forsiktig med er concealer, foundation, pudder o.l.. De varer ikke i ti år Leppestifter holder ca. 2-5 år vil jeg tro.. Men det viktigste er at du kvitter deg med gammel ansiktsmake up, slik make up som påføres direkte i porene. Lykke til med sorteringen.. Minnet meg på at jeg skal rydde i min egen make up i dag, hehe.. Mmm
Gjest Tanita Skrevet 14. september 2006 #18 Skrevet 14. september 2006 Ja, det er litt bortkastet, men sikkert vanskelig å la være å kjøpe - for det frister jo veldig når man går inn på parfymeriene. Selv kommer jeg alltid ut med 3-4 produkter ekstra selv om jeg i utgangspunktet tenkte å kjøpe bare foundation f eks. Man trenger egentlig ikke masse sminke. Selv syns jeg det er bedre å bruke opp en lipgloss eller leppestift før jeg kjøper ny (Nå bruker jeg det hele tiden da, så de varer ikke så lenge), så er det ikke overflod.
Crash Skrevet 14. september 2006 #19 Skrevet 14. september 2006 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Gjest Bellatrix Skrevet 14. september 2006 #20 Skrevet 14. september 2006 Samme opplegg som mascara, regner jeg med. Kanskje litt lengre holdbarhet, men neppe mer enn ett år. ← Så om jeg bruker maskare 1-2 ganger i året må jeg kjøpe ny for hver gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå