Gå til innhold

Satte ut kattunger for å dø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag ettermiddag stopper det en bil litt utenfor huset vårt (vi bor i en lite traffikert gate). Så sambo ser ut av vinduet og ser to ungdommer som kommer ut med to små kattunger (ca 10 uke gamle). Så setter de seg inn og kjører. Etter en liten stund kjører de forbi igjen i høy fart. :hakeslepp:

De stakkars kattungene må vi jo ta inn. Vi har en katt fra før, så kan ikke ha kattene her for bestandig. Men vi kommer til å ha de her til de får et trygt hjem.

De er helt utrolig nydelig og er veldig kjælen og glad i mennesker. Jeg skjønner ikke hvem som har hjerte til å gjøre noe sånt :overrasket:

Jeg håper disse vil bli gitt bort sammen, fordi de er så glade i hverandre. Skulle ønske jeg kunne ha begge, men det går nok ikke :tristbla: :hår:

(måtte bare få dette ut)

:frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mye syke mennesker rundt omkring.er ikke første gang jeg hører om dette for å si det sånn!

Og voksne mennesker!at det går an...hva slags folk er det som gjør sånn.er så sinnsykt uansvarlig.skulle gjerne likt å ta en prat med de...

burde vært obligatorisk å sterilisere kattene sine,med mindre det er rasekatter.Da hadde man vært kvitt problemet snart

Skrevet

Enkelte folk altså, burde tatt den ene og banket den andre med ham...! :frustrert:

Gjest Blondie65
Skrevet

Man bør ikke ha dyr i det hele tatt hvis ikke man vet hvordan man løser den slags problemer. Jeg er vokst opp på landet og der hadde man et naturlig forhold til dyr og dersom det var nødvendig så tok man livet av kattungene selv - uten at det ble noe dyrplageri av det.

MEN det var jo folk der også som ikke var helt gode i hodet - bl.a. en som tok på seg å drepe andres kattunger. Så hun gikk og druknet dem i elven. Hun hev vi ungene stein etter ...

Skrevet

Går utifra at de gjorde det fordi de ikke hadde hjerte til å avlive dem selv eller ta de med til dyrlege og ved å sette dem igjen i et boligområde så håpet de at noen ville forbarme seg over dem og ta vare på dem!!

Trenger ikke å være så hjerteløse som dere vil ha det til!

Skrevet

Folk er syke. Bestefaren til en venninne av meg pleide å ta med kattungene og kaste dem utfor en skrent/bakke :(

Skrevet
Går utifra at de gjorde det fordi de ikke hadde hjerte til å avlive dem selv eller ta de med til dyrlege og ved å sette dem igjen i et boligområde så håpet de at noen ville forbarme seg over dem og ta vare på dem!!

I såfall kunne de vel satt inn en annonse på FINN eller i en avis, hengt opp lapp på butikken eller spurt om noen kjente noen som kjente noen. Jeg tviler meget sterkt på at folk som ikke har hjerte til å avlive dyr humant har hjerte til å slenge dem ut i skogen når de er altfor små til å klare seg selv. Slike mennesker skulle aldri hatt dyr. :frustrert:

Skrevet
I såfall kunne de vel satt inn en annonse på FINN eller i en avis, hengt opp lapp på butikken eller spurt om noen kjente noen som kjente noen. Jeg tviler meget sterkt på at folk som ikke har hjerte til å avlive dyr humant har hjerte til å slenge dem ut i skogen når de er altfor små til å klare seg selv. Slike mennesker skulle aldri hatt dyr.  :frustrert:

Nå slengte de dem ikke ut i skogen da. Skjønner at folk kan tenke slik jeg, selvom jeg ikke hadde valgt samme løsning selv.

Skrevet (endret)

Det blir bare mer og mer av dette, spesielt i ferier så er det mange som bare setter fra seg dyrene sine på gata. Har jobbet en del frivillig for Dyrebeskyttelsen, og har sett og hørt mange grusomme historier. :grine:

Folk burde ikke skaffe seg dyr hvis de ikke kan ta ansvar for de. :frustrert:

I såfall kunne de vel satt inn en annonse på FINN eller i en avis, hengt opp lapp på butikken eller spurt om noen kjente noen som kjente noen. Jeg tviler meget sterkt på at folk som ikke har hjerte til å avlive dyr humant har hjerte til å slenge dem ut i skogen når de er altfor små til å klare seg selv. Slike mennesker skulle aldri hatt dyr.  :frustrert:

Helt enig med deg. Og uansett hvor de setter de fra seg, om det er i i skogen eller i et boligstrøk så er det galt!

Endret av Nevdulinien
Skrevet

Nei, bare dumme nok til ikke å kastere eller gi katten p-piller så den ikke hadde fått unger i utgangspungtet.

:frustrert:

Skrevet

Å levere kattunger eller andre dyr til dyrlegen er ikke ensbetydende med at de blir avlivet. Dyrlegen vi bruker, setter opp skilt om innleverte kattunger som ønsker nye eiere. Det blir også satt en tidsfrist for å hente dem, da de ikke kan ta seg av kattungene over lengre tid. Men så langt har det vist seg å være effektivt, for de er få innleverte kattunger som blir avlivet der.

Nei, hvis en ønsker at andre skal ta seg av kattungene får en levere dem til dyrebeskyttelsen, omplasseringshjem eller vetrinær, og ikke sette dem på gate i et boligstrøk i håp om at beboerne der skal ta seg av dyrene, eller at det blir avlivet ved påkjørsel.

Med andre ord, ser ikke jeg noe barmhjertig i situasjonen, bare dårskap (av de som slang kattungene på gaten).

All ros til deg som tok inn stakkarene og har gitt dem et midlertidig godt hjem :)

Skrevet

Å levere kattunger eller andre dyr til dyrlegen er ikke ensbetydende med at de blir avlivet. Dyrlegen vi bruker, setter opp skilt om innleverte kattunger som ønsker nye eiere. Det blir også satt en tidsfrist for å hente dem, da de ikke kan ta seg av kattungene over lengre tid. Men så langt har det vist seg å være effektivt, for de er få innleverte kattunger som blir avlivet der.

Nei, hvis en ønsker at andre skal ta seg av kattungene får en levere dem til dyrebeskyttelsen, omplasseringshjem eller vetrinær, og ikke sette dem på gate i et boligstrøk i håp om at beboerne der skal ta seg av dyrene, eller at det blir avlivet ved påkjørsel.

Med andre ord, ser ikke jeg noe barmhjertig i situasjonen, bare dårskap (av de som slang kattungene på gaten).

All ros til deg som tok inn stakkarene og har gitt dem et midlertidig godt hjem  :)

Vi har et såkalt "kattehus" i byen hvor de omplasserer katter. Vi har også det slik hos dyrelegen at de har kattene et par dager der for å se om noen vil ha de.

Men på katthuset er de overfylt etter ferien, og jeg vil helst se til at kattene får et godt hjem, så de blir her så lenge. I morgen kommer det annonse i avisen med bilde. Jeg håper noen vi ha begge kattene. Helst vil jeg ha de selv, men store-pusi kommer ikke inn så lenge de er her :tristbla:

Skrevet

Så bra at du tar vare på de så lenge, håper du får gitt de bort etterhvert :) Det skulle vært flere som deg, som tar litt ansvar når andre er så vanvittig uansvarlige. Dyrebeskyttelsen o.l. er jo som regel alltid helt overfylt, her i byen har de over 300 katter.

Skrevet

HVEM HAR HJERTE TIL Å GJØRE NOE SÅNT???!!! :grine:

Det er grusomt! :grine:

hadde ikke jeg hatt katt allerede ville jeg løpt til deg å sakt at jeg kunne ta vare på de små! :klem:

Skrevet

får heilt vondt når eg leser om slikt... :grine: skjønner ikkje at folk kan være så hjerteslause!

bra dere har tatt vare på dei, håper dere finner gode hjem til dei etter kvart!

Skrevet

Det viste seg at disse kattene var savnet, og da vi skulle sette inn annonse hadde de andre satt i inn annonse om savnede kattunger, så da matchet avis-damen annonsene og gjorde at vi kom i kontakt med hverandre. Så nå er kattene kommet hjem, og resten er et mysterium :klø:

• 1 måned senere...
Skrevet

Akkurat nå skjønner jeg ingenting, for da sambo skulle på jobb, så han at de to kattene

vi hadde her, er utfor nå, men at jeg ikke måtte slippe de inn. (Jeg vil ta de inn, for jeg savner de..) Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig..

Gjest Borghild
Skrevet

Dette er helt forjævlig! Folk er gale og hjerteløse! :grine: :grine: :grine::grine:

Hadde jeg sett de ungdommene hadde jeg flydd ut og tatt med meg balltreet! Det får være måte på!

Skrevet

Tok du nummeret på bilen? Slik bør anmeldes, selv om det bare havner i bunken så skader det i det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...