Gjest Kålungen Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 I dag begynte det komme opp en side på pcn min. Det er fra spy sheriff, og den advarer mot at jeg har masse virus på maskinen min. Jeg har ikke åpnet den, men bare klikket den vekk hver gang, men den kommer tilbake. Prøvde å fjerne den, men det går ikke! Er det noen som kan guide meg skritt for skritt, på norsk hvordan jeg får vekk dette herket? Fant engelsk bruksanvisning, men den skjønte jeg ikke stort av.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Høres ut som du har spyware eller noe slikt på maskina. Har du Spybot? Eller Adaware? Hvis ikke, last ned disse fra nettet og kjør en scan, forhåpentligvis kan et av disse programmene fjerne skiten.
Gjest Kålungen Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Kan jeg bruke det selv om jeg har annet antivirusprgr?
Dru Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Ja, ad-aware og spybot er ikke antivirus. Det anbefales å ha anti-spyware i tillegg til anti-virus.
Gjest Kålungen Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Ok, da prøver jeg det nå, så håper jeg dritten forsvinner! Takk begge to
nallemaja Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 i tillegg kan du nestegang dritten dukker opp på skjermen din kopiere adressen på adresselinja og legge den i lista for begrensede områder. Det gjør du ved å gå på verktøy, alternativer for internett, sikkerhet, begrensede områder. Har opplevd at spy-doctor (eller noe i den duren) dukker opp på skjermen. selv omjeg lukker den åpner den seg og lukker sidene jeg har åpne...MEGET irriterende. Den måtte jeg legge inn i begrensede områder sikkert 20 ganger, for den forandra adresse hver gang den dukka opp, men til slutt kom den ikke tilbake. spyware og ad-aware finner du gratis på download.com
Minien Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Gratulerer! Du har fått et av de vanskeligste virusene å fjerne... Når du fjerner det med et virusprogram ser det ut til at det blir borte, men det er det ikke. Det installerer seg selv på nytt igjen. Du må fjerne det i sikkerhetsmodus for å få vekk alle filene. Ta et søk i google med "remove spy-sheriff", så får du tips om hvordan du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå