Gå til innhold

Spiritisme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kommer sikkert til å bli hatet for dette, men jeg føler jeg bare MÅ få sagt det nå etter så lang tid:

Kattepus, du har et latterlig nick! helt latterlig!

Sånn. Nå var det ute av systemet.

Takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Esben: for det første er du barnslig, for det andre skal du være glad for at du ikke har opplevd gjenferd, som jeg, men dunking i et gammelt hus, barneskrik, ting som faller ned av seg selv, og det er ikke bare tilfeldig, alle som har bodd i det huset har opplevd rare ting, og det meste skjer midt på lyse dagen også.

En venninne av meg hørte fra kjøkkenet at det var noen som vasket opp tallerkener midt på natta, er det også bare tilfeldig? det er en kjensgjerning at gjenferd ikke er glad i forandringer, og jeg tror de prøver å vise oss at vi ikke skal kødde så mye med dem... bestefaren min som bodde der var veldig hjemmekjær også.

Ikke tro på det, ikke bo i gamle hus, og fortell oss at dette bare er sprøyt, inntil du opplever det eventuelt selv, da vil du forandre mening.

Tror du JEG trodde på gjenferd før jeg opplevde dette? niks! men man blir litt forandret som person etter å ha opplevd rare ting, og kanskje litt mer respekt for de avdøde?

Det ER ekkelt å oppleve ting, og ført til at jeg ikke vil bo i gamle hus lenger...

Skrevet

Gjest: Ehm. Jeg tror ikke du har den minste ide om hva du snakker om nå.

Hadde du lest alle trådene mine (sett bort ifra den kattepus tingen) hadde du rastk forstått at jeg er nok GANSKE mye mer inni det okkulte enn det noen andre på dette forumet er, inkludert deg som går rundt og hører ting.

Jeg har opplevd spøkelser og demoner selv, så ikke snakk nedvergende til meg.

Skrevet

Esben; kødder du eller?

Er det noen som snakker nedverdigende her, så... Ja... :-?

Når kvalifiserte din mening til å være den eneste riktige for resten av verden???

Skrevet

Esben sier :

"Jeg kommer sikkert til å bli hatet for dette, men jeg føler jeg bare MÅ få sagt det nå etter så lang tid:

Kattepus, du har et latterlig nick! helt latterlig!

Sånn. Nå var det ute av systemet.

Takk. "

Kattepus sier :

Bare hyggelig Esben!

Flott at du føler deg bedre!

Ser at du er en veldig seriøs og reflekterende person.

Hva faen har nicket mitt med denne tråden å gjøre ?

Du er litt på bærtur, synes jeg. Kanskje en smule usikker ?

Jeg ønsker deg lykke til i verden. Du kommer til å trenge det!

Masse hilsner fra K*A*T*T*E*P*U*S

jeg sier det igjen :K*A*T*T*E*P*U*S

Sånn at du husker det......

Trives godt med nicket mitt jeg.

Du som har opplevd "spøkelser og demoner" bør vel være litt mer åpen og litt mindre dømmende ? Tror bare du preiker piss jeg.....

Og DU klager over at folk snakker nedverdigende til deg ?

Skal komme og spøke for deg i drømmene dine jeg.

K*A*T*T*E*P*U*S

Skrevet

Til dere andre :

Beklager at siste innlegg var en smule useriøst. Ikke meningen å ødelegge tråden, men Esben og Co har gjort det for en god stund siden tror jeg.

:D

Skrevet
Jeg har opplevd spøkelser og demoner selv, så ikke snakk nedvergende til meg.

Esben, det at du har opplevd mer av dette enn de andre her er ikke god nok grunn til å være så "ovenpå".

Jeg vil ikke komme nærmere inn på hva jeg har opplevd selv, men det er en grunn til at jeg advarer mot dette. Det er ikke til å leke med!

Skrevet

Jeg tror jeg vet hva jeg trenger å vite, med eller uten deres samtykke.

Men ang "kattepus" : Du dreit deg selv på leggen just og viste for (ikke bare meg) alle her på forumet at du ikke er så grusomt seriøs selv.

og når nevnte jeg at det eneste som er rett, er MIN tolkning? Kan ikke si jeg vet om noen plasser der jeg skrev noe slikt. Quote det til meg plz, så blir jeg kanskje overbevist.

Until then...

Skrevet

Har opplevd litt av hvert selv som har fått meg til å lure.

Uansett dere som vil prøve, enten dere får kontakt med krefter utenfor dere selv eller om dere maner fram ting ved ren massesuggesjon, dette kan være skikkelig skremmende, bare så dere er advart.

Esben: Det står i omtrent hvert innlegg av det at "dere vet ingenting" Den aggressive holdningen og påståeligheten og paranoiaen gjør at jeg lurer på om du heller har opplevd noe "schizo". Du har ikke rotet i deg noe du ikke burde?

Venter på skyllebøtten.

Skrevet

Åssen gjorde jeg det, Esben ?

Kan du vise det i detalj ?

Ja, jeg prøvde å få deg til å se litt latterlig ut. Det er lov å ta igjen ikke sant ? Mitt nick er knekkende irrelevant i denne tråden. Hva folk i dette forumet tror om meg, bryr jeg meg heller ikke stort om. Jeg er faktisk seriøs om dette, tro det eller ei. Det er lov å sette ting litt på spissen når man må parere innlegg fra sånne som deg.

Beklager, Esben. Men det er du som har dummet deg ut og "driti deg på leggen" . Å blande mitt nick inn her er vel ganske usaklig eller hva ?

Hva har jeg gjort deg egentlig ?

Respekt er et ord du ikke har lært ser jeg ?

:evil:

Skrevet

Her skulle vel diskuteres spiritisme, ikke hvem av Kattepus og Esben som er mest usaklige. Alle sammen får holde seg til saken, respektere hverandre for de meningene de måtte ha. Hvis ikke anses temaet som uttømt for nå, og tråden vil bli lukket.

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Det er ein del spørsmål eg lurer litt på etter å ha lest ein del av innlegga her, så eg vågar meg litt frampå:

At fleire opplever noko ved slike seansar kan ikkje feiast bort - spørsmålet er berre kva de trur det er: Kontakt med døde, med (gode/onde) ånder, med underbevisstheten, massesuggesjon etc.

Det kunne vore interessant å vite synspunkt på dette, gjerne (som spurt i ei tidlegare posting) med basis i religion (kristendom, islam, vitskap (enkelte ser ut til å ha eit religiøst forhold til dette!), hinduisme etc.)

Kan jo byrja med mine eigne tankar, som kristen: I Bibelen står det jo to ting: (1) Dei døde veit ingenting - dei er døde, og (2) ein skal ikkje prøva å ta kontakt med dei døde. Det vil jo òg vera nyttelaust i følge (1) - men kven/kva er det då ein får kontakt med? Sidan me blir åtvara mot det så er det vel ikkje akkurat udelt positive og gode krefter...

No er det jo dei som får hjelp på ulike måtar av desse "åndene" (eller kva det no er.) I alle fall tilsynelatande - men om dei samtidig fører ein vekk frå Gud så er det jo i siste omgang ei hjelp til å tapa livet...

Kjem i tankar om Houdini, som var svært oppteken av spiritisme. Han avslørte jo fleire svindlarar blant medium som påstod dei hadde kontakt med døde, men bevis for at det var muleg? Han og kona inngjekk ein avtale om at den som gjekk bort først skulle ta kontakt med den gjenlevande, og bruka ein bestemt kode som skulle visa at det ikkje var svindel. Etter hans død prøvde enka trufast mange ulike medium - men ingen gav den koden. Tolk det den som vil...

Eg held meg i alle fall borte frå spiritisme - det er ikkje dei døde eg ville fått kontakt med.

Eit lite sluttord: Det står at dei døde er døde - dei veit ingenting. Trur eg ikkje på liv etter døden? Joda, men som det òg står: Dei døde skal bli vekka til live etter at antikrist/satan har hatt sine sju år som herskarar. (Openberringa.) Ikkje at ein kjem til himmelen/helvete med ein gong ein dør.

Skrevet

Innlegget til Esben er fjernet fordi det inneholdt personangrep og har ingenting med diskusjonen å gjøre.

Hold dere til saken.

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Jeg sier det igjen : Hva har jeg gjort deg egentlig ?

Dette sier vel mer om deg enn om meg, men heretter er det bare du som driter deg ut. Esben er fra nå IGNORED fra min side.

Skrevet
Noen som har hatt noen opplevelser rundt dette, historier osv. Det er visst nok mange som har hatt spooky opplevelser rundt dette.

Kunne vært interisant å høre fra folk som har vært borti det???

Dette er den opprinnelige saken.

Tilfelle noen har glemt det i iveren etter å slå hverandre i hodet med noe hardt underveis.

Tusenfryd - moderator

Gjest Amadahy
Skrevet

Det som kanskje skremmer meg mest her i denne diskusjonen er måten dere uskyldiggjør og leker med dette som er et skummelt tema.

Noen her skrev: ååå jeg vil starte butikk, å ha sånne kule skumle ting med bøker å sånne heksegreier, det er såå tøft! fordi spøkelser lever! å jeg syns det er litt spennende med spøkelser å spiritisme og sånn....

Fatter dere ikke at dere,voksne mennesker, høres ut som 13åringer!!!!?

Fatter dere ikke at dette er krefter intet menneske kan kontrollere, uansett hvor sterkt man tror man er!

Dette er ting du burde holde deg unna, du kan ei kontrollere det, jeg skriver dette for din egen skyld.

Uten tvil finnes det spøkelser, uten tvil finnes det mennesker som har evnen til å kommunikere med folk som ikke har tilgang til vår verden, men heldigvis er ikke dette DIN oppgave...

Og Esben:

Du skriver som du er så veldig erfaren i gamet, jeg begynte allerede etter andre innlegg å tvile på deg... når det viktigste i postene dine er at DU kan dette, DU er sterk nok, vi andre er IKKE sterke nok å må holde oss unna, de som tviler på det du skriver er DUMME.

Hadde du vært seriøs ville du tvært om prøve å forklare for de som ikke ville tro dette, forklare hva det var, prøve å få de til å forstå. Men det virker som det viktigste for deg er å sette de som ikke tror/skjønner dette i et fårlig lys, ser du ikke selv hva som er galt med dette?

Håper jeg får respons på denne posten, og at du ikke hopper over denne som de andre postene som har vært litt seriøst kritiske mot deg...

Waco:

Jeg er og redd for hva disse postene kan få unge jenter på forumet til å finne på, det finnes allerede nok 13åringer som leker wicca og spiritisme.

La oss inderlig håpe de har fornuft nok til å holde seg unna dette...

mvh

Skrevet

Hei, du siste innskriver

Jeg er faktisk 24 år og har opplevd en del ting i mitt liv.

Jeg vil starte butikk og hva jeg selger er mitt problem, ikke ditt.

Jeg gjør ikke det fordi "jeg synes det er såååå kult og spøkelser lever", men fordi det er meg og kan ikke folk en gang godta meg som jeg er i en debatt, ja da lurer jeg jammen på hva som skal til for at folk skal bli respektert!

Folk tror på forskjellige ting. Jeg dikterer vel ikke de som tror på noe annet enn meg, gjør jeg det?

Nå er jeg lei av å bli latterliggjort, så jeg håper framtidige innlegg handler om saken og ikke privatpersoner og hva de har skrevet!

Ut ifra det du har skrevet og måten du skriver, så virker du faktisk lite voksen som ikke kan debattere skikkelig.

Er det virkelig så ille å ville starte en butikk og selge ting?

Jeg gjør ikke det fordi det er kult, men fordi JEG VIL og det er min drøm.

Jeg må få lov til å ønske meg det uten å bli uthengt og latterligjort bare fordi jeg velger å være åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord.

Skrevet

Kom til å tenke på en ting...

"Kvinneguiden diskusjonsforum"

Skrevet

Saklig diskusjon og spydigheter er to forskjellige ting, og jeg er sjeleglad for at dette forumet faktisk har noen regler angående sånt :)

Kom tilbake når du kan diskutere saklig og litt mer objektivt, da.

Hvorfor er det så farlig at folk gjør som de selv vil og mener andre ting enn deg?

Skrevet
Kom til å tenke på en ting...

"Kvinneguiden diskusjonsforum"

...som har disse reglene, Esben:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Diskuter gjerne, men respekter dem du diskuterer med.

Drittslenging får du gjøre et annet sted.

Tusenfryd - moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...