Gå til innhold

Forslag til en 3 retters?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag på en 3 retters som er usedvanlig smakfull?? Men som ikke er alt for avansert å få til?

Skal ha ca 8 pers på middag...............

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

En god suppe til forrett ... der må du ta en av dine favoritter. Blomkålsuppe (som jeg ikke liker) f.eks.

Lammelår? Veldig enkelt å få til og det smaker jo heaven on earth. Server med fløtepoteter - og rosenkål, erter og gulrot og tomater i båter. Saus lager du av kraften og en brunsauspose fra toro. Spør på polet etter en god rødvin som passer til - Montecillo foreksempel.

Dessert ... tja ... Her det igjen en smakssak? Is er jo alltid en bankers - har du lyst å gjøre det ekstra godt - hva med litt eggelikør på toppen eller baileys. Kanongodt. Sukk ... jeg kan ikke spise is så ... Sorbet? til de som er som meg.

Skrevet

Synes det er veldig godt med parmaskinke og melon til forrett. Til hovedrett så er helstekt svineindrefilet, fløtegratinerte poteter, stekte champignoner og brokolli. Til dessert vil jeg anbefaler brownies, is og bærcoulis.

Skrevet

Forrett:

Tomat og mozarellasalat med olje og fersk basilikum eller pesto

Hovedrett:

Breiflabb evt. torsk surret med bacon

(fisken m/baconet brunes først i panne rundt det hele, så etterstekes i ovn i ca. 10 min på 200°C, dvs. bruningen kan gjøres ferdig på forhånd og så settes fisken inn når forretten spises, kjempesmart)

Servert med hjemmelaget potetstappe, freste grønnsaker og en fiskesaus etter ønske

Hvis det er vegetarianer som spiser fisk som kommer, må jo selvsagt de slippe å få bacon, men da blir det ikke så godt...

Dessert:

Brownies med vaniljeis og fruktsalat

Skrevet

Forrett: Scampi stekt i hvitløk og chili

Hovedrett: Roastbeef (altså helstekt) med råstekte krydderpoteter og smørstekt sopp, gjerne kantarell

Dessert: Is med varme blåbær

Skrevet

Tusen takk;-) For kjempegode forslag, nå blir det valgets kval!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...