Blueberry Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg ser at mange skriver om voksipose de har i vogna og mye jeg enda ikke har satt meg inn i hva er for noe. Vi skal kjøpe saueskinn, og jeg har tenkt på å ha saueskinn i bunnen av vogna, og så ei god dyne. Er dette fornuftig utover senvåren, eller blir det for kaldt/varmt? Har termin i april. En venninne hadde en skikkelig tykk skinnpose eller hva det nå var, men hun fødte jo i februar, og da er det jo kaldt. Jeg har følelsen av at det begynner å bli noe varmere etter påske her på sørvestlandet. Takknemlig for tips!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Vi kjøpte saueskinnspose. Den har vært kjempegod å ha. Brukte hele posen på vinteren, og etter hvert som det ble varmere tok jeg av "lokket", slik at den fungerte som en skinnfell. Har hatt bunnen i vogna gjennom hele sommeren.
Nightingale Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jeg vil tro at løsningen din er helt fin Det er jo bare å kle på barnet mer klær hvis det skulle være kaldere en dag, men i april begynner det jo å bli ganske bra temeraturer.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Skinnposene kan du forresten bruke lenge. På Nøstebarn sine sider står det at man fint kan bruke deres pose til barnet er 4 år. Og de fleste barn får jo med seg noen vintre på den tiden....
Blueberry Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2006 Jeg har for øvrig til gode å se babyer som fryser her i Oslo- tvert imot er det mange foreldre som selv går i t-skjorte mens ungene stakkars ligger i voksi eller saueskinnspose og svetter... Synes det er drøyt med tanke på at barn stor sett er varmere enn voksne, men meg om det. Ville bare tipse, fordi jeg har sett så mange slike tilfeller ← Ja, jeg har sett det selv. Derfor jeg tenker at det gjerne ikke blir nødvendig før til neste vinter. Takk for tilbakemeldinger alle sammen! Jeg blir nok ikke helt "lost" som mor, som jeg har trodd tidligere...
Imax Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Jeg har saueskinn i vogna til min 2 mnd gammel datter, og har foreløpig bare ullteppe over henne, for det har vært for varmt med dyne. Men så er jo tempen i Oslo ikke så ille enda.
L@dy Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Vil tro det går helt fint. Jeg brukte lammeskinn og hadde ei god dyne oppi og jeg fikk i august. Gikk så fint så! Jenta mi hadde jo ull klær og ellers gode varme klær på seg. Dersom jeg hadde hatt voksi pose hadde hun muligens sluppet å hatt noe særlig mer på seg enn en body og sparkebukse. Jeg har nå forøvrig aldri likt voksien. Og som det var nevnt her, er så mange som kler på babyene sine altfor mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå