Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 hei alle sammen hvis det var slik at kjæresten din kom hjem og sa at han hadde lyst til å begynne med en eller annen slags ekstremsport,f.eks basehopping;hva ville dere sagt da?hadde det vært i orden eller hadde dere nektet ham det?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 hei alle sammen hvis det var slik at kjæresten din kom hjem og sa at han hadde lyst til å begynne med en eller annen slags ekstremsport,f.eks basehopping;hva ville dere sagt da?hadde det vært i orden eller hadde dere nektet ham det? ← Helt greit. Jo høyere bygning han hiver seg ut fra, jo bedre. Må gjerne klatre i fjell uten sikkerhetstau. Hoppe i fallskjerm og dykke midt i Nordsjøen. Jo mer ekstremt, jo bedre.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jeg ville ikke NEKTET han noe som helst, men jeg hadde ikke likt det. Men det hadde han visst i utgangspunktet.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Helt greit. Jo høyere bygning han hiver seg ut fra, jo bedre. Må gjerne klatre i fjell uten sikkerhetstau. Hoppe i fallskjerm og dykke midt i Nordsjøen. Jo mer ekstremt, jo bedre. ← (det går an å slå opp ) -------------------------------------------------------------------------------------- Jeg tiltrekkes ikke av ekstremsport-typer i utgangspunktet, så det blir veldig hypotetisk. Men hvis kjæresten min kom og sa at han skulle hoppe fallskjerm hadde jeg selvfølgelig ikke nektet ham det.
Murron Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Jeg har en kjæreste som driver med det og det er ikke gøy å gå å engste seg. Men hvis jeg føler det blir for ekstremt kan jeg finne på å nekte ham det. Og det synes han faktisk er helt greit heldigvis.. Vi har snakket så mye om det fra før av.
Gjest Bellatrix Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Det kommer an på hvor ekstremt det er og om han har eventuelle kurs. Hadde han sagt han skulle hoppe i fallskjerm hadde det bare vært gøy.
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 NEi, nekta han ville jeg ikke gjort. Men hadde nok mislikt det!
Prinsesse på erten Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Jeg vet at jeg ikke kunne ha vært sammen med en mann som hele tiden tok litt for store sjanser. Jeg ville vært konstant redd. Og å leve med konstant engstelse spiser en opp innvendig. Selvfølgelig kan man ikke nekte et menneske slike ting, men jeg ville gjort det helt klart at det var muligheter for at han ville kunne miste meg. Og så fikk han da ta et valg. Må legge til at det forskjell på adrenalin-aktivitetene. Basehopping hadde vært heeelt uaktuelt, mens rafting kanskje hadde vært litt mer akseptabelt.
Gjest niomi Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Nå har jeg en samboer som driver med ekstremsport, faktisk, og det er helt greit. Jeg innbilder meg at det ikke er så farlig, jeg, da. Selv om det unektelig ser litt skummelt ut når han tar på seg en hel brynje, omtrent, når han skal ut på sykkel! Eller sjekker skredpeileren 1000 ganger før han skal på off pist tur med gutta... Min driver heldigvis ikke med den mest ekstreme av alle ekstremsporter, nemlig base-hopping, ei heller fallskjermhopping. Han har veldig lyst til å prøve fallskjerm, men som han sa til meg: Han kjenner seg selv godt nok til å vite at han da kom til å bli hektet og etterhvert ville prøve base-hopping. For meg ville grensen gått ved base-hopp. Der hadde jeg satt foten ned. Og det tror jeg han ville syntes var helt greit. Hadde vært noe annet om han drev med det allerede da vi ble sammen.
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Eg har ingen rett til å nekte ein vaksen person noko som helst innanfor lovlighetens grenser. Mannen min nektar ikkje meg å drive med ekstremsport, så det kunne aldri ha falt meg inn å nekta han noko heller.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Min far har et høyrisikoyrke, og jeg har sett hvordan min mor har bekymret seg enkelte dager hvor risikoen er på det høyeste, så jeg tror jeg vet litt om hvordan et slikt liv hadde blitt. Jeg vet ikke om jeg hadde nektet han det, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde klart å leve med den konstante uroen som følger med slikt.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 (endret) Nei, ville ikke nektet ham det. Her i huset er det likevel jeg som har hatt de mest ekstreme ønskene (bli krigsreporter) - men jeg snakker meg fint ut av det selv uten av han trenger nekte meg det. Endret 12. september 2006 av Spinone
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Jeg vet ikke om jeg hadde nektet han det, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde klart å leve med den konstante uroen som følger med slikt. ← Enig. Jeg ville ikke kunne leve med en mann som driver med virkelig farlige ting, enten det er sport eller yrke, tror jeg. Jeg hadde engstet meg syk. Det er mulig, men jeg er ikke sikker, at det er en mindre egotripp å drive med minerydding enn med basehopp, og selv om det første i tillegg er en god gjerning, vet jeg ikke om jeg hadde klart å leve med en mann som utsatte seg for slik risiko...
womanpower Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Min kjæreste driver med fallskjermhopping og vil prøve base, han er gærn! Liker det ikke så veldig godt men vet han klarer seg fint, vil ikke nekte for hans hobby. Vi lever bare en gang, så la han lov å prøve ? Det er noe å glede han vettu......
Arkana Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Jeg ville aldri nektet samboeren min noenting. Men dette anser jeg som så unødig risikofylt at jeg ville sagt klart i fra hva jeg syntes om den saken. Enda verre hadde det vært hvis vi hadde barn, og jeg synes en person som unødig øker faren for at barna blir fedreløse må være ganske dum. Som en gjest over her sa er jeg ikke sikker på om jeg hadde vært villig til å leve med den uroen.
Knurr Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Hvis min hypotetiske kjæreste rent hypotetisk sett skulle ønske å hoppe i en (veldig hypotetisk) fallskjerm, har jeg en hypotese om at jeg ville ha sagt "åh, ja, jeg og!", men det kommer altså helt an på sporten. Man må la hverandre leve fritt. Vel og merke dersom det bare var oss - hvis vi hadde hatt barn ville jeg bedt han tenke seg litt bedre om før han slang seg utfor en fjelltopp. I forbifarten: Spurte min far. Etter at han fikk barn tenker han seg mye nøyere om før han legger ut på sine fine prosjekter som soloski i fjellet og nærkontakt med f. eks. pasienter med smittsomme, uhelbredelige sykdommer. Nå er ikke dette ekstremsport, men jeg innbiller meg at å sette seg selv i fare får en helt annen betydning når det er småttinger som er avhengige av deg.
Gjest d'Arc Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Jeg "nekta" min kjæreste å sprenge trynet sitt med kjemikalier. Han likte å holde på med sånt, men han hadde jo ikke peiling. Glupingen svei håret sitt, og kameratene hans var hypp på og sette sammen nitroglyserin og litt av kvart, så jeg sa han ikke fikk lov å holde på med sånt mens vi var sammen. Unnskyld om jeg var sær.
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2006 #18 Skrevet 12. september 2006 Jeg nekter ikke samboeren min noe som helst, han er voksen og tar sine egne valg - jeg kan komme med både synspunktet og fortelle han følgene av hva jeg ikke kan leve med, men valgene, de tar han helt selv.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #19 Skrevet 12. september 2006 Jeg "nekta" min kjæreste å sprenge trynet sitt med kjemikalier. Han likte å holde på med sånt, men han hadde jo ikke peiling. Glupingen svei håret sitt, og kameratene hans var hypp på og sette sammen nitroglyserin og litt av kvart, så jeg sa han ikke fikk lov å holde på med sånt mens vi var sammen. Unnskyld om jeg var sær. ← Det å blande sammen ting til nitroglyserin kan vel neppe kalles risikosport Det er idioti.
Gjest d'Arc Skrevet 12. september 2006 #20 Skrevet 12. september 2006 Det å blande sammen ting til nitroglyserin kan vel neppe kalles risikosport Det er idioti. ← Det var det jeg sa til han og :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå