Gå til innhold

katten til huseieren

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor i en sokkel leilighet til et hus. eierne av huset som bor her har en katt. jeg og katten er blitt virkelig gode venner. den pleier å komme med å mjaue utenfor vinduet for å få kos. så jeg gir den kos.

men ca en gang i uken har den lagt igjen trofeer fra fangsten sin utenfor døra vår. det er alt fra fuglehoder til firfisler. hvorfor kommer den til oss med det, og ikke eierne?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Katten synes vel den eier dere alle da! :)

Min mors katt besøker også hennes leieboere, de tar katten inn og koser den og gir den en godbit. Men det virker ikke som om katten tror den bor der, den er alltid inne kun et lite øyeblikk, og kommer løpende når min mor kommer hjem eller roper på den.

Skrevet

Katter fanger små-dyr som et tilskudd til matlageret i hjemmet.Kanskje det er fordi den ikke får mat av dere?? Ikke at dere burde begynne å gi den mat da. Våre to katter kommer daglig inn med mus,lemen eller småfugl.Jeg har sjekket med dyrelegen om det kan være at de får for lite mat men det stemte ikke.(trodde ikke det heller da,men måtte være sikker)De skal bare vise hvor flinke de er,rett og slett. Og dersom de får kjeft for at de kommer med "krypene",tror de at eier ikke er fornøyd og stikker for å fange mer!!

Nå har vi kjøpt halsband med bjelle på sånn at mus og fugl hører katten før den kommer.Jeg er ikke hoppende glad i hverken mus eller lemen ;)

Skrevet

vi gir den aldr noe mat, fordi regner med at huseieren ikke ville blitt særlig blid da.

men det er stort sett de gangene jeg har kosa masse med katten, ikke inne, men ute, at den kommer tilbake med mat.

den gangen jeg tok musa fra katten, så ble den sint og begynte å legge igjen lorter utenfor døra vår.

så hvis jeg har forstått det riktig, så når den legger igjen "mat" så er den "blid" og legger igjen lort når den er "sur"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...