Gå til innhold

Hva betyr ftw?

Anbefalte innlegg

Skrevet

FTW betyr For the winner. Er tennåring så dette kan jeg alt om :P

Skrevet

FTW betyr For the winner. Er tennåring så dette kan jeg alt om :P

Det betyr også for the win som flere her har nevnt tidligere. Det kommer ann på sammenhengen

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Skrevet
Når jeg leser overskriften til denne tråden, blir det automatisk "Hva betyr for teh win" inni hodet mitt.

*signerer*

• Liker 1
Skrevet

Ser flere har slått opp ftw på wikipedia. Når det gjelder slike forkortelser man lurer på er wikipedia en dum idé. Prøv heller urbandictionary. En ordbok over den slags ord og utrykk.

http://www.urbandictionary.com/

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest123_*
Skrevet

jeg trodde FTW betydde For The World :gjeiper:

Skrevet (endret)
Ser flere har slått opp ftw på wikipedia. Når det gjelder slike forkortelser man lurer på er wikipedia en dum idé. Prøv heller urbandictionary. En ordbok over den slags ord og utrykk.

http://www.urbandictionary.com/

Signerer denne. Urbandictionary FTW! ;D

Endret av Phaedra
  • Liker 1
  • 8 måneder senere...
Gjest Christina :)
Skrevet
Jeg ser denne forkortelsen hele tida, men aner ikke hva det betyr. Kan noen hjelpe :sjenert: ?

det betyr : fuck the world.. så det med at folk sier, sjokoladekake ftw er bare teit ;) det er helt feil :P

Skrevet
jeg trodde FTW betydde For The World :gjeiper:

Trodde jeg også!

uuups :sjenert:

Skrevet

ser ordet baklengs :fnise:

What the fuck

Gjest Gjest
Skrevet
det betyr : fuck the world.. så det med at folk sier, sjokoladekake ftw er bare teit ;) det er helt feil :P

Nei, det gjør ikke det, det betyr For The Win. Sjokoladekake ftw, altså at sjokoladekake "vinner", eller "eier", altså at sjokoladekake er best.

Gjest Marlo
Skrevet

Helt feil :)

Skrevet

må man bruke slik når det er full forrvirring på hva de betyr? Ingen som sitter på ei liste med forlkaringer på diverse forkortelser?

• 4 måneder senere...
Skrevet (endret)

Det betyr For The Win, selvom mange mistolker det. Til og med den kjente tv-serien Castle forklarer dette i en episode, jeg tror ikke så profesjonelle driter på draget der altså. Søk på YouTube: Castle (Nick Fillion) explains FTW.

Endret av ChicaCW
Skrevet

skjønner ikke hva for the win betyr heller jeg da men... I hvilken samenheng bruker man dette egentlig?

Skrevet

da så, takk takk

• 2 år senere...
Skrevet

Om ei dame kommenterer et bilde med FTW, betyr det at hun liker det...???

Skrevet

Om ei dame kommenterer et bilde med FTW, betyr det at hun liker det...???

Enten det, eller så forstår hu ikke hva FTW betyr... De er jo ikke så smarte, stakkar høhøhøh

• Liker 1
Skrevet

Høres helt malplassert ut å skrive "ftw!" som en kommentar på et rett opp og ned bilde, egentlig. Hadde du vært utkledd som noe nerdete, så hadde det ikke vært fullt så malplassert...

Den beste oversettelsen til norsk for ftw (som jeg kommer på atm) må være "for alle penga". Sjokoladekake ble jo brukt som eksempel tidligere i denne tråden, og for ikke-nerdete folk så ville da sjokoladekake ftw! = sjokoladekake for alle penga.

:)

(Og Yme, du er en dritt. :P )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...