Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann tenker å søke om lån, jeg som medlåntaker. Min mann har fast jobb og ca 400.000 i årsinntekt. Jeg er student og jobber ikke, men håper å få en jobb om ca et år. Spørsmålet mitt er om vi har sjans til å få lån mens jeg er student? Hvor mye kan man få i lån med en slik inntekt? Vi vil i tilfelle ha en god egenkapital, ca 40% av kjøpesum. Det teller vel positivt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egenkapital teller positivt ja, og det bør ikke være noe i veien for at dere får lån. Banken bruker å ha som regel at de gir ca 3 ganger årsinntekt i lån, noe som i deres tilfelle blir det 1,2 mill.

Jeg ville absolutt kontaktet banken dersom jeg var dere.

Skrevet

Jeg er student og jeg kunne få 500 000 i lån alene, og 1 mill med mine foreldre som kausjonister. Typen jobber, og tjener 350 000 i året + provisjon etterhvert.. Han fikk rundt 1,4 alene.. Jeg hadde ikke fått sove med et så høyt lån, men det er en annen sak :)

Men dette varierer fra bank til bank. Noen har faste linjer de følger, mens andre vurderer mer etter skjønn

Skrevet

Når du er student, så har du jo potensiale til å få inntekt om et år. Og samboeren din har jo en god inntekt. I tillegg har dere godt med egenkapital, så jeg ser ingen hindringer for at dere skulle få lån.

Jeg kjenner et ungt par som fikk låne en mill. til leilighet uten at de hadde noen egenkapital. Hun hadde ett år igjen på lærerskole og han hadde en temmelig lavtlønnet jobb på det tidspunkt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjenner folk som har fått lån der begge er studenter, de har jobbet litt ved siden av da. Nå kjente de riktignok banksjefen svært godt. De tok også lånet avdragsfritt mens de studerte.

Men dere som har en god inntekt burde ikke ha noen problemer med å få lån.

Skrevet

Vi fikk godkjent lånet før sambo var begynt i jobb, hadde kontrakt da..

Jeg er enda student og jobber litt ved siden. Har også ca 100000 i egenkapital..

Gå i banken å hør, og gå i flere banker. Det er nemlig stor forskjell på bankene. I en fikk vi 1.2 og i en annen 2...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...