Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg logger meg ut nå, for dette er flaut!!! Igår sa plutselig mannen til meg at ånden min luktet rart og litt vondt. Han mente først den luktet "kjemisk" , og så at den luktet brøddeig!!! Og han mente den fremdeles gjorde det idag morges. Begge disse gangene var under 5 minutter etter at jeg hadde pusset tennenne, så dette kan ikke ha noe med hygienen å gjøre. :klø: Noen som vet hva i all verden dette kan være? Jeg hadde bare spist og drukket helt hverdagslige ting, har tatt noen nye medisiner, men står ingenting om forandrer ånde i bruksanvisningen heller. Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Melk er en vanlig årsak til dårlig ånde, men da lukter den annerledes. Har du neglelakkfjerner eller noe annet som inneholder aceton i hus? La han ta en sniff og se om det minner. Om det er klaff så er det noe med blodsukkeret som er på bærtur.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Drikk masse masse vann. Det hjelper for meg
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Melk er en vanlig årsak til dårlig ånde, men da lukter den annerledes. Har du neglelakkfjerner eller noe annet som inneholder aceton i hus? La han ta en sniff og se om det minner. Om det er klaff så er det noe med blodsukkeret som er på bærtur. ← Retter meg selv: Kan det være noe med blodsukkeret
Gjest Ulva35 Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Hva slags tannkrem bruker du? Jeg hadde et dårlig ånde problem. Vet ikke hvordan det lukte da, men dårlig ånde var det. Så gikk jeg over til solidox frisk pust(et par år siden). Det virket. Ikke dårlig ånde etterpå. Har prøvd om det virkelig er dette, og gått over til en annen tannkrem noen dager, og vips: Dårlig ånde igjen. Så solidox frisk pust holder det den lover.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Melk er en vanlig årsak til dårlig ånde, men da lukter den annerledes. Har du neglelakkfjerner eller noe annet som inneholder aceton i hus? La han ta en sniff og se om det minner. Om det er klaff så er det noe med blodsukkeret som er på bærtur. ← Jeg drikker ikke melk, og har senest idag vært hos legen og fått bekreftet at blodsukkeret mitt er flott. De har mistenkt insulinresistanse, men finner ikke noe. Merkelig det her.. Hva slags tannkrem bruker du? Jeg hadde et dårlig ånde problem. Vet ikke hvordan det lukte da, men dårlig ånde var det. Så gikk jeg over til solidox frisk pust(et par år siden). Det virket. Ikke dårlig ånde etterpå. Har prøvd om det virkelig er dette, og gått over til en annen tannkrem noen dager, og vips: Dårlig ånde igjen. Så solidox frisk pust holder det den lover. ← Da skal jeg kjøpe den og bytte uansett.
Gjest prestekrage Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 (endret) Da jeg var gravid med vesla slet jeg også med forferdelig ånde. Så ille at sambo laget et eget utrykk for de gangene det "stank". Nå lukter du veldig gravid sa han... Vidunderet for meg ble sink-tabletter. Smakte pju, men funka i allefall... Endret 12. september 2006 av prestekrage
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Jeg prøvde nettopp Solidox frisk pust/dårlig ånde.. Det er den mest ELENDIGE tannkremen jeg har forsøkt.. Tennene ble ikke rene når jeg pusset med den.. Det er mulig ånden blir bedre - men det MÅ jo være bare for en dag..? Hvis tennene ikke blir rene (kjente med tungen at jeg hadde belegg... ÆSJ!) blir iallefall ikke ånden god.. Dette var den tannkremen som er tilsatt et eller annet stoff..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Det var meg over.. Ja, sink var det som var tilsatt.. Men UNNGÅ denne tannkremen...!!
Gjest Ulva35 Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Jeg prøvde nettopp Solidox frisk pust/dårlig ånde.. Det er den mest ELENDIGE tannkremen jeg har forsøkt.. Tennene ble ikke rene når jeg pusset med den.. Det er mulig ånden blir bedre - men det MÅ jo være bare for en dag..? Hvis tennene ikke blir rene (kjente med tungen at jeg hadde belegg... ÆSJ!) blir iallefall ikke ånden god.. Dette var den tannkremen som er tilsatt et eller annet stoff.. ← Mine tenner blir iallefall rene og glatte. Du må jo pusse skikkelig da. Selvfølgelig blir det bare for en dag. Eller kortere. Personlig pusser jeg tennene minst 3 ganger om dagen. Forventer du at du skal pusse en gang og så vips har du god ånde for resten av livet Og jeg er også klar over at en ting som passer for en person, ikke passer for en annen. Vi er tross alt forskjellige. Prøvde bare å gi et råd.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Mine tenner blir iallefall rene og glatte. Du må jo pusse skikkelig da. Selvfølgelig blir det bare for en dag. Eller kortere. Personlig pusser jeg tennene minst 3 ganger om dagen. Forventer du at du skal pusse en gang og så vips har du god ånde for resten av livet Og jeg er også klar over at en ting som passer for en person, ikke passer for en annen. Vi er tross alt forskjellige. Prøvde bare å gi et råd. ← Takk for råd begge to, jeg kommer nok til å prøve denne tannkremen jeg! Uansett ikke store summen jeg kaster bort hvis den ikke virker. Men er det noen som vet om medisiner kan påvirke ånden??
Gjest Ulva35 Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Til TS: Det må du spørre legen om. Hvis ingen her har erfaring og vet noe man kan køpe uten resep.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Men er det noen som vet om medisiner kan påvirke ånden?? ← Mange kan det. Mener det er en “vanlig” bivirkning på enkelte antidepresiva, og epilepsimedisiner.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Veldig mange medisiner kan gjøre at en blir tørr i munnen. Dette er en vanlig årsak til dårlig ånde. Dårlig ånde tror jeg ikke blir nevnt som bivirkninger av en bestemt type medisin, men det står gjerne "munntørrhet".
Titti72 Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Du har ikke sånne hvite klumper i hullrom bakerst i "sluket" da?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Slanker du deg? Ofte får man "acetonånde" om man slanker seg og kroppen går på lavgir. Det skjer ett eller annet med kroppen når den begynner å tære på reservene og det fører bl.a. til den ånden. Ser noen her nevne Zinkoral tabletter, de er bra mot dårlig ånde (inneholder sink).
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Husk å pusse tungen også!Det kan også være årsak til dårlig ånde...
Gjest Chantal Skrevet 12. september 2006 #18 Skrevet 12. september 2006 Ta sinktabletter? Dette tar jeg. Ikke fordi jeg har dårlig ånde, men fordi jeg har sinnsykt dårlig grohud. Det sies å hjelpe i mot det også.
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #19 Skrevet 13. september 2006 Bruk tanntråd og skyll med munnskyllevann. Anbefaler da Hextril som du får kjøpt på apoteket.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #20 Skrevet 13. september 2006 Ulva35: det er klart jeg pusser tenner flere ganger om dagen. Vanligvis 2 ganger - og det gjør vel alle?! Nå ble jeg irritert kjenner jeg.. Det jeg mente var (ok, det var klønete skrevet) at ånden bare blir bedre den første dagen man bruker denne tannkremen.. Jeg tuller virkelig ikke når jeg sier at tennene ikke ble rene. Det er klart jeg pusset og pusset for å få de rene... Jeg ga tannkremen til en jeg kjenner som jobber med tenner.. Hun kom frem til det samme som meg.. Den ER altså ikke så bra... (men som du sier - vi er alle forskjellige), så du/dere må selvfølgelig bare prøve.. Jeg ville nok heller spurt på apoteket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå