tuji Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Skal lage fårikål i dag, og det tar jo et par timer. Er det trygt å la kjøttet stå og putre mens jeg henter snuppa i barnehagen? Det tar max 20 min.
Jerle Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Jeg gjør alltid det.... Om det er så lurt vet jeg ikke.
Gjest as Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Det er vel lite sannsynlig at noe skulle skje, men selv ville jeg ikke tord det. Jeg ville slått av plata.
Drua Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Jeg hadde skrudd av plata mens jeg var ute, fårikålen rekker ikke å bli kald på 20 min hvis den fortsatt står på plata og har lokk.
Gjest Kitten Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Jeg ville slått av plata og latt kjelen stå, satt den på igjen da jeg kom hjem.
Arkana Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Jeg ville slått av plata og latt kjelen stå, satt den på igjen da jeg kom hjem. ← Det ville jeg også gjort. Jeg forlater aldri huset med komfyr, vaskemaskin e.l. på. Sjansen for at noe skjer er liten, men tenk OM det skjer. Da er nok ikke forsikringsselskapet villige til å betale ut et rødt øre.
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Slå alltid av plata! Noe kan skje på veien. Jeg skulle bare innom nærbutikken og kjøpe melk og plukke opp poden på sfo. Kom ikke så langt for bilen min ble påkjørt bare noen hundre meter hjemmefra. Ikke rakk jeg butikken og ikke rakk jeg sfo. Hadde jeg hatt en kjele putrende på komfyren hjemme så hadde stresset vært totalt.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Jeg har gjort det mange ganger! Maks tid er vel 30 minutter borte fra hjemmet mens platen sto på svakt.
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Jeg har aldri forlatt huset med platen på, den sjansen tar jeg ikke. (men har vært temmelig nære på å brenne ned huset selv om jeg var hjemme og "passet på" stekepannen... )
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Det ville jeg ikke turt! Føler meg skikkelig vågal når jeg tør å gå ut med søpla mens kjelen står på, og det tar maks 5 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå