Gå til innhold

Kassadama redd for vepser/edderkopper ...

Fremhevede innlegg

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg er selv redd veps, og gikk helt i spinn mens jeg sto og ventet på grønn mann. Ingen av de andre som sto der lo. De lot som om de ikke så meg. Da følte jeg meg som en idiot. De hadde vært mye bedre hvis de hadde ledd, og vist litt medfølelse. Latter behøver jo ikke være ondskapsfull.

:hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
... Hvis det nå skulle dukke opp en edderkopp blant varene på samlebåndet, eller om en veps skulle flyve zzzzzzuummmende inn over kassa, hvorpå kassadama med sin fobi får panikk og forlater kassa til noen har tatt seg av utysket?

Er livredd og allergisk mot veps, så jeg hadde nok ikke ledd nei...

Skrevet

Jeg hadde nok vært like hysterisk selv. Er livredd veps :sjokkbla:

Sto en gang i byen å ventet på kjæresten som skulle hente meg, å der kommer en liten jævel og jeg begynner å løpe så for jeg overhodet kan derfra!! Var noen som letta på smilebåndet da for å si det sånn. Men det gjør meg ikke noe at andre synes det er komisk, for så sterk som fobien min er så er det ganske komisk :ler:

Skrevet

Tror jeg hadde drept "utysket" slik at jeg kunen få betalt varene mine .... ;)

Skrevet

Jeg har vepsefobi selv, så jeg ville absolutt ikke ledd nei (Og du gjest som synes vi kan være realistiske, vet du i det hele tatt hvordan en fobi arter seg?)

Nesten så jeg gleder meg til vinteren skal sette inn jeg, lokalbutikken vår har bestandig en veps i lokalet, og jeg sliter med å handle der, og unngår gjerne å gjøre det om jeg kan, nettopp pga dette (det oppga jeg også da jeg tilfeldigvis fikk et sånt spørreskjema om denne butikken på mail i forrige uke...) så de ansatte der har sikkert ikke vepsefobi akkurat (eller kanskje de bare ikke oppholder seg i bærheten av brødvarene de som har det, for det er der den somregel er. Man MÅ dessverreforbi dette for å komme inn iresten av butikken med mindre man skal snike seg inn kassa...)

synes det hadde vært en fordel om de HADDE vepsefobi der jeg, slik at jeg hadde sluppet å møte veps der hele sommeren. Ville IKKe ledd nei.

Skrevet

Det går ann å få psykologisk hjelp dersom en sliter med å handle pga vepse fobi

Skrevet

Jeg sliter ikke med å handle, bare med å måtte velge brød i den butikken dersom vepsen farter rundt de brødene, og generelt altså litt med å være nødt til å gå gjennom en TRANG passasje der det er veps.

Men nå er ikke det hovedgrunnen til at jeg velger en annen butikk ofte da, men det at butikken i tillegg ofte er utsolgt for det jeg vil ha, og pga at den har lite utvalg er der gjerne ikke alternativer heller.

Men jeg trenger ikke psykologisk hjelp fordi jeg ikke liker veps inne på matbutikken da.

Og dersom du SERIØST mener det, ja så... da tror jeg du sliter mer enn meg :)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg hadde nok ledd, syns det er komisk når folk blir redd veps!

Er det komisk om personen blir stukket, og må i all hast til legevakten fordi h*n er allergisk mot vepsestikk? Noen ganger går det bra, men blir jeg stukket i hoderegionen bærer det strake veien til legevakten. Jeg får rett og slett ikke puste, og tro meg det er ikke noe å le av.

Min farmor holdt på å dø en gang av vepsestikk, så jeg klarer liksom ikke helt å se det morsomme i det.

Og når man får slike reaksjoner som det, er det ikke alltid like lett å stå stille og late som ingenting.

Skrevet
Jeg er redd veps og edderkopper selv, men jeg hadde ledd alikevel.  :ler:

jeg er også redd veps og ikke spesiellt begeistret for edderkopper, selv om jeg ikke har like stor fobi mot dem.. og jeg ler, jeg ler av meg selv når jeg løper veivende, hysterisk rundt pga dem, og jeg flirer/humrer når andre gjør det samme.

som en annen nevnte, latter trenger ikke være ondskapsfull, man kan le av noen selv om man forstår at det er ett problem.

Jeg hadde ledd, skjønner ikke at folk ikke kan være litt realistiske.

så du tror alle med fobier eller andre slike psykiske ting, bare kunne vært litt realistiske liksom? så hadde alt gått over?

kanke du bare fjerne all køen på psykologhjelp a, siden det er så enkelt å løse. :ler:

Skrevet
Er det komisk om personen blir stukket, og må i all hast til legevakten fordi h*n er allergisk mot vepsestikk? Noen ganger går det bra, men blir jeg stukket i hoderegionen bærer det strake veien til legevakten. Jeg får rett og slett ikke puste, og tro meg det er ikke noe å le av.

Min farmor holdt på å dø en gang av vepsestikk, så jeg klarer liksom ikke helt å se det morsomme i det.

Og når man får slike reaksjoner som det, er det ikke alltid like lett å stå stille og late som ingenting.

det er da helt garantert ingen som mener det er komisk når noen er allergiske, men man vet jo faktisk ikke det, og det er ikke nødvendigvis selve frykten som er komisk..

det blir litt på samme måte som at mange av oss reagerer med latter om noen går på trynet på en komisk måte, detter man på isen i en skikkelig bambi-stil, så SER det komisk ut før man vet noe mer om hvordan det går med personen.

så dersom noen ler når du som er allergisk løper rundt hysterisk, så tenk over at det faktisk er mange av oss som ler av oss selv også i slike situasjoner, det har ikke noe med å ikke ta din allergi på alvor eller å skulle syntes det er festlig om noe skjer deg. men vi vet jo ikke at det er så alvorlig, og man går vel ikke naturlig ut ifra det værste bestandig?

Skrevet

Helt ærlig, eller prøver du å provosere? Eller er ordet "fobi" like fremmed for deg som "et legemiddel med agonistisk virkning" er for en gartner?

Skrevet
Jeg er selv redd veps, og gikk helt i spinn mens jeg sto og ventet på grønn mann. Ingen av de andre som sto der lo. De lot som om de ikke så meg. Da følte jeg meg som en idiot. De hadde vært mye bedre hvis de hadde ledd, og vist litt medfølelse. Latter behøver jo ikke være ondskapsfull.

:hoppe:

Nei, den trenger jo ikke det. Men der og da følte jeg meg litt dum, spesielt da vepsen var død, og den ene kunden tok den og rakk hånda mot meg mens han spurte om jeg ville ha den. Nei, selvfølgelig ville jeg ikke ha den, jeg er jo livredd den! Eller så jeg ikke like redd ut som jeg var?

Skrevet

Hvem bestemmer realismen, sa du? :overrasket:

Skrevet
Nei, den trenger jo ikke det. Men der og da følte jeg meg litt dum, spesielt da vepsen var død, og den ene kunden tok den og rakk hånda mot meg mens han spurte om jeg ville ha den. Nei, selvfølgelig ville jeg ikke ha den, jeg er jo livredd den! Eller så jeg ikke like redd ut som jeg var?

det er dessverre mange som synes det er festlig å kødde med fobien til andre også.

jeg ler som sagt når folk veiver som værst jeg altså, også når jeg gjør det selv.

men fra det til å trykke en død veps eller edderkopp opp i trynet på folk man VET reagerer på dem, det synes jeg bare viser manglende respekt for andre.

man kan ha respekt for ett menneske selv om man flirer litt av noe det gjør, men det der mange synes er så festlig, med å fange edderkoppen som skremte livskiten ut av noen for så å liksom skulle kaste den på vedkommende eller gi den til personen????? :frustrert:

manko på respekt, rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...