Sitri Skrevet 8. september 2002 #21 Skrevet 8. september 2002 Jeg tror på spiritisme, spøkelser og sånne ting. Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått kontakt med avdøde familiemedlemmer, men det hadde ikke blitt mer enn det. Men om jeg en dag gjør det, er en annen ting. Man vet aldri hva som kan skje. Har lest og hørt ( sanne ) historier om folk som har drevet på med dette og kallet på ånder og to jenter kalte på djevelen en gang og ville ha bevis for at han var virkelig. La meg bare si at det var ikke hyggelige ting de fikk oppleve...... Og jeg har selv opplevd et par ting som jeg aldri glemmer. Hvis jeg vil prøve dette en dag, så kommer jeg til å ta kontakt med en som kan dette. For å prøve det selv vil bare gå feil uansett og plutselig har jeg gjort noe som ikke var meningen. Men at det er mer mellom himmel og jord er sikkert og jeg synes det er idiotisk og si at spiritisme er bare tull. Til deg som spurte: Hvis du vil prøve det, så ta kontakt med noen som kan dette og vet hva de/h*n gjør. Ikke gjør det alene.
Gjest Esben Skrevet 8. september 2002 #22 Skrevet 8. september 2002 Jeg tror jeg ble forelsket i Arielle just.
Gjest Esben Skrevet 8. september 2002 #23 Skrevet 8. september 2002 Og vinga: Tror du hjelperånden min er en demi-demon som heter Higgnurath? Neppe. Og jeg begynner snart å ikke ta postene dine seriøst.
Gjest ravna Skrevet 8. september 2002 #25 Skrevet 8. september 2002 bruker ikke å fremkalle spesielle spøkelser; det er ikke helt i min interesse. men avogtil må man jo kommunisere med dem som eksisterer på samme sted kanskje, men i andre sfærer. man må nesten ha litt felles kjøre-regler på samme område (hus) ellers strekker min erfaring (og mitt foreløbige behov) seg til litt hjelp (når spesielle omstendigheter gjør at jeg har denne muligheten). men sånt brett og alfabetet, og stearinlys (?) har jeg ikke pipling på. -velger egentlig å ikke se så mye av det der - livet er merkeligere
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #26 Skrevet 8. september 2002 Føler ofte nærvær av hjelperånden min jeg. Ikke ved hjelp av brett og alfabet og glass for det er jeg enig med Esben i at da skal man ha peiling. Man kan fort vikle seg inn i noe man ikke skjønner, og det kan få alvorlige konsekvenser. Nei, ordentlig spiritisme overlater jeg til de som er klar over hva de begir seg inn på. Selv har jeg det bra nok med hjelpeånden min.
Sitri Skrevet 8. september 2002 #27 Skrevet 8. september 2002 Neimen, så koselig da esben Jeg har visst to hjelpere, en mann og en kvinne. Kvinnen har langt, mørkt, krøllete hår. Har aldri "truffet" de. Men jeg kan si med hånden på hjertet at det finnes overnaturlige ting. Jeg har f eks hatt en ut-av-kroppen opplevelse eller reise tilbake i tid. Er ikke sikker på hva jeg skal kalle det. Men jeg kom hjem fra skolen og la meg til for å ta en liten lur. Jeg "drømmer" om at jeg er på et sted som jeg kjenner til den dag i dag og jeg visst på en buss, og det er visst rundt den tiden med Apartheid-systetemet og jeg var skikkelig krangevoren på den bussen når det gjladt dette for jeg ville ikke at folk skulle bli forskjellsbehandlet pga hudfargen visst nok. Vel, jeg husker ikke stort mer enn det, men rett før jeg våknet, så følte jeg at sjelen min datt/ble dratt tilbake i kroppen min. Og det er en del andre ting som har skjedd. Jeg har stor interesse for dette og jeg kunne gjerne tenkt meg å studere dette emnet/bli en slags ekspert på dette området, kanskje åpne en butikk og selge bøker og saker og ting om dette. Jeg føler at dette er meg og at det er den veien jeg skal gå. Men om det skjer er jo en annen sak. Nå virker kanskje historien min usannsynlig ut for noen, men jeg forteller bare sannheten om hva som skjedde med meg og hva jeg opplevde.
waco Skrevet 8. september 2002 #28 Skrevet 8. september 2002 Er det mulig å få stengt denne voodoprat tråden? Dette er ikke annet enn hekseri og oppmuntring til svartekunst og antikrist. Jeg har f eks hatt en ut-av-kroppen opplevelse eller reise tilbake i tid. Det skal man kalle god fantasi skjønner du arielle... Å mimre om gamle dager er ikke akkurat beviset for troll og spøkelser... W
Sitri Skrevet 8. september 2002 #29 Skrevet 8. september 2002 Kall det hva du vil waco, men jeg VET at dette skjedde og jeg har opplevd andre ting og. Hva du synes om det, bryr meg ikke. Dette er ikke voodoprat, men hva andre synes om spiritisme. Jeg har ikke tenkt å bli heks, drive med voodo eller utføre det ene eller det andre. Jeg er bare interessert i dette og kunne gjerne tenkt meg å studere dette. Thats it.
waco Skrevet 8. september 2002 #30 Skrevet 8. september 2002 Du som ville bli exorcist.... Hallo, at man har noen tanker om apartheidsystemet, maner ikke akkurat til troen på ånder og gjenferd.... Og at sjelen datt på plass... eeeh, det forutsetter at man har sjel, og det er også bare tull. Og du har to hjelpere, en mann og kvinne, du har jo selvsagt aldri sett de fantasifigurene, men en gang i tiden kunne man bli brent på bål, med de utsagnene du driver å sprer omkring deg. Husk at det finnes ungjenter på dette forumet som ikke forstår farligheten av å oppdrive sjamaner og trollmenn..... W Forresten er det bare lureri alt sammen.
*Lillian* Skrevet 8. september 2002 #31 Skrevet 8. september 2002 Hallo, waco... Om du ikke tror på dette "tøvet" så kan du vel la oss som velger å tro få lov til å ha denne diskusjonen!! Skjønner ikke hvorfor denne skal stenges fordi noen ikke tror på det... Jeg synes sånt er kjempeinteressant, og litt creepy. Tror ikke på alt selvfølgelig, men en del, ja... Vodoo er forresten noe helt annet enn spiritisme...
Sitri Skrevet 8. september 2002 #32 Skrevet 8. september 2002 Jeg har aldri utført noe sånn. Dette bare skjedde. Jeg vil ikke bli exorcist heller. Og alt har sjel. Det at jeg tror på dette og at det er mer mellom himmel og jord er min sak. Hva andre mener, bryr meg ikke. Og ja, sjelen min ble dratt tilbake, fordi vi HAR en sjel. Om du velger og tro på det eller ikke, er din sak. Og jeg har to hjelpere, for det er nemlig en annen som har sett dem og sagt det til meg. Hva du måtte si til det, er ikke interessant en gang. Det er ting som har skjedd i mitt liv ( uten at jeg påkalte det ) som gjør at jeg tror. Det er ikke fantasi i det hele tatt. Jeg vet å skille mellom fantasi og virkelighet. Om du nå sitter og ler av meg, vel det får du bare gjøre. Du velger din vei og jeg velger min vei. La det være med det. Uansett om det er virkelig eller ikke, jeg føler at dette er meg. Det kan ikke du eller noen andre forandre på.
waco Skrevet 8. september 2002 #33 Skrevet 8. september 2002 Nå skal jeg fortelle dere åssen det egentlig henger sammen. Jeg har selv møtt en eldgammel kone på Fillippinne en gang... og hun fortalte meg så mye om meg selv om mitt liv... At jeg foreslår at vi jakter på disse spådamene. De er farlige! Skjønner dere? Det er farlig å diskutere med folk som har kontakter på den andre siden. La åndslivet være i fred. Jeg tror faktisk så mye på trollmagiet at jeg vil benekte dens eksistens. En kjerring, så gammel og grå, krumrygget og tannløs.... denne kjerringa sikkert over åtti... tok på hendene mine, og begynte å plapre i vei om mitt liv, fortid og fremtid... W Ikke skulle hun ha betalt for det eller....
Sitri Skrevet 8. september 2002 #34 Skrevet 8. september 2002 Jeg skjønner at det er farlig å begi seg ut på noe man ikke vet noenting om. Men hvis jeg vil, så tar jeg kontakt med noen som er seriøse ( dette vil jeg da forsikre meg om på forhånd ) og som kan dette. Jeg vil aldri finne på å gjøre sånt alene. Og jeg tror så mye på dette at jeg vil studere det videre. Via bøker. Og det kommer jeg sikkert til å gjøre.
*Lillian* Skrevet 8. september 2002 #35 Skrevet 8. september 2002 Sorry ,waco, da misforsto jeg deg litt hvis du virkelig tror på dette og synes det er så skummelt at du vil benekte dets eksistens. Trodde du ikke trodde på det og mente det bare var fjas, sjø... :oops: Man skal ikke leke med ilden, sant nok, men i nærheten går vel an?!?
Lilly Skrevet 8. september 2002 #36 Skrevet 8. september 2002 Spennende emne :D Arielle: Det du opplevde er jo ikke helt uvanlig, så jeg skjønner ikke vitsen med å kritiserer deg med at du ikke kan skille drøm og virkelighet. Men så er det jo ikke all kritikk man gidder å bry seg med heldigvis Om det er det ene eller det andre er det du som har kontroll på. Men veldig mange av de som husker sine ut av kroppen opplevelser er bevisst på hva som skjer. Kanskje du også får oppleve den følelsen neste gang Det du kaller "sjelen" (jeg er også sikker på at vi har sjel) i dette tilfelle, kalles i slike sammenhenger for astrallegeme, dette uttrykket vil du finne igjen i de fleste bøker bøker om ut av kroppen opplevelser. Jeg har selv vært interessert i mye slikt så lenge jeg kan huske og har ikke vært av dem som ikke tør å snakke om det. Har nok blitt latterliggjort mang en gang, men ser ikke det som noe problem. Det er med dette som med mye annet. Det er de mest inntbitte kritikerene som er mest nysjerrig og som gjerne spør meg ut under fire øyne senere Esben: Spiritisme trenger ikke å være farlig nei, skal ikke krangle på akkurat det utsagnet. Men å si at det er ufarlig bare man er sterk nok blir litt for enkelt synes jeg. For det første så vet man ikke hva man kan få kontakt med, hvor sterkt DET er, eller hvordan man selv vil reagere. Man kan være utrolig sterk psykisk men likevel få problemer i slike sammenhenger. Hvordan VET man at man er sterkt nok til noe man ikke vet hva er? Så jeg er helt enig. Skal man først skal begi seg ut på slike ting bør det være sammen med folk som har "peiling". Da er i hvertfall sjansene for at det forblir kontrollert mye større. Om man skal prøve eller ikke blir jo selvfølgelig opp til hver enkelt, men JEG velger å holde meg unna akkurat spiritisme. I hvertfall spiritisme av type oujabrett og lignende. Har respekt for de tingene der, selv om jeg er veldig sterk psykisk. Holder meg til kontakten med hjelperene mine jeg. Der får jeg all den hjelp jeg trenger. Lilly
Gjest Esben Skrevet 8. september 2002 #37 Skrevet 8. september 2002 Jeg synes synd på Waco. Nuff said. Du fornærmer meg når du sammenlikner voodoo med spiritisme. Arielle har faktisk poster som er verd å lese. keep it up.
Sitri Skrevet 8. september 2002 #38 Skrevet 8. september 2002 Lilly Jeg var bevisst på det som skjedde, men det er noen år siden dette skjedde og jeg har vel glemt litt med tiden Ja ja.... Jeg kan ihvertfall skille mellom drøm og virkelighet. Dette var ikke en drøm. Dette var noe som skjedde og jeg kan ikke helt forklare det, for følelsen var veldig intens og særlig når astrallegemet mitt ble dratt tilbake til kroppen min. Jeg våknet og kunne knapt tro hva som nettopp hadde skjedd. Jeg har flere ting på lager her: En morgen så våkner jeg opp, helt skvetten, livredd og jeg skalv som et aspeløv. Jeg følte at det var noe ondt i rommet sammen med meg. Djevelen selv kjentes det ut som. Jeg var så redd at jeg fortet meg å ta på meg klærne mine og løp ut til bussen så fort jeg kunne. Når jeg kom hjem fra skolen så var det så vidt jeg turde å gå inn på rommet mitt. Var ikke lett å få sove den kvelden skal jeg si deg- Hva som skjedde, om det bare var en drøm, mareritt eller om det virkelig var noe der, vet jeg ikke, men jeg glemmer aldri dette. *************************************************** Jeg var liten jente når jeg opplevde dette. Vi bodde i et herskapshus som folk påsto var hjemsøkt. Jeg våknet en morgen av et skrik som var så gjennomtrengende at det gikk igjennom marg og bein. Jeg var jo liten jente og hadde sånn sele på så jeg ikke skulle klatre ut av sengen, så jeg gjemte meg under dynen. Dette skriket har inngravert seg i hodet mitt og dette er også noe jeg aldri kommer til å glemme. Så har jeg opplevd vardøger ( eller hva det nå heter ). Jeg hører noen komme og tror det er mine foreldre eller hvem det nå skal være og jeg sjekker. Men der er det ingen...... Men noen minutter senere så skjer det.... Og jeg har ofte, i det huset mine foreldre bor i nå, hørt springen på badet nede slå seg på, og noen gå der nede. Og når jeg er nede så har jeg hørt fottrinn i andre etasje og hørt springen slå på seg på kjøkkenet. Det er jo bare det at det ikke var noen verken nede eller oppe........ Dette er hva jeg har opplevd pluss litt til. Jeg tror på dette og det er veldig interessant og derfor vil jeg undersøke og lære om dette. Om det så blir det jeg vier mitt liv til ( utenom barna ), så er det iallefall riktig for meg :D Jeg er den jeg er.
Maeve Skrevet 9. september 2002 #39 Skrevet 9. september 2002 Til Waco. Spiritisme er ikke voodoo. Hva du tror på er din egen sak! Til Esben og Arielle, dere har saklige innlegg og er inne på noe der ja, og har peiling. Jeg tror på hjelpere men jeg kaller de "guider". Mine har hjulpet meg mange ganger. Astraldrømmer har jeg opplevd flere ganger. Vardøger også, samt sett spøkelser. Har hatt det hele livet, og tror jeg har vært noe smårar, men det er jeg ikke. Hva andre måtte tro og mene, det er deres sak. Spiritisme er noe som jeg vil holde meg unna, har forsøkt det engang og aldri mer. Om noen vil drive med dette så er det deres sak, men jeg håper at de har en erfaren person innen dette felt med seg.
SuperNova Skrevet 9. september 2002 #40 Skrevet 9. september 2002 Esben, Arielle, eller noen andre med litt erfaring - håper noen vil svare på dette, selv om jeg kommer litt sent inn i tråden. For noen år siden var jeg engasjert i dette temaet, og har "mine" historier å fortelle. (Men personlig ble jeg aldri skremt, bare svært forbauset.) Spørsmålet mitt er: Har flere enn jeg opplevd at den man får kontakt med snakker i koder? Bruker forkortelser og sånt? Mange tall? Det har jeg opplevd flere ganger, og det er så slitsomt! Tar så lang tid å knekke kodene. Men utrolig kult når man får det til. Herregud - føler meg litt patetisk nå - jeg er egentlig en rasjonell, ung kvinne. Vet ikke helt hva jeg skal tro - om noe. Fullt og helt agnostiker...tror jeg Men alvorlig talt - jeg kan jo ikke fornekte det jeg selv har opplevd! For øvrig leter jeg etter naturlige forklaringer på at jeg har "hatt kontakt". Massepsykose er det jo mange som forklarer fenomenet med. Altså at det ikke er noen som flytter glasset bevisst, men at det skjer fordi alle så gjerne vil det skal skje! Ikke vet jeg... Hmmmm.... en liten digresjon på slutten.... Håper noen kan svare på spørsmålet om forkortelser....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå