Gå til innhold

Lite spm

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Vi skal begynne å prøve til neste år. Men jeg lurer på hvor lenge det tar fra man tar ut p stav til alt er normalt igjen, sånn ca (skjønner at d kan variere fra person til person) og hva er pergo? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet

Det kan ta opptil et år. Så kunne kanskje være en ide å ta den ut nå også bruke annen prevensjon frem til dere begynner å prøve?

Skrevet
Det kan ta opptil et år. Så kunne kanskje være en ide å ta den ut nå også bruke annen prevensjon frem til dere begynner å prøve?

Dette er feil, tror Gjest_Janne kanskje tenker på p-sprøyte (med den kan det ta mer enn et år før kroppen er i gjenge, faktisk). Dette vet jeg, for jeg brukte p-sprøyte før, men ble rådet av legen til å bytte til p-stav hvis jeg vurderte å prøve å få barn i løpet av noen år. Hun anbefalte det fordi p-staven gir hormondoser tilsvarende minipiller, og de er ute av systemet en ukes tid etter at staven er fjernet.

Jeg fikk tatt ut p-staven og var gravid før noen rakk å si pip. Men det svangerskapet endte i en spontanabort. Tror jo egentlig ikke at det har noen sammenheng med at jeg nettopp hadde sluttet med hormonprevensjon, men lurer likevel litt. Jeg ble gravid igjen nesten med en gang, og fikk et friskt og velskapt barn. Fikk satt inn p-stav igjen, tok den ut etter noen måneder, og ble gravid omtrent tre måneder etter det.

Pergo er et hormonmedikament som en del får for å hjelpe eggløsning i gang. Vet ikke mer om det selv, men det er flere her med personlige erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...