Gå til innhold

Styrke/Bodypump

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har trent en del body pump og må bare si at det er utrolig effektivt. Tror du får raskere og bedre effekt av det enn "vanlig" styrketrening. Det strammer opp veldig, og du trener alle musklene i løpet av en time. Mye mer motiverende er det også med slik saltrening enn å trene alene, synes iallfall jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at begge 2 er i sal.på 1 time hele kroppen.

i styrke har du tynge vekter,men mindre rep.

Og på bodypump lettere vekter men flere rep.mer utholdenhet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bygge muskler er det best med tunge vekter og få repetisjoner. Poenget er at man skal slite musklene mest mulig ut på kortest mulig tid. Helst skal man ha så tunge vekter at man ikke klarer mer enn 8-10 repetisjoner.

Mindre vekt og flere repetisjoner er mer på utholdenheten, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på: er body pump helst for de som har trent en del fra før? Jeg har veldig lyst til å prøve men har bare trent i en måned, føler meg veldig lite sterk ennå. Hva om jeg ikke klarer det engang med de letteste vektene? Går det an å bruke bare stangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på: er body pump helst for de som har trent en del fra før? Jeg har veldig lyst til å prøve men har bare trent i en måned, føler meg veldig lite sterk ennå. Hva om jeg ikke klarer det engang med de letteste vektene? Går det an å bruke bare stangen??

jeg er ikke spesielt sterk, men har gått på body pump.

første timen la jeg på altfor lite vekter, fordi jeg var redd for å ikke klare det, jeg var sterkere enn jeg trodde ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening kan du jo tilpasse akkurat slik du vil, så jeg vil si at det er fordelaktig for å få et mest mulig individuelt tilpasset opplegg. Men det spørs jo på målene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodypump hjelper veldig bra for motivasjonen, men styrketrening som er skikkelig planlagt og gjennomført er enda bedre. Men folk sliter med å presse seg selv hardt nok ved egentrening (har jeg sett og vet fra egen erfaring) og halvhjertet styrketrening er ikke i nærheten så effektivt som bodypump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...