Gå til innhold

Spiritisme

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Jeg tror på spiritisme da vi gjorde dette mye da vi var 13-14 år.

Vi var i et mørkt rom,stearinlys ,og bokstaver rundt et glass i midten.

Vi spurte først alltid " er det noen der"?

Når vi hadde opprettet kontakt stillte vi spørsmål. Det var ALDRI vonde/fryktelige spørsmål,el. spørsmål om å få se ånden el. noe....ALDRI

Vi spurte om lette greie spørsmål.

De fleste svarene var riktige.Vi stillte spørsmål som kun en' av oss visste svaret på og lot den som hadde svaret ikke være med på å holde på glasset(slik at vi var sikker på at ingen av oss førte' glasset).

Når jeg tenker tilbake er jeg helt sjokkert over alle de gode og sanne svarene vi fikk. Fikk oppklart ganske mye faktisk også.

Hmmm... kunne nesten tenke meg et par svar nå også. Men synes det er litt skummelt...,men kanskje å samle noen veninner og gjøre det igjen.Er jo 13 år siden sist.

Da kan jeg kanskje få svar på noe jeg lurer på....??

Lene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lene:

Hei, du hadde et fint navn. Spørsmål er til for å få svar. Og svar kan du få via spiritisme. Bare ikke fuck det opp med en eller annen idiot som er i sirkelen deres (om du bruker ring i hårstrå eller noe sånt, alltid bruk ordentlige folk som har litt peil i det minste. jo eldre, jo bedre av en eller annen grunn)

Arielle:

Du har visst opplevd en del ting. jeg har aldri opplevd noe av det samme (tror jeg jaffal) men tror deg når du sier du har opplevd ut av kroppen erfaring og sånt. Og spøkelser finnes, dem har jeg hørt, men ikke sett.

Dere andre:

Ehm... husker ikke flere poster, men om det var non spørsmål ang spiritisme, kan jeg godt svare. Men ikke waco (eller han fyren) han virker fullstendig blåst og har urelevante synspunkter samt teite innlegg.

mvh

Esben :)

Skrevet

Det er bra noen tror meg iallefall :wink:

Kanskje vi har hatt noen hekser langt bak i familien........?

Eller kanskje jeg har vært en heks i et tidligere liv? :o

Vi får se hva framtiden bringer inn i mitt liv og hvilke valg jeg tar og hva som skjer...... 8)

Men at jeg har opplevd alt dette så langt, er 100% sikkert.

Men jeg håper at jeg aldri igjen får oppleve den ondskapen jeg følte den morgenen.......*grøss*

Skrevet

Bare fordi jeg ikke tror på Heksen Sabrina eller Harry Potter, så er jeg helt blåst i huet?

Ja akkurat ja... der er det slik det henger sammen.

Men dere kan bedrives spådomskunsttråden deres i fred dere. Med hokus pokus og andre nisser og troll.

W

Og hva er egentlig galt med voodo?

Skrevet

Quote fra Waco:

Bare fordi jeg ikke tror på Heksen Sabrina eller Harry Potter, så er jeg helt blåst i huet?

Ja akkurat ja... der er det slik det henger sammen.

Men dere kan bedrives spådomskunsttråden deres i fred dere. Med hokus pokus og andre nisser og troll.

Tror dette snakker for seg selv.

Skrevet

Bare et lite sidespor;

Dere som tror på dette, tror dere på Gud??

En snakket om at man har en sjel....

Hva med det som står i 1. Mosebok om at Adam BLE en levende sjel? Det er da forskjell på å bli en sjel og å få en sjel?

Samme som det er forskjell på å FÅ en ku eller å BLI en ku?

Jeg mener nemlig at når vi dør så dør vi, og ferdig med det.............

Skrevet

Tror ogsaa paa slike ting. Har opplevd ett og annet jeg ogsaa og det skremte meg saa mye at jeg fikk angstfornemmelser bare jeg tenkte paa det. Tror det er fordi jeg ikke forstaar det, og det skremmer meg.

Har noen her hort om Nes Kirkeruiner i Akershus? Se paa denne linken

http://www.rb.no/43/00/17/6.html

Har vaert der og skal aldri, aldri mer tilbake!!!

Kan svare paa et annet sporsmaal. Tror ikke paa Gud. Vet ikke riktig hva jeg tror. Vet bare at jeg mener at mennesker trenger noen aa stotte seg til naar de foler seg daarlig behandlet, eller at noe er urettferdig. De som da tror paa Gud, kan helt sikkert faa hjelp av det. Men jeg mener naa at om man er sterk trenger man ingen uvirkelig figur aa klage til, men seg selv og mennesker rundt. Kan godt si jeg er humanistisk, noe jeg tror selv. Har liten tro paa religion. Egentlig er jeg litt lei av emnet, i og med at det titt og stadig blir diskutert, utredet osv. Jeg aksepterer de som tror helt til den dagen de forsoker aa prakke paa meg det de tror.

Skrevet

nei dette blir for dumt voksne mennesker biter på gang på gang,er dere virkelig så desperat søken

etter hvasomhelst att dere tror på den slags tull og tøys.Det er bare griske spekulanter som profiterer på deres hjelpeløse leting etter hva i livet.Di ganske skruppuløst tukler med deres hjerner i eneste tanke om mest mulig profitt.Att dere virkelig lar dere lure av slike mennesker er den største gåte av alle.Ta dere sammen da!

Gjest Anonymous
Skrevet

heizann.... jeg er helt enig me deg..... jeg får frysninger bare av å tenke på det.....men det virker spennede.... :roll:

Jeg har vært med på en liten seanse med noen venniner.....men den varte ikke lenge...fordi en av oss ble veldi redd.....men vi fikk litt kontakt....tror vi....men akkurat da kom den "redde" vennina å skrudde på lyset.....å som du kansje vett, drepest ånder av hvit lys... vi fikk ikke tak i en ny ånd den kvellen men jeg vil prøve igjen selv om det virke ekkelt og skummelt....... :(

Skrevet

Knut:

Våkn opp. Få opp øynene dine. Du virker som en typisk kjedelig jordnær kristen som lever etter en bok som ble skrevet for flere tusen år siden.

Svar til ei eller anna over:

Nei, jeg er absolutt ikke kristen. Og jeg tror heller ikke på den kristne gud om du lurte på det. Men en eller annen form for gud, kan det hende det er. Eller flere guder for den saks skyld. Men er IKKE kristen.

Nå kommer det sikkert "åja, så det er noe galt i å være kriten nå liksom?" og til det svarer jeg følgende: Om du er kristen eller ikke, det bryr meg absolutt ingenting. Jeg hater kristendommen av personlige grunner, og håper kristendommen blir nedbrutt, noe den blir over tid. Vi er på god vei allerede.

Takk.

mvh

Meg.

Skrevet

Hei!

Noen venninner og jeg prøvde spiritisme i 14-års alderen. De som sier at det ikke virker,de tar feil.

Vi tegnet opp et brett med bokstaver(spiritismebordet),og apurte hva bestemoren til en av venninnene het. Hun selv gikk ut av rommet,og det var ingen andre der som visste det. Vi fikk faktisk riktig navn(og tilfeldigheten for å få navnet Ellinor er vel ikke akkurat stor???)

Det er ting som burde oppleves ihvertfall en gang i livet, selv om det er innmari skummelt.

Skrevet

Heizann... :D

Jeg synes spiritisme er bra og holder med esben i alt han har sagt.....

jeg er ikke kristen, jeg vet ikke helt va jeg tror på....som esben sa... det finnes nok en gud. Men jeg tror at ånder eksisterer...

Jeg lurte bare på om det er noen som har noen tips til meg om seanser og slikt vil jeg gjerne høre dem....

jeg hartil nå bare utført...seanser der man holder en ring i en snor i et glass.... vi fikk kontakt men det sjedde det samme med meg og vennina mi som en annen her oppe sa, at vennina skrudde på lyset og drepte ånden...... :cry:

Skrevet

Mimi

BAD move.

Prøv heller et hårstrå istedet for en hyssing/snor. Lettere for ånden å bevege ringen da.

(til dere wannabees som kommer og sier "haha esben er jammen teit som skal la ånden sin dra ringen frem og tilbake", så kan dere bare dra til helvete. Dette funker, og dere har ikke peiling whatsoever om dere tror det motsatte.)

På forhånd takk.

mvh

meg igjen.

Skrevet

Når jeg leste dette ble jeg regelrett skremt over hva folk kan lirke av seg. Så mye piss har jeg aldri sett. Greit nok at folk trodde på spøkelser før, man visste ikke bedre. Men vi skriver 2002 for faen. Vitenskapen har vel ikke akkruat klart å påvise flust med tusser, troll eller hva det måtte være. Ta heller å les litt om den virkelige grunnen til at glass, ringer, hårtuster etc driver å rører på seg...

Og en ting til. Hvem er du Esben som tror du har enerett på sannheten her? Skal du sitte der som en konge å evaluere de andre innleggene, bare fordi du er den ENESTE som kan dette? Les:

Dere som har skrevet her, har ikke peiling.

Som sagt, ingen av dere har peiling på hvordan man gjør det "riktig".

Nå fant jeg nettopp ut at Vinga virkelig ikke har peiling.

Men ikke waco (eller han fyren) han virker fullstendig blåst og har urelevante synspunkter samt teite innlegg.

Våkn opp. Få opp øynene dine.

Hva med å våkne opp litt selv? At du dagdrømmer litt betyr ikke at du har noe kontakt verken der oppe eller der nede... Om du driver å er kamerat med en demon, må jeg si at du kanskje trenger litt hjelp. Prøv fastlegen din! Men det hadde vært artig om du hadde kommet mad noen eksempler på hva han kameraten din hjalp deg med. Så kunne jeg ledd litt mer av deg. Du er en sånn bitter person som har hatt det litt tøft i oppveksten. I stedet for venner som vi andre fikk, måtte du nøye deg med demonen din. Du minner meg litt Tommy som lever i sin litt egne verden. Tigeren er bare byttet ut med en demon, uflaks!

Skrevet

Hva er det dere folk røyker?

At folk faktisk kan tro på slikt vissvass gjør meg virkelig bekymret for menneskehetens fremtid.

:roll:

Gjest Arielle, ikke innlogget
Skrevet
Når jeg leste dette ble jeg regelrett skremt over hva folk kan lirke av seg. Så mye piss har jeg aldri sett. Greit nok at folk trodde på spøkelser før, man visste ikke bedre. Men vi skriver 2002 for faen. Vitenskapen har vel ikke akkruat klart å påvise flust med tusser, troll eller hva det måtte være. Ta heller å les litt om den virkelige grunnen til at glass, ringer, hårtuster etc driver å rører på seg...  

Hva med å la oss som tror være i fred, hva?

Jeg er drittlei av folk som kommer med det-finnes-ingen-spøkelser-holdning.

Det jeg opplevde var virkelig og det vet jeg med 100% sikkerhet.

Hva DU velger å tro på, er opp til deg, men prakk ikke på meg det der med at det ikke er sant, for det er nemlig sant. Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi tror.

Jeg tror! Nå la det vennligst være med det, hva?

Skrevet

Jeg lurte litt på engang om jeg skulle begynne å dyrke guddommeligheten i gråstein, men dagen etter fant jeg ut at det var et dårlig påfunn påvirket av at jeg røyka litt shrooms..

Gjest Arielle, ikke innlogget
Skrevet

Jan Roger

Jeg har ikke tatt noe eller røykt noe som helst.

Jeg trodde virkelig at folk ikke kunne være så dømmende ovenfor andre som tror på noe.

Hvis du ikke tror, greit nok, men ikke kom med innlegg om det.

Og jeg er heller ikke gal.

Det finnes mer mellom himmel og jord og jeg har valgt min vei når det gjelder tro.

Hva du velger er opp til deg, men holdningen din trenger jeg ikke.

Vi har opplevd ting som gjør at vi tror og hva andre måtte tenke om det...vel, jeg bryr meg ikke om folk som tenker at jeg kanskje skulle vært på et galehus, for dette har jeg opplevd.

Dere kan heller ikke si at det ikke var sant, for dere var ikke der når det skjedde, men jeg vet hva jeg opplevde.

Skrevet

Jeg kan bare bekrefte det Arielle sier.

Folk kan tro hva de vil, og jeg har full forståelse for at mange ikke tror på slike ting. Men vi som OPPLEVER dem kan ikke avskrive dem. Vi VET nemlig at vi ikke er gal :lol:

Jeg for min del kan ikke tro på bibelen, men jeg ser ikke dermed ned på kristne mennesker og påstår at de er gal. Jeg tror på så mye rart selv, som jeg som sagt ikke kan avskrive fordi jeg opplever dem. Jeg har fått det jeg trenger av beviser (og vel så det). :o Dermed skulle det bare mangle om jeg ikke respekterte andre for det de tror på.

Så til deg Jan Roger.

Det er ikke noe problem for meg at du ikke tror på slike ting. Men ha litt respekt for andre mennesker og det de tror på likevel er du snill.

Respekt for våre medmennsker er noe som inngår i de fleste trosretninger/filosofier eller hva enn folk velger å kalle det, og det synes jeg vi med fordel kunne bli flinkere til å leve etter.

Klem fra

Lilly

Skrevet

er rimelig likegyldig hva andre måtte mene om hva jeg mener er min virkelighet. men om f.eks fastlegen min hadde ymtet frempå om medisiner mot dette hadde vi nok blitt sittende å diskutere kultur, tro, tradisjon og moderne vitenskapsteori såpass lenge at fastlegen antagelig hadde skysset meg ut (vi vet jo hvor travle de er) lenge før resepten var skrevet...kanskje fastlegen tror på gud, eller mener at det er bevist at atomer eksisterer?

det er faktisk ikke på alle områder den moderne psykiatrien og vitenskapen er gode forklaringsmodeller.

nå sitter ikke jeg med brett og lys, fordi det ikke har noe med det jeg har lært om slikt. tenker stort sett aldri på slikt ting, men har sett og lært endel ting som gjør at jeg tar dette med i beregningen. verre er nå ikke det. avogtil forteller kanskje verden deg noe om du ser litt etter.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...