Gå til innhold

Spiritisme

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei:)

jeg kom nettopp over denne diskusjonenher på en lørdagsnatt.

det som overrasker meg er at de fleste her snakker om wicca og spiritisme somom det kun er farlige og mørke krefter. Jeg driver verken med wicca eller spiritisme men har nå satt meg litt inn i det, for jeg synes det er spennende, og har sans for det "ukjente".

wicca er IKKE sort magi, det handler faktisk om å behandle andre som du selv vil bli behandlet (den gyldne regel, som du også finner i bibelen), og de mener at det du sender ut får du 3-dobbelt igjen, noe som virkelig inspirerer til gode handlinger. det finnes overhodet ikke noe mørkt i Wicca, somjo er verdens eldste religion!

spiritisme KAN handle om påkallelse av mørke krefter, men det TRENGER ikke det. folk bør vite hva de driver med, men de fleste tror automatisk at dette er noe som handler om satanisme og påkallelse av Djevelen.

Mange som driver med spiritisme prøver å få kontakt med sine døde slektninger. Jeg har aldri prøvd, men skulle gjerne fått kontakt med min pappa, som døde for 2 år siden, i en alder av 47 år. Han døde plutselig, uten varsel, og det var så mye jeg skulle ha snakket med han om...

skulle jeg prøve ut spiritisme så skulle det ikke overhodet hatt noe med djevelen ellermørke krefter å gjøre, men altså å prøve å snakke med pappa og høre hvordan han har det, og om det er et liv etter dette.

nå tror jeg aldri jeg kommer til å gjøre det, og siden jeg ikke kan det eller har peiling på hvordan det foregår, så begir jeg meg ikke utpå det.

men jeg ville bare si at det er mer uvitenhet og frykt for det ukjente som får folk til å si at det er mørke krefter alt sammen, for det trenger det ikke være:)

hilsen Iset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe ja nå fikk jeg nettopp lest hele diskusjonen. jammen mye meninger her ja.

det eneste JEG kan si er vel at INGEN egentlig vet hva som er sant, det kan jo ikke bevises vitenskapelig ennå. de som haropplevd det, vet jo, men kan ikke bevise det for andre, noe som er veldig trist.

de som IKKE tror har jeg full respekt for, men noen av dem bør kanskje være litt mer ydmyke og ikke kalle det sprøyt osv, for dere vet jo heller ikke om det ER sant eller ikke.

bare tenk - å være kristen og tro på bibelen er jo helt akseptert i dagens samfunn, men er det virkelig så mye mer realistisk? å tro på en bok som sier at en mann kan vekke de døde, gå på vannet og mette 5000?

bare en liten tanke, for jeg har sett i lignende diskusjoner at det er veldig mange kristne som "angriper" dem som tror på spiritisme og den slags, men det er jo like "urealistisk" det DE tror på.

men det er jo moro med en debatt om dette, moro å se hvor mange som tror på dette, jeg synes det er kjempespennende. så lenge det ikke er mørke krefter. er jo litt spennende det også, men jeg holder meg unna den slags.

hilsen meg:)

Skrevet

Ser vel etter hvert det er mer skrudde kvinner her enn jeg trodde var mulig,men for all del di luringer som skor seg på deres evige søken etter et eller anet blir i allefall lykkelig av din lettlurthet.At dere i heletatt tør stå frem i deres uvitenhet og totalt uten forankring i virkeligheten er meg en gåte.Må ta et utenlandsk uttrykk for å si det,(fase life)aksepter det og lær deg å takle det.Ikke rør det inn i den slags spekulationer som bare er ute etter dine penger,kansje du er så dum du i realiteten har gott av å bli lurt.Dette er så dumt jeg fatter ikke at jeg gidder å bry meg,vil dere være tomskalla idioter så gerne for meg! :hoho:

Skrevet

Til Knut vil jeg bare si at det er en smule frekt å kalle flertallet av jordens befolkning for tomskalla idioter. Som Iset sier så er det like mye usannsynlig i kristendom, og alle verdens religioner forøvrig, som i tro på spritisme, spøkelser osv. (det heter forresten "Face life"... :blunke: )

Jeg hadde for noen år tilbake en sommerjobb, og endag jeg sto og pratet med en annen jente dreide samtalen inn på troen på reinkarnasjon. Hun lo litt, og konstaterte at det var jammen mye rart folk fikk seg til å tro på! Denne jenta var pinsevenn...

Personlig vil jeg ikke si at jeg

tror på spiritisme, men jeg utelukker det overhodet ikke.

Jeg har forresten prøvd den klassikeren med å la en gullring i et hårstrå henge ned i et glass. I følge den seansen skulle jeg bli mor i en alder av 15 år. Bomma med to år, gitt... :wink:

Skrevet

knut: ja jeg synes nå det er bedre å være dumskalle enn å være så arrogant som det du er. makan til arroganse og påståelighet har jeg sjelden sett maken til! men ære være deg for at du VET sannheten. du kan jo gå til folkeregisteret og skifte navn til Gud, for det virker jo som om du tror det er DET du er. slutt å kalle folk for dumme fordi de tror på noe som du ikke tror på. og LES: TROR!!!!!! for det er nemlig det du også gjør. TROR at det ikke finnes. du vet like lite som oss.

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet
Dere som har skrevet her, har ikke peiling. Bortsett fra kanskje hu siste som skrev noe, men jeg mistet mesteparten av respekten da hun begynte å si at det ville vært "kult" å se bord som beveget seg osv. Meget innteligent skrevet.

