Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg ser flere skriver om enkelte symptomer på graviditet i forskjellige tråder i forskjellige anledninger. Kunne vi prøvd å samle dem? Jeg lurer på: Hvilke symptomer indikerer at man er gravid?
LindaL Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 helt enig,det er jeg nysgjerrig på og,,
Scorpina Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Tja, foruten om det opplagte - uteblitt mens - er det bl.a symptomer som: -Ømme bryst -Metallsmak i munnen -Smerter i nedre region av mage (festesmerter) -Økt søvnbehov -Små blødninger (festeblødning - mindre enn vanlig blødning du er vant med) -Følelsesliv som lever sitt eget liv. Den ene dag euforisk lykke, den neste gråt og fortvilelse. hm...flere som kommer på noe..?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 At du må tisse oftere og at du kanskje har lyst på en spesiell mat eller drikke
Scorpina Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Luft i magen!!!! - særs pinlig og ubehagelig "symptom"
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Det eneste "symtomet" som faktisk er til å stole på er en positiv graviditetstest eller tre.. Alt annet blir jo bare spekulasjoner...
Scorpina Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Ja, men vi eeeeeeeelsker jo å spekulere her inne på KG vettu (også har man jo noe å snakke om...lissom..damdideeei )
Gjest Cosmic Girl Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Spekulering er bra! Og ikke minst morsomt Er det mulig jeg også har lest at sopp i underlivet er et symptom? Noen som har hørt om det?
Arwen Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Er det mulig jeg også har lest at sopp i underlivet er et symptom? Noen som har hørt om det? ← Man får lettere sopp som gravid ja
Gekko Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 (endret) Man får lettere sopp som gravid ja ← Hurra! *Sitter her og klør* Ømme bryster og brystvorter Større brunt felt på brystene Stikk i magen Svimmelhet Tett nese ...kan være tidlige tegn, men er ingen garanti for graviditet. Endret 13. september 2006 av Gekko
Arwen Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Husk at man ikke skal bruke canesten som gravid!
smile Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 Var innom ei super liste i en dagbok her for ikke så lenge siden men hvem var det til??? :klø: Skal se om jeg finner den!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. september 2006 #14 Skrevet 13. september 2006 Husk at man ikke skal bruke canesten som gravid! ← Joda, kan bruke canesten, men ikke innføringshylsen til stikkpillen. I stedet skal du bruke fingrene og "føre den forsiktig inn".
smile Skrevet 13. september 2006 #15 Skrevet 13. september 2006 Fant en fin liste hos Iselin22. Her er det bare å fylle inn svar! Menstruasjonen uteblir. Brystene blir ømme. Det brune feltet på brystene (areola), vokser og blir mørkere. Hårsekkene langs ytterkanten på areola blir tydeligere Tretthet. Raskere sliten Fryser lett Humørsvingninger Mensmurring Magekramper Smerter i korsryggen Nesten lignende vokseverk i kroppen - Stikkninger i området rundt halebeinet - Tykkere hår/tynnere hår - Blødende tannkjøtt Spenn/vondt i tennene Munnsår Halsbrann Hyppige dobesøk for å tisse Kvalme - Stikk i magen Kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen) Skiftende hard/løs mage Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor) Sukkertrang/sitrustrang Ekstra tørst og/eller sulten Overfølsom luktesans - Endrede matønsker (Yndlingsretten smaker plutselig...) - Ny glød - Vannansamlinger i kroppen. Leggkramper (Å spise kalk skal hjelpe) - Skjelving - Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt ) Hodepine -
Arwen Skrevet 13. september 2006 #16 Skrevet 13. september 2006 Joda, kan bruke canesten, men ikke innføringshylsen til stikkpillen. I stedet skal du bruke fingrene og "føre den forsiktig inn". ← Det er sant tror legen min er litt "fan" av noe annet en canesten og at det er derfor hun ikke anbefaler meg det
Gjest Gjest_søt_* Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 Tja, foruten om det opplagte - uteblitt mens - er det bl.a symptomer som: -Ømme bryst -Metallsmak i munnen -Smerter i nedre region av mage (festesmerter) -Økt søvnbehov -Små blødninger (festeblødning - mindre enn vanlig blødning du er vant med) -Følelsesliv som lever sitt eget liv. Den ene dag euforisk lykke, den neste gråt og fortvilelse. hm...flere som kommer på noe..? ← Hvis jeg har 5 av disse punktene.. Burde jeg dra å sjekke da?
smile Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ville kanskje ha tatt en test da ja! Hvis mensen også har uteblitt er det gode sjanser for at det er noe på gang! Lykke til!
Vingedama Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Husk at man ikke skal bruke canesten som gravid! ← Oi... det visste jeg ikke! Thanks....
Gjest Gjest_søt_* Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ville kanskje ha tatt en test da ja! Hvis mensen også har uteblitt er det gode sjanser for at det er noe på gang! Lykke til! ← nei, men det er det som er rart, "mensen" er her.. Eller småblødninger, og brunt "utflod" Kommer alltid noe rosa når jeg er på do å tisser (unormalt mye )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå