Gå til innhold

Spiritisme

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har hatt noen opplevelser rundt dette, historier osv. Det er visst nok mange som har hatt spooky opplevelser rundt dette.

Kunne vært interisant å høre fra folk som har vært borti det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har såvidt vært borti det....det er så spooky at jeg blir skremt bare jeg tenker på det.

jeg skal aldri, ALDRI rote meg bort i den verdenen igjen.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke rot deg bort i det der. Det er ikke kult, det er bare skummelt.

12

Skrevet

Jepp, man bør ikke drive med spiritisme.

Det er å utfordre krefter som et menneske ikke har forutsetninger for å kontrollere.

Derfor er det farlig.

Mitt råd er: ligg unna! icon_smile.gif12

Skrevet

Jeg har vert med på det. Men det skjedde ingenting. Tror ikke på spiritisme....

Skrevet

Tror heller ikke på spiritisme... bare tull..

Skrevet

Jeg og ei venninne tegnet opp en bokstavsirkel på et rundt speil en gang, med kull. Så satte vi oss på loftet - et digert kaldt loft uten vinduer eller lys - med to stearinlys, kun iført undertøy. Vi var 12 år, og hadde lest om dette et eller annet stedog tenkt at vi måtte jo prøve. Glasset flytta på seg det, men jeg tror det var min venninnes dramatiske sans heller enn en ånd. Da vi hadde "fått kontakt" ba vi om et tegn. Etter to sekunder, falt et digert laken ned fra tørkesnora, helt uten videre, og begge lysene våre ble blåst ut. DET var skummelt.

Aldri, aldri mer... ikke fordi det var skummelt heller, men fordi man ikke skal tulle med sånne ting. Jo mer du spiller, jo mer åpner du døra til den "andre siden", og når den døra står tilstrekkelig åpen, kan du selv bli kontaktet. Det er visstnok det folk har blitt gale av... Hvis man tror på det da.

Men på den annen side må det jo være gøy å se bord løfte seg fra gulvet? Eller er det bare fordi folk er så svette på hendene at bordet følger med? icon_wink.gif12

• 5 måneder senere...
Skrevet

Dere som har skrevet her, har ikke peiling. Bortsett fra kanskje hu siste som skrev noe, men jeg mistet mesteparten av respekten da hun begynte å si at det ville vært "kult" å se bord som beveget seg osv. Meget untelligent skrevet.

Spiritisme eksisterer, og er ufarlig så lenge du vet hva du driver med. Men, det er farlig for svake mennesker. Men for sterke mennesker kan det på mange måter være en befrielse.

Prøv det. Men bare sammen med folk som vet hva dem driver med. Ting kan være farlig. Men vær oppvakte. Har opplevd ting som ikke kan forklares selv.

Men, spiritisme i det store og det hele er en befrielse.

Skrevet

Jeg og noen venninner av meg prøvde dette da vi var rundt 14-15 år. Vi hadde et ark med alle bokstaver fra A-Å på samt tall fra 0-9. Lysene i rommet var slokket og vi hadde bare et tent stearinlys som lyste opp. Alle holdt en finger hver på et lite glass som var plassert på dette arket, også spurte vi ut i lufta om det var noen ånder der. Dette gjorde vi mange ganger. Helt til vi opplevde at glasset bevegde på seg og kunne bekrefte at "ja", det var det. Så spurte vi hva den het, noe vi også fikk svar på, men da vi spurte hva den ville oss ble vi redde. "Dø", fikk vi som var. Da sluttet vi, og forsøkte oss aldri mer på dette. Vi ble jo livredde. :-?

Nå i ettertid ser jeg jo hvor dumme vi var som drev med slik eksperimentering. Enig med Hege. Dette er krefter som man ikke skal leke med!

Skrevet

Og hvordan noen kan si at spiritisme er en befrielse, det skjønner ikke jeg. Man skal holde seg borte fra sånt. Det er ikke gode krefter som er i sving hvertfall....

Skrevet

Noen tror de har peiling, men det har ingen.

Ligg unna er mitt råd :-?

Skrevet

Som sagt, ingen av dere har peiling på hvordan man gjør det "riktig". Har gjort det mange ganger, alltid fått en slags "positiv" respons...

Riktignok har det vært litt skummelt innimellom, men om du bare er sterk nok, kan man klare det man vil, og stå imot.

Ligg unna er faktisk mitt råd også, dere er altfor svake...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror ikke på dette her, iallefall ikke før jeg får opplevd at det faktisk funker. Mener at det finnes mye rart her i verden man ikke vet om, men prøver samtidig å være en realist. Ikke helt lett det der....

Skrevet

Esben, jeg mente deg også. Dette har ingenting med om man er sterk eller svak å gjøre, det er rett og slett en hel verden vi ikke er særlig kjent med, (ikke du heller selv om du sikkert liker å tro det) og det er farlig å leke med ilden. Uansett hvor sterk man tror man er. Ingen med vettet i behold synes det er kult den dagen livet ens blir ødelagt pga eksperimentering med sånne ting.

Jeg har ingen særlig erfaring med spiritisme, men mener at det er nok onde krefter i verden til at vi trenger å åpne døra for flere!!!!

Og ikke kom med svada om gode krefter, de finnes bare i menneskene. Ikke i den andre verdenen.

Skrevet

Kommer aldri til å prøve meg på det. Har hørt for mange skrekkhistorier, og jeg er ganske lett å lure......

Skrevet

Nå fant jeg nettopp ut at Vinga virkelig ikke har peiling. Det gode finnes bare i mennesket?? Mennesket er verdens slemmeste skapning, og vi er parasitter som få. Så ikke kom med det bullshittet.

Mennesket er roten til alt vondt.

Og det er like mange gode som onde ånder.

Skrevet
Nå fant jeg nettopp ut at Vinga virkelig ikke har peiling. Det gode finnes bare i mennesket?? Mennesket er verdens slemmeste skapning, og vi er parasitter som få. Så ikke kom med det bullshittet.

Mennesket er roten til alt vondt.

Og det er like mange gode som onde ånder.

Nå ble jeg nysjerrig, har du kanskje kontakt med dem? Har jo vært interessant å fått vite! :o

Skrevet

Esben jeg har kanskje ikke mer peiling enn deg, men jeg har da meninger og krever respekt for dem uansett om de samsvarer med dine eller ikke.

Skrevet

Ja, selvsagt har jeg kontakt med "dem". Men det er som oftest bare den samme ånden jeg er i kontakt med. Navnet trenger jeg ikke å si. Men jeg har hatt kontakt med denne ånden i lengre tid, og dere ville ikke tro meg hvis jeg sa hva han har gjort for meg.

Men, ingenting er gratis, vel å merke.

Men jeg har fått godt utbytte fra den andre verdenen, og hvis du er et sterkt nok menneske, syns jeg du burde finne noen som har peiling og kan "lære" deg opp til hva du burde gjøre og hva du absolutt IKKE burde gjøre. Dere hører bare om mennesker som har gjort feil ting, ikke dem som har fått noe ut fra hele greia. Slike som meg.

Men for all del, spør ivei om det er noe. Jeg har respekt for alle, men syns det er teit å si at "nei, spiritisme er noe tull, hold dere unna" etc, dere kan ikke uttale dere om noe hvis dere ikke har prøvd, eller har peiling på hva det egentlig er.

Takk.

Skrevet

Det er ikke hjelperånden din du har kontakt med da? :wink:

Det er det mange som har.

Vet navnet på min :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...