Spiritisme eksisterer, og er ufarlig så lenge du vet hva du driver med. Men, det er farlig for sterke mennesker. Men for svakemennesker kan det på mange må være en befrielse.

:o :o :o

Prøv det. Men bare sammen med folk som vet hva dem driver med. Ting kan være farlig. Men vær oppvakte. Har opplevd ting som ikke kan forklares selv.

Men, spiritisme i det store og det hele er en befrielse.

• 2 uker senere...
Gjest MaeZtr0^
Skrevet

esben du som har prøvd spiritisme og alt... hvordan er det det skal utføres i praksis? Bare fortell meg akkurat hva jeg skal gjøre!

Takk ;D

Skrevet

Leste med stor nysjerrighet gjennom alle innleggene her, og jeg vet at det finnes mer en det man ser med det blåtte øye! Viss man er redd for det, så for all del fornekt det, så merker man ikke så mye.

Jeg har ikke prøvd spiritisme eller noe annet får å tilkalle noe som helst.

Men ingen har beskrevet noe i den samme kategorien som jeg har opplevd her i temaet.

Jeg vet noe som veldig få mennsker vet, og dele det vil jeg ikke. (kun spesielt utvalgte personer som har fått vite det)

Blir veldig sjeldent tatt opp, men kansje fordi dem som opplever det ikke forteller det videre!

Det at jeg ikke vil dele det handler ikke noe om at jeg er bedre en andre eller noe sånne tette argumenter så det er klart!.

Om jeg er kristen?

Ja, til en viss grad, Jeg tror på Gud! .

Er ikke Kirken mer en på Juleaften, var der ikke sist jul, men får prøve i år!

Det som blir beskrevet at man ikke skal ta kontakt med døde, tror jeg på!

Jeg sier bare rett fra hjerte mitt, Hver forsiktige, veldig forsiktige!......

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette er jo helt latterlig.. spiritisme kan være farlig JA.. men det handler ikke bare om onde krefter..du kan også tilkalle gode krefter.. jeg har et råd.. ikke prøv det før du har lest nøye om det og er helt sikker på at du vet hva du gjør ..og ALDRIG!! alene.. jeg har gjord dette en del ganger og har opplevd en del skumle og positive ting..

men så kan jeg også en del om det.. men enda så kan jeg egentlig ikke nok.. :kul: :evil: :roll::hoho:

Skrevet

Vanga.. har du ingen erfaring? nei så ikke si slikt da.. hvis de gode kreftene er kun i menneskene hvor blir mine gode krefter av når jeg dør da? bare svever de rundt? ånder ER mennesker.. bare døde.. ikke ONDE.. mennesker er redde for det man ikke vet .. derfor har alt dette pratet om onde krefter.. ja onder kan ver onde også men ikke alle.. Og vær så snill å ikke si en slutt mening om ting du ikke vet noe om.. sterke mennesker takler vanligvis det phsykiske stesset bedre en de svake..(sterke og svake pshykisk..) Enjoy life.. :kul: Silaqui

• 4 uker senere...
Gjest *woccla*
Skrevet

vet dere hva dere egentlig prater om??

man kan ikke si at man vet hva spiritisme er bare av å ha lest en bok man har kjøpt på en bokshappe!! ro ned litt da!!

enig med de som sier at spiritisme er farlig...det er det,men vil du prøve d så er det jo ingenting som stopper deg....

det er enkelte ting man ALDRI må spørre om!!!!

noen eksempler:

-kan du vise deg?

-gi tegn på at du er her.

-når skal jeg dø?

***det er ganske logiskt da***

jeg må bare le av mange av dere.....les hva dere har skrevet.... :hoho:

teit hva??

Skrevet

Kan ikke denne tråden stoppes snart ?

Dette blir jo bare useriøsitet og mer gjør narr av ting-tendenser og masse :roll::P:wink::ler::hoho::ler2::sjokk: - tull!

Mistenker sterkt at dette temaet er "utdiskutert". Foreslår at dere som bare bøller med dette her,oppretter en egen chat-board.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan kan du påstå at det gode kun finnes i mennesker? har du glemt alt det onde vi gjør? har du aldri hørt om at folk mener dyr også kan føle? og kan du føle så vet du også om godt og ondt!

jeg vet lite om det meste, men jeg tror ikke åndene er onde...

jeg mener ikke at det er lurt og prøve seg med "bokstaver og glass" (for det trur jeg ikke, selv har jeg ikke prøvd det)

Men jeg trur det finnes mer enn vi alle kan se og føle...

selv har jeg vært ute for en del merklige hendelser, men nå er jeg blitt eldre og jeg har ikke så lett for å ta til meg ting som før...

Ønsker dere alle lykke til :) med venlig hilsen May K. (16)

• 2 måneder senere...
Gjest enenlitengutt
Skrevet

Spiritisme er ike noe man leker seg med! om dere ikke har et formål med og drive med dette så skal dere holde fingrene unna, for det er mange som sitter innesperret bak hvite vegger. Selv så jobber jeg som spiritistisk trance medium, noe jeg har gjort i 5-6 år. Men ouija har jeg nok drevet med i 9 år.

*ville bare gi dere en liten advarsel mot å leke med dette*

xxxxxxxxxxxxxxxx

Mailadresse slettet. Hege (mod)

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...