Gå til innhold

Er det mulig å skifte skjæreplate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flytter til en ny lelighet. Jeg synes ikke tanken på å bruke skjæreplata som er der er spesielt innbydende. Og den har i tillegg blitt slitt ned til sponplaten (jeg har alltid trodd det var heltre i slike skuffer..).

Hvor mye koster det å skifte ut dette? Er det vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal skifte den som er på kjøkkenet vi har. Vi kjøpte brukt kjøkken og tanken på å bruke den som er der er lite fristende. Vi har rester av benkeplata vi la på så vi skal skjære til den å bruke det som fjøl, eller så har vi snakka om å gjøre om hele plassen til skuff.

Skrevet
Vi skal skifte den som er på kjøkkenet vi har. Vi kjøpte brukt kjøkken og tanken på å bruke den som er der er lite fristende. Vi har rester av benkeplata vi la på så vi skal skjære til den å bruke det som fjøl, eller så har vi snakka om å gjøre om hele plassen til skuff.

Den skjæreskuffen er egentlig litt teit. hater brødsmuler i bestikkskuffen. Hadde fint klart meg uten, men er det ikke litt vanskelig å gjøre den om til en skuff?

Skrevet

Jeg kikket nettopp på den som befinner seg på kjøkkenet her og den er bare festet med skruer på undersiden, så det skulle ikke være noe problem å bytte den i en plate med tilsvarende mål. Man kan f.eks. bruke en hobbyplate som man skjærer til og oljer med dertid egnet olje.

Personlig synes jeg imidlertid slike innebygde skjærefjeler er totalt ubrukelige, så vi bruker den aldri. For det første er de vanskelige å rengjøre skikkelig og for det andre havner alle smuler etc. i skuffen/skapet under. Jeg foretrekker løse skjærefjeler som kan vaskes under springen evt. gå i oppvaskmaskinen.

Skrevet
Den skjæreskuffen er egentlig litt teit. hater brødsmuler i bestikkskuffen.

Enig!!
Skrevet
Den skjæreskuffen er egentlig litt teit. hater brødsmuler i bestikkskuffen. Hadde fint klart meg uten, men er det ikke litt vanskelig å gjøre den om til en skuff?

Liker ikke sånne skjæreskuffer pga smuler jeg heller.

Så lenge man bor med en handyman så ordner det meste seg.

Skrevet

Kanskje man rett og slett bare kan snu den? At jeg ikke har tenkt på dette før :)

Registerer at flere har irritert seg over brødsmuler.. Da kan jeg tipse om at en liten bord bakerst hjelper litt...

Det som er litt kjekt med en slik skuff er å kunne ha brødkniven der permanent.

Skrevet

Det går an å gjøre det enkelt; Jeg har f.eks. festet en list innerst og bruker den til å oppbevare biffbestikket som bør ligge i pakken sin for ikke å bli sløvt samt noen flate pakker med lys...

Skrevet

Vi hadde sånn da jeg bodde hjemme.

Vi hadde ministøvsuger (eller hva nå det heter) og tok vekk smulene når vi var ferdig med å lage mat, men nå hadde vi andre ting i skuffen under som smør, nugatti, andre ting som var i bokser.

Skrevet

Jeg har forresten flere sånne skjærebrett av plast der. Både til bruk og oppbevaring!

Skrevet

Er det noen som kan svare på hva slags treplate man kan erstatte den opprinnelige skjæreplata med.

Har det samme og skulle gjerne ha byttet.

Jeg er fint lite plaget med smuler i bestikkskuffen under.

Skrevet

Kontakt kjøkken leverandøren og spør om det går ann å få kjøpt slike der.

Skrevet
Kontakt kjøkken leverandøren og spør om det går ann å få kjøpt slike der.

Nå vet jeg ikke hvem som har levert kjøkkenet mitt siden det fulgte med leiligheta ;)

Skrevet

Da tar du mål av fjøla og hører med NOEN kjøkkenleverandører om de har i de samme målene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...