Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som foeler det slik? Jeg har proevd mange forskjellige ansiktskremer og foeler at jeg blir helt avhengig av dem - deilig aa ta dem paa, men er helt uttorket etter dusj og maa ha et lag - fort! Skjoenner dere hva jeg mener? En hudpleier jeg snakket med sa at det mineralolje i mange kremer, den samme oljen som en bruker i biler. Saa egentlig blir vi helt hekta.....

Har lett etter mer naturlige kremer, men har ikke funnet noen i de vanlige butikkene. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens bruker du fettfrie kremer? Når vannet i dem fordamper, vil huden din bli enda tørrere enn den var før. Hvis du vil ha noe uten mineraloljer, kan du lete på helsekosten. Merker som for eksempel Dr. Hauschka, Jason eller Weleda inneholder ikke mineraloljer. De fleste serier fra hudpleiesalonger er også trygge, f. eks. Dermalogica.

Men sannsynligvis trenger huden din mer fett, og ikke bare fuktighet.

Skrevet

Ordentlig bra kremer må man nesten til hupleier for å få, de man kjøper i dagligvarebutikken og parfymerier gjør ikke så mye annet for huden enn å legge en hinne utenpå - som i og for seg har null hensikt.

Skrevet

Anbefaler også skikkelige produkter.

Men jeg tror også at man kan gjøre huden avhengig av fuktighetskrem. Jeg fikk nylig en eksklusiv håndkrem i gave. Jeg har aldri brukt håndkrem, men bestemte meg for å prøve det (anti-aging og greier..). Men etter at jeg begynte med denne så blir hendene tørre hvis jeg IKKE bruker den. Arg... Samme erfaring har jeg med lypsyl.

Skrevet

Ja, lypsyl er paa akkurat samme maaten! Skal se om jeg kan investere i noen av merkene dere nevner, takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...