Gå til innhold

Bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 21 år, forloveden min er 22. Vi har pratet litt om å gifte oss, og føler oss veldig klare for det. Synes dere at 21 år er for ung alder å gifte seg i?! Vi har pratet veldig mye om det, og føler ikke selv at vi er for unge... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også forlovet når jeg var 22, og følte meg ikke for ung jeg heller.

Det ble gudskjelov ikke noe av det bryllupet, for jeg ser i ettertid at jeg var altfor ung..

Nå er jeg 27 og er litt mer voksen.. (ikke så mye, men litt.. :lol: ) og skal gifte meg om 3 mnd med en annen.

Vanskelig å si noe generelt om hva som er riktig alder å gifte seg (eller få barn), folk er jo så forskjellig. Det kommer jo også an på forholdet, hvor lenge man har vært sammen osv.

Men min personlige mening er nok at det er litt i tidligste laget.

Frk. Busybody

Skrevet

Alder er mange ganger bare et nummer, mens grad av modenhet derimot er en viktigere faktor.

Siden jeg ikke kjenner noen av dere personlig, er det ikke så lett og svare på om dere er voksne nok til å inngå ekteskap. Hovedsaken blir - slik jeg ser det - at dere har nakket myyye sammen om det og at begge er enige om at det er dette dere vil. Man har selvfølgelig ikke noen garantier for om det går bra eller dårlig uansett hvor gammel man er når men gifter seg,men man bør hvertfall i utgangspunktet være enig i grunnleggende ting.

Lykke til - uansett hva dere velger å gjøre. Vi har ikke angret en dag (men er jo nå også ganske nygifte...hehe)

Skrevet

Ja, det er nok mange som mener vi er litt unge! :D Vi har vært sammen i 3 år, og har det utrolig bra sammen. Er like forelska som første gang vi traff hverandre! :ler:

Så vi har et veldig godt forhold hvor begge er veldig ærlige mot hverandre og vi prater mye sammen om alt mulig. Så det virker som om vi har kjent hverandre hele livet, ikke bare 3 år. Dvs, vi kjente hverandre i 4 år før vi ble sammen, så tilslutt fikk jeg kapra drømmeprinsen.

Men takk for alle meninger, er alltid greit å høre om hva ndre syns, selv om det helt tilslutt er opp til en selv om hva en vil gjøre. :wink:

Gjest Susie, ikke logget inn..
Skrevet

Heisann!!

Helt enig med du! Det er dere, og ingen andre som kan bestemme om dere er klar for det :)

Det er alltid noen som har veldig sterke meninger på dette området..

Selv er jeg 21 år og skal gifte meg i mars. (blir 22 i mai) Har vært sammen med kjæresten (som er 27) i snart 3 år. Jeg føler meg helt klar, og vet at dette vil jeg.

Det er mange som sier det er annderledes for meg, enn andre på min alder, siden jeg har barn (jente på 3,5)

Ja, jeg har vokst utrolig mye på det å ha barn, og å stå på egne føtter som mor 18 år gammel.

Men jeg vet jo ikke noe mer enn andre om det er rett å gifte meg... eller??

Uansett, tenk dere nøye om, snakk masse sammen. Det er et viktig valg..

Lykke til!!! :D

Skrevet

Jeg var 17 år og han 21 år da vi traff hverandre. Når vi gifter oss i mai er det 17 år siden vi traff hverandre. Vi flyttet sammen etter kun 3 mnd. og har hatt det helt topp i alle disse årene. Når jeg ser på det nå, så kunne vi nok like gjerne ha giftet oss tidligere. Siden vi har holdt sammen uansett, mener jeg. (Det har med økonomi å gjøre at det ikke har blitt bryllup før nå) Men er glad for at jeg ikke giftet meg tidlig uansett. Ser nå at det tok noen år før jeg ble voksen.

Så ikke ha det så travelt. Så lenge dere har det bra sammen, så er det det viktigste.

Men som det allerede er blitt sagt her, en føler selv hva som er riktig å gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner ikke at du gidder å spørre en gang... du vet vel hva de aller fleste kommer til å svare!?

Man må tenke på hva man selv syns er riktig, og hvis man har behov for bekreftelse fra andre på at man ikke er for ung, er dette kanskje et tegn på at man ikke er moden nok til å ta en slik avgjørelse.

Dette er et valg du og din samboer må ta, og føler dere at det er riktig, så bry dere ikke om hva noen andre sier!! - ihvertfall ikke fremmede mennesker som ikke kjenner til hverken dere som personer, eller hvordan dere to har det sammen.

Skal du spørre noen til råds om noe såpass alvorlig burde du heller spørre foreldre eller andre mennesker i livet ditt som både kjenner deg, og forholdet deres.

Skrevet

Ja, det er mange sterke meninger om det å gifte seg i ung alder. Har et par foreldre som er litt skeptiske... :ler:

Men heldigvis er de av den typen som støtter meg i alt jeg gjør, og sier ihvertfall at de er glade på våre vegne om vi velger å gifte oss nå.

Jeg ser liksom ingen grunner til IKKE å gjøre det, for meg er det ingen andre jeg vil ha, og det samme sier han.

Det er godt å se at det er flere i samme situasjon som oss!

Lykke til til alle dere som skal gifte dere, håper dere får et nydelig bryllup!! :vinke:

Skrevet

Om dere føler det slik du beskriver - at dere vil ha hverandre resten av livet - og om forholdet deres er stabilt og godt synes jeg dere skal følge det hjertet sier. Det er ikke noen garanti i forhold til skilsmisser om man gifter seg etter 3 år eller 20 år, eller om man er 18 år eller 35 år. Går det ikke så går det ikke, og det vil det gjøre uansett. Et par vi kjenner gifta seg etter 15 år, og ett år senere var de separerte..... :-?

Nei, om dere vil gifte dere så gjør det sier nå jeg. Men dette er jo helt og holdent noe dere må finne ut av selv.

Uansett hva dere velger ønsker jeg dere lykke til :D

Skrevet

Jeg synes ikke dere skal tenke så mye på alderen, egentligt... Iallefall så lenge dere er over 20 begge to (det blir litt annerledes hvis man gifter seg i tenårene, syns nå jeg da...). Og når dere har vært sammen i tre år og er sikre på at det er dette dere vil, virker det helt rimelig syns jeg!

Noe jeg derimot reagerte på, er ei venninne av meg (som rett nok er 25), som ble forlova 5 mnd. etter at hun ble kjent med fyren, og gifta seg etter et år... Da tenkte jeg at man må jo gi hverandre tid til å være kjærester også, blir VIRKELIG kjent og ordentlig trygge på hverandre... Jeg kunne iallefall aldri tenkt meg å begynne å stresse med bryllupsplaner etter å ha vært sammen med min kjære i bare noen måneder!

Jaja - man mener så mye, ikke sant!? Men, det viktigste syns jeg er at dere ser alvorlig på ekteskapet, og kjenner at det er klare for det - og det gjør dere jo! Lykke til!

PS: Jeg er selv 22, skal gifte meg i juni (da er jeg 23), med min kjære på 24. Vi har vært sammen i 3 år...

Skrevet

Hiver meg på dette temaet jeg...

Jeg er selv 22 år når vi gifter oss nå i juni, han er like gammel... Jeg tror ikke det finnes et fasitsvar på sånne ting... Tror det hele ligger i hvordan man er som person og hva man har som bakgrunn. Mange av mine venner er mye eldre enn meg, men sier selv at de ikke er klar for å gifte seg enda.. Er mye de vil ha gjort i livet før de gifter seg osv... Men så har du oss som er i begynnelsen av 20-årene og som virkelig vet at dette er riktig. Jeg ville aldri gått inn i et ekteskap med tvil om at dette er det jeg ønsker.. At dette virkelig er noe jeg er villig til å streve med og jobbe for så lenge jeg lever. For ekteskap er ikke en lett sak, uansett om man er 22 eller 32 når man gifter seg. Jeg har slev mange venner / bekjente som er gift og som var yngre enn meg når de giftet seg..

Jeg tror ikke det er noe grense for hvor ganmmel man BØR være når man gifter seg, det er en individuell sak som hver og en av oss er forskjellige på.. Man kjenner når man er klar for det, hvis man er ærlig mot seg selv! For selv om bryllup er fryktelig gøy å planlegge og selve drømmen om å gifte seg er stor hos enkelte, så er selve bryllupet bare EN dag av resten av livet!! Det er dagene som kommer etterpå man skal tenke på ifht å ta en avgjørelse på å gifte seg! Ikke selve bryllupsdagen!

Lykke til med avgjørelsen :D !!

Skrevet

Det er nok ikke alderen som har noe å si...

Vi gifter oss til sommeren og d er jeg fortsatt 21 (blir 22) og hn hvert øyeblikk 25...

Men, tror nok at det er viktig å ikke stresse med noe giftermål!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...