Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg har giftet meg, og leverte kjolen min på rensing for en mnd siden. Etter mye surr, (de rotet bort kjolen og blandet den sammen med noen andres) og forsinket rensing, fikk jeg beskjed om at de hadde revet opp skjørtet på kjolen min på to steder. Jeg kjøpte drømmekjolen for å ha den for alltid, og er forferdelig lei meg for dette. Jeg skulle også vise frem kjolen¨for venner som ikke var i bryllupet om et par uker.. men det går jo ikke. De har enda ikke funnet ut hvordan de skal få orden på kjolen.. den må bestilles på nytt fra fabrikken (som ikke produserer kjolen lenger..) eller få sydd den på nytt. Uansett så har de ikke gjort noe for å orden opp i dette. Jeg har nå snakket med dem mange ganger på telefonen, og sagt fra at jeg ikke aksepterer noe annet enn at jeg får kjolen tilbake nøyaktig som den ble levert. Det er så elendig service, at de ikke klarer å ordne dette før jeg forlanger det flere ganger. lurer på om det kommer til å ordne seg i det hele tatt. Frustrert!!!!
Susannah Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Kan du "true" med noe? Forbrukerombud/raadet, lokalpressen e.l? Hender at det hjelper med litt press!
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 uansett har du krav på å få kjolen tilbake i samme stand som den ble levert, så de må nok bare ordne opp! Kontakt tv2hjelper deg eller noe. Iallefall si at du skal det
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Forbrukerrådet. Men du, det er bare en ting. Selv om skjørtet er revet opp, går det fint an å vise den frem, og folk vil fortsatt synes det er en nydelig kjole. *setter ting litt i perspektiv her*
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Nei, det går desverre ikke an å vise den frem, den er hos renseriet i en annen by, og hele ytterste skjørtet er revet opp på to steder, perlebroderingen og anne pynt har fallt av. Så kjolen ser slett ikke bra ut.. Har ikke noe perspektiv på dette egentlig, de har ødelagt kjolen min, og jeg blir ikke fornøyd før den er helt i orden igjen. Litt vanskelig å kontakte media om dette nå, mens de sier de forøker å ordne opp. Jeg får gi dem et par dager til å få orden på dette, og dersom jeg ikke blir fornøyd skal jeg garantert kontakte media, forbrukerrådet.. eller noen som ordner opp!
Gjest Pi Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Tror ikke akkurat at mediene kommer til å bry seg noe om dette..
lillesky Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Nei, tror ikke det nytter å true dem. Si at du venter på en løsning og er åpen for innspill om hvordan dette skal løses. Og at det må løses snarest, fortell dem det du har fortalt oss.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Har fortalt dem det alt, og gitt dem en uke på å komme opp med en løsning. Men det har resultert i at de tilbyr meg en erstatning på et par tusen kroner, og en ødelagt kjole. Og jo, media bryr seg, de er eneste renseri på et lite sted, og sånt blir skrevet om i de lokale avisene. Ganske dårlig pr for dem. Men jeg skal vente til jeg har kjolen trygt hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Jeg regner med at renseriet har et maksbeløp som de dekker skader for. Så ikke forvent ny kjole eller noe slikt. Er firmaet med i noe form for laug eller organisering? (dersom det finnes), i såfall så kan du ta kontakt med de og spørre hva du kan forvente deg. Ring også gjerne til et par renserier ett annet sted og spør hva de gjør i slike tilfeller. synes absolutt synd om deg, trist når noen ødlegger noe som har en stor verdi for deg.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 Nei, det går desverre ikke an å vise den frem, den er hos renseriet i en annen by, og hele ytterste skjørtet er revet opp på to steder, perlebroderingen og anne pynt har fallt av. Så kjolen ser slett ikke bra ut.. For det første, dette må være den store skrekken. Jeg var veldig skeptisk når jeg leverte min brudekjole til rens, ville dette gå bra, ville den være like fin etterpå. Jeg hadde en rembo styling kjole med endel pynt på som jeg måtte ta av før rens. Og jeg lurer på om du kanskje skulle gjort det også. Denne pynten tåler nemlig ikke rens og kan ødelegge kjolen sa de jeg kjøpte kjolen hos... Lykke til videre!! Stå på krava.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #12 Skrevet 16. september 2006 Jeg har også fått min kjole delvis ødelagt på renseri. Det er en Rembo Styling kjole. Jeg regnet med at renseriet var såpass profesjonelt at de vet hva som kan renses eller ikke, og at man ville få beskjed dersom det var noe som måtte taes av eller som iklke kan renses i det hele tatt. De sa ikke noe om dette, og hadde kjørte alt gjennom. Sløret er ødelagt, dvs. bladene som var limt på hadde falt av alle sammen bortsett fra to. Det hadde ikke de som renset kjolen sett selv, og jeg måtte be dem lete etter de løse bladene. Dessuten var kjolen veldig skrukkete, særlig det flortynne stoffet som er i to lag over overdelen og som knytes i bånd rundt halsen. Da jeg kom for å hente kjolen måtte de lete hele renseriet rundt for å finne den, og da jeg ble sint og lei meg fordi den var ødelagt fikk jeg høre av daglig leder at "hvis jeg skulle ta den tonen så ville han ikke snakke med meg mer" før han stakk på dør! Stakkars hun ekstrahjelpen som jobber i disken. Enden på visa ble at jeg slapp og betale de 700 kr det egentlig kostet å rense. Bladene til sløret fant de tilslutt så de kan jeg lime på igjen selv. Stoffet på kjolen skal jeg prøve å stryke selv, turde ikke ta sjansen på a la de folkene der gjøre noe mer med kjolen. Tror den skal bli helt fin igjen, men synes denne opplevelsen var skikkelig irriterende og trist Pass derfor godt på hvor dere leverer og spør nøye hva de har tenkt å gjøre med kjolen!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #13 Skrevet 16. september 2006 Regel nummer en: ta av pynten på kjolen FØR den skal renses. Jeg giftet meg i en Rembo Styling kjole med relativt mye pynt på toppen. Damen i butikken opplyste meg spesielt om dette da jeg kjøpte den. For meg var det helt selvsagt, for jeg skjønner da at all den pynten ikke tåler rens. Har fått min tilbake, og sydd på pynten igjen, betalte bare 150 kroner jeg. På et lokalt renseri.
helludu Skrevet 17. september 2006 #14 Skrevet 17. september 2006 Hadde det vært et alternativ for deg å fått betalings-summen tilbake for kjolen? Tenkte om de ikke hadde mulighet til å få den ordnet om den er veldig ødelagt? Synd er det uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå