Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en godt voksen mann som har hatt noen forhold. Nå begynner jeg å bli lei av å høre at fortid er fortid - det er nå vi lever. Sånn er det ikke etter mine erfaringer. Min erfaring er helt klokkeklar. De damene som man forstår har hatt mange ONS, som kanskje ligger i den ene prosenten etter statistiske undersøkelser med titalls partnere, har utelukkende hatt store personlige problemer. Etter mine erfaringer er disse damen også ganske sykt sjalu. Så fortid er ikke fortid - den forteller ganske mye om hvem du er. Det blir omtrent som å komme i et jobbintervju og fortelle om hvor ofte du har skiftet jobber. Noen som er enig?

Videoannonse
Annonse
Gjest ONS Queen
Skrevet

Slike generaliseringer fortjener ikke å bli kommentert (bortsett fra denne kommentaren, da)!

Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)

Nei jeg er ikke enig, for jeg syns du generaliserer litt for mye. Det kan være enkelte er slik, men langt i fra alle. Det finnes sjalue kvinner/menn overalt, og selv de som aldri har hatt sex før kan bli sjalu i sitt første "seriøse" forhold.

Det kan være noen har hatt problemer, og derfor har de valgt å ha sex med mange. Men det kan også være at de liker sex, og har ikek funnet den rette partneren. Derfor bytter de, for å prøve ut varen. Vi har tross alt kommet til år 2006, og kvinner har et sexliv på samme måte som det menn har. De prøver og feiler ;)

Og siden du sammenligner med bytte av jobb, så vil jo en fremtidig arbeidsgvier finne ut hvor ofte du har byttet jobb for du leverer jo fra deg en CV ;) Men har man hatt en del sexpartnere, kan en faktisk la vær å si noe til den nye partneren for h*n har faktisk ikke noe med det. Men en arbeidsgiver har noe med hva du har gjort tidligere, om du da ikke heller velger å ha hull i cv-en din ;)

Endret av Madam Felle
Skrevet

jeg blir stadig sjokkert over godt voksne mennesker, og nei, jeg er ikke enig med deg.

har erfaringer som tilsier noe helt annet en dine, så da kan jo ikke dine erfaringer være rette, etter din logikk.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg er fascinert over alle trådene som dukker opp her, der noen mener at ALLE egentlig mener det samme som en selv, at ALLE som har gjort en ting er sånn, osv. Det stemmer kanskje at det kan gjelde noen, men ALLE?? Neppe.

Gjest ONS Queen
Skrevet
:ironi: Fyren prøver å provosere. Ikke svar ham!
Skrevet

Per, du er bare misunnelig fordi de samme damene aldri bet på kroken din.

Og desverre biter ikke jeg på ”teorien” din heller

Skrevet

heisann...jeg er en jente i trettiårene..og jeg må faktisk si meg enig med trådstarter...klart det forteller mye om hvordan man er..selvfølgelig kan man gjøre ting man angrer på,men er det en dame som har hatt mange ons,så tror jeg denne damen sliter med selvfølesen..

det er spesielle ting jeg også kunne reagere på hos menn....moral er viktig.Og synes ikke det er så lett å bare kaste til siden alt man har gjordt å kalle det fortid..

Helt enig med ts..at fortid kan fortelle mye om en...

Skrevet
klart det forteller mye om hvordan man er..selvfølgelig kan man gjøre ting man angrer på,men er det en dame som har hatt mange ons,så tror jeg denne damen sliter med selvfølesen..

Tja, både og. Jeg har aldri hatt verdens beste selvfølelse,men jeg bruker ikke det som grunn til at jeg har hatt over 50 partnere. Jeg var singel i mange år, attraktiv og "på jakt". Jeg sjekket aktivt hver helg og ble sjekket. Tilbudene var mange og det var ikke lett å si nei til et flott mannfolk. Og hvorfor i all verden skulle jeg si nei? :ler: For meg så var det hele en lek, jeg var ikke ute etter noe seriøst.

Den tiden i mitt liv var heftig. Flere elskere på en gang, nye menn hver helg og jeg må si at jeg nøøøøøøt det :sjarmor:

Min mann har ikke tatt skade av min fortid. Han har en kone som er attraktiv, glad i sex og som valgte han av alle de flotte mennene hun har møtt.Jeg har rast fra meg så det holder og føler at jeg ikke har "gått glipp" av noe.Litt sjalu er jeg, men det går ikke ut over forholdet.

Selv om selvfølelsen til mange jenter kanskje ikke er helt på topp så blir det veldig feil å gå ut i fra at det er grunnen til mange ons.

Alle jenter som har hatt under 5 partnere er særdeles uattraktiv og kjedelige og har blitt overbeskyttet i oppveksten. :ironi:

Skrevet

Jeg for min del synes bare synd på de som henger seg så opp i fortid....

Forøvrig er jeg på ingen måte enig i at ALLE er sånn, eller ALLE er sånn osv.

Fortid kan ha noe å si for noen.

Fortid har ingenting å si for noen.

Fortid betyr alt for noen.

Wake up and smell the coffie! Vi er forskjellige!

Gjest snuskeruska
Skrevet

God moral hva er det?

Det som er god moral for en er ikke nødvendigvis god moral for en annen!

Jeg har helt sikkert tatt noen dumme valg i mitt liv det være seg både ONS og andre ting som kanskje ikke har vært så bra i ettertid! Men sjitt au! Livet går videre og den som ikke respekterer meg pga mine "teite" valg innimellom,skviser jeg elegant ut og vekk! :) he-he

Jeg skulle forresten likt å se den personen som alltid har gjort de riktige valgene her i livet!

Skrevet
De damene som man forstår har hatt mange ONS, som kanskje ligger i den ene prosenten etter statistiske undersøkelser med titalls partnere, har utelukkende hatt store personlige problemer. 

:overrasket:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg ville ikke likt at mannen hadda hatt veldig mange partnere før meg, men jeg tror ikke alle som har hatt masse ONS har store personlige problemer.

Skrevet

Jeg skulle forresten likt å se den personen som alltid har gjort de riktige valgene her i livet!

Riktig!

Skrevet

La meg nyansere litt...Mener ikke at mine erfaringer er grunnlag for absolutte sannheter generelt, men de er dog mine. Jeg skiller også litt på alder. Det man har gjort som ganske ung er litt anderledes enn når man har passert 30. Tenk feks å ha hatt tre ONS på en uke..Leter man etter den rette mannen da!! Er man kåt!! Og unnskyld at jeg sier det: Fremdeles stiller de fleste kvinner litt strengere krav til egne grenser og moral enn menn gjør. Dette er faktisk ikke en påstand, men ganske så godt dokumentert i undersøkelser.

Skrevet
Jeg er en godt voksen mann som har hatt noen forhold. Nå begynner jeg å bli lei av å høre at fortid er fortid - det er nå vi lever. Sånn er det ikke etter mine erfaringer. Min erfaring er helt klokkeklar. De damene som man forstår har hatt mange ONS, som kanskje ligger i den ene prosenten etter statistiske undersøkelser med titalls partnere, har utelukkende hatt store personlige problemer. Etter mine erfaringer er disse damen også ganske sykt sjalu. Så fortid er ikke fortid - den forteller ganske mye om hvem du er. Det blir omtrent som å komme i et jobbintervju og fortelle om hvor ofte du har skiftet jobber. Noen som er enig?

Jeg er enig med deg i en ting: fortid er ikke bare fortid.

Ballasten en tar med seg fra de ulike erfaringer tar en også med seg inn i nåtiden!

Nå er det ikke dermed sagt at det er alle ONS som er årsaken til at dine kvinner hadde personlige problemer, eller at de hadde ONS p.g.a personlige problemer.... Det kan kanskje til og med være at de ikke hadde personlige problemer før de traff deg. Kanskje du ubevisst (eller bevisst) fikk dem til å føle seg mindreverdige p.g.a sine valg i fortiden (alle ONS)?...

Jeg prøver ikke å dytte dette over på deg, jeg prøver bare å påpeke at det er mange varianter, og at det ikke går an å trekke en konklusjon ut i fra noen få tilfeller du har møtt!

Noen har ONS for å få bekreftet sin attraktivitet, andre har ONS fordi de liker sex.

Noen har ONS fordi de har personlige problemer, andre får problemer fordi de har hatt ONS, mens andre igjen ikke har/får problemer med dette i det hele tatt!

Og noen får problemer fordi andre fordømmer deres tidligere livsstil... ;)

Skrevet

men med ditt siste innlegg så slår du jo beina under ditt første per.

har en kvinne hatt mange seksualpartnere så er hun slik og sånn har du erfart, men nå kommer du og sier at dersom hun har hatt mange seksualpartnere for lenge siden, så er det noe annet en om hun har hatt mange seksualpartnere etter 30...

men da kommer altså alt an på hvor gammel hun er, når hun hadde alle disse seksualpartnerne, hvordan hun er idag og hva slags menneske hun er når du møter henne uavhengig av hvor mange hun har hatt seg med i fortiden...

ergo, fortiden er uvesentlig, så lenge det er fortid og ikke nåtid. ;)

og jeg kan si meg enig i det, jeg ville ikke lagt meg etter en mann som i nåtid løper rundt og har seg med tre forskjellige hver helg fordi det sier noe om hva han søker og hva han er ute etter NÅ!

derimot, om han i tidlig tyveåra løp rundt å hadde seg med tre forskjellige hver helg, men nå som over 30 ikke har ons lenger, så er jo faktisk hvordan han er NÅ det som sier noe om hvordan han er. idag.

fortiden sier noe om hvordan han var, nåtiden sier noe om hvordan han er.

og for min del så er det personen idag jeg er interessert i, det er jo ham jeg møter og skal forholde meg til.

Skrevet

Fortid er fortid. Jeg er kvinne, hatt en del ONS, angrer ikke, har hatt mange fine oplevelser, har ingen problemer og er definitivt ikke sjalu :ler:

Skrevet

Jeg vil få legge til at de absolutt galeste damene jeg kjenner (kjenner to skikkelig gale damer) knapt har hatt en ONS i hele sitt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...