Gjest Gjest76 Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg holder på å bli sprø! Skal velge kjøkken fra IKEA, skulle tro det var en enkel sak når den eneste jeg må bli enig med er meg selv, men neeei da... Jeg følger min egen smak ettersom eventuelle nye kjøpere jo bare kan kjøpe nye dører, hvitt blir litt kjedelig synes jeg (trenger jo ikke bli det da, men alle har det jo!!)... Har klart å koke det ned til Applåd beige, Hallarum eller den nye Sörbo mørk grå (tror jeg), men nå er det full stopp. Noen som gidder hjelpe meg med gode argumenter? Liker egentlig best Sörbo (i skrivende stund hvertfall, ikke spør meg om 5 minutter), men blir det for mørkt, tenker i tilfelle benkplate i bjørk? Det er godt med dagslys på kjøkkenet, 11 kvm, blir L formet + 3 høyskap med kjøl/frys og ovn/mikro på en tredje, motstående vegg. Ingen overskap, blir åpne hyller eller horisontale vitrineskap, om noe. Applåd beige: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S49829946 Sörbo: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S49829946 Hallarum: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S49829946
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 HI her, linkene funket ikke helt som planlagt, men fargene finnes hvertfall på oversikten, og de fleste her inne virker som de har full oversikt over IKEA uansett....
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jeg har for tiden omtrent samme problem! Men jeg har arbeidet med fram til benkeplata... Jeg ville ha valgt Sörbo eller Hallarum. Sörbo er fin, men det er kanskje noe som har "begrenset" holdbarhet, mens treverk er mer klassisk og tidsløst. Hva slags gulv og vegger har du?
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Når vi pusset opp leiligheten vi bodde i før valgte vi Hallarum. Rustfrie integrerte hvitevarer, marmorimitasjon på kjøkkenbenk og hvite mosaikkfliser over benkeplata. Vi hadde overskap opp til taket, men hadde stort kjøkken så ble ikke mørkt. Lys brun/beige tapet på veggene og omtrent samme farge på gulvet. (Rakk ikke å bytte det før vi flyttet, brukte litt for lang tid på å bestemme meg...) Jeg var kjempefornøyd med kjøkkenet. (Det var litt trist å flytte fra det...) Men hva du vil ha kan jo bare du svare på. Jeg har ikke sett de andre typene på et kjøkken, men skulle jeg pusset opp kjøkkenet igjen ville jeg nok valgt Hallarum en gang til...
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 HI her. Gulv og vegger blir et kapittel for seg, velger det etter hvilket kjøkken jeg skal ha. Tror kanskje jeg skal ha en herdet glassplate hvertfall bak platetopp og vask. Hallarum har jeg kikket på så lenge at jeg nesten er lei det allerede, kanskje dumt å velge det da... Drømmegulvet er linoleumsmosaikk i engelsk stil (ligger link i annen tråd om linoleum), men det blir så dyrt at jeg i tilfelle må spare noen år. Tviler på at det er verdt å legge i en vanlig borettslagsleilighet. Bruker denne tråden til å diskutere litt med meg selv også jeg, bear with me...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå