Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva betyr ftw?

Anbefalte innlegg

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jeg ser denne forkortelsen hele tida, men aner ikke hva det betyr. Kan noen hjelpe :sjenert: ?

Skrevet

eller For The Win. Kommer an på sammenhengen.

Skrevet (endret)

For the win er det som er mest brukt. Har aldri vært borti "fuck the world" før... Hvor har du fått det fra??

Endret av Yme
  • Liker 5
Skrevet
så det betyr ikke fuck the wolf da? :(

Jo, hvis du er ulven :sjarmor:

• Liker 1
Skrevet
så det betyr ikke fuck the wolf da? :(

:ler:

Men i hvilke sammenhenger bruker man For the Win egentlig? Aldri sett det (har ikke sett Fuck the World heller da..)

Skrevet

Hvis du liker noe veldig godt så kan du si "Sjokoladekake FTW"

gjerne for TEH win, siden cs-horer ikke kan stave, for de skriver så fort.

Skrevet
:ler: Skulle akkurat inn og rette til -teh-... Takk, Towelie, godt å se at det er flere av oss.
  • Liker 1
Gjest *Snart medlem*
Skrevet
:ler:

Men i hvilke sammenhenger bruker man For the Win egentlig? Aldri sett det (har ikke sett Fuck the World heller da..)

Jeg ser FTW som for the (eller teh) win hele tiden. Både i nettspill, i nett-communities, forum, blogger, osv.

Fuck the world har jeg aldri sett brukt i denne sammenhengen.

Annonse
Skrevet

Jeg trodde du hadde stokka om bokstavene, jeg. Altså at det egentlig skulle være WTF - for det betyr da What the fuck... :sjenert:

Skrevet

haha, fantastisk tråd :) GG

For teh win er et fantastisk meningsfullt utrykk som ikke brukes ofte nok. Jeg har heller ikke sett denne forkortelsen i betydningen fuck the world, men henger lite rundt emoer og leser lite sutrete og deprimerende dagbokinnlegg der jeg tror denne varianten av forkortelsen forekommer NOE hyppigere enn andre steder ;)

Skrevet
Jeg trodde du hadde stokka om bokstavene, jeg. Altså at det egentlig skulle være WTF - for det betyr da What the fuck...  :sjenert:

Jeg har også tolka det som en misstavelse av WTF. Står på wiki også:

FTW, variant of the acronym WTF, What The Fuck!
  • 1 år senere...
Skrevet
FTW står for oss som spiller WOW, FTW= Fuck The Warrior's:p mohahahaaha
Skrevet

For The Win!

Jeg bruker denne gjerne i sammenhenger med world of warcraft. Om vi er en gruppe som skal raide roper vi ftw og for the horde :ler:

Ellers bruker jeg dette i sammenhenger hvor jeg oppmuntrer eller sier meg enig i noe. eller noe slikt :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...