Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. januar 2003 #1 Skrevet 14. januar 2003 I denne tråden tenkte jeg at vi kunne hylle tegneseriefiguren Nemi og hennes mamma Lise Myhre. Jeg var veldig tidlig ute med å like Nemi- er litt stolt av det nå siden det er først det siste året at hun virkelig har blitt populær. Jeg har komplett samling av albumene som er gitt ut og har nå bestilt abo. på det nye Nemi bladet som ble lansert i går på Egmont Forlag. Det jeg liker aller best med Nemi er at hun både får meg til å le, nikke gjenkjennende og noen ganger blir jeg rørt. Lises illustasjoner til Andrè Bjerkes dikt på site side i albumene er fantastisk vakre og visuelle. Nemi tør være seg selv og lar seg ikke tulle med. Hun spiser lassevis med sjokolade når hun har mensen, er redd for spøkelser i dusjen, elsker Ringenes Herre, liker ikke dumme jenter, forfører blonde gutter og skaller med machomenn ved bardisken. Hvordan kan man la vær å like henne?! :D Milla
*nora* Skrevet 14. januar 2003 #2 Skrevet 14. januar 2003 Er så enig så enig! Kjøpte det nye bladet i går, og er strålende fornøyd! Satte meg ned og skrev en mail til xxx med engang for å bestille et abonnement! Har som deg, Milla, også alle bladene, fikk det første i gave av en venninne, og etterpå var jeg solgt! Gleder meg til neste nummer :D E-mailadressen er slettet da det ikke er tillatt å poste e-mailadresser i innlegg. http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Orakel - moderator
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. januar 2003 #3 Skrevet 14. januar 2003 Jeg introduserte også Nemi for noen venninner som ble temmelig hekta på henne raskt. De daglige stripene på Spray.no sender jeg på mail til min gode venn Len i Chicago når jeg har oversatt dem. Han er kjempefan og maser på meg hvis jeg er treg med å sende den daglige stripen til hans innboks. Milla
Milo Minderbinder Skrevet 14. januar 2003 #4 Skrevet 14. januar 2003 Vel. Nemi er gøyal, hun. Av og til er det små fine detaljer i serien som får meg til å hyle av latter; som da jeg i en av "banne-boblene" hennes, blandt lyn, torden og hodeskaller, la merke til at en liten Celine Dion-cd var tegnet inn. Ellers blir det jo til at jeg alltid leser henne da..... Milo :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. januar 2003 #5 Skrevet 14. januar 2003 Celine Dion-cd var tegnet inn. Jepp, du spiller ikke Celine Dion når Nemi er i nærheten. Da må du dø!! Milla
Fakse Skrevet 14. januar 2003 #6 Skrevet 14. januar 2003 Nemi er rett og slett genial! Har likt henne "så lenge jeg kan huske", og har selvfølgelig også alle albumene. De passes godt på, for de er dyrebare. Tror faktisk at de første begynner å bli verd en del også. Ikke at det kunne falle meg inn å selge dem... Har også en flott Nemi-kopp, som jeg stadig får kommentarer på fra misunnelige med-fans. Den er svart med hvit nemitegning på. Og den går IKKE i oppvaskmaskinen. Fikk først kjøpt bladet nå i dag, og har allerede kosa meg med en del av stripene. Klarte ikke å vente... Så dere den fine dragen på baksida?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. januar 2003 #7 Skrevet 14. januar 2003 Jeg har slike Nemi kaffekrus som jeg kjøpte på Avalon her i Oslo. De kan også kjøpes over nettet på www.avalon.no hvis de ikke er utsolgt nå. De eldste Nemi- albumene begynner å bli verdt endel penger ja, særlig Jule-albumene er ettertraktet blant samlere. Har du flaks kan du finne de i bruktbutikker men jeg tror at sjansen er liten nå som Nemi er blitt så populær. Jeg har mine album samlet i en mappe så jeg tar godt vare på dem jeg også. Dragen bakpå bladet var kjempefin! Milla
Megan Skrevet 14. januar 2003 #8 Skrevet 14. januar 2003 Har nettopp lest ferdig det nye Nemi-bladet. Genialt! Og så flott at hun endelig har fått sitt eget hefte! Og har sendt inn bestilling på abonnement- gleder meg :D
Midnattsol Skrevet 14. januar 2003 #9 Skrevet 14. januar 2003 HURRA for Nemi!! Jeg har også maila aboservice. Synd det kommer så få i år da, gleder meg masse til neste nummer. Jeg kosa meg utrolig masse i går da jeg satt å leste i bladet.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. januar 2003 #10 Skrevet 14. januar 2003 Tror nok at Egmont har fått mange bestillinger på abo. i løpet av dagen. Nemi er ett slikt blad som blir fort utsolgt og da er jo abo. kjempekjekt. Neste nr. kommer 24 feb. Gleder meg allerede. Milla
Ruby Skrevet 15. januar 2003 #11 Skrevet 15. januar 2003 Nemi er absolutt verdt en hyllest! Har lest stripene hennes på nettet, og de er bare hysterisk morsom. Det beste er at jeg kjenner meg så godt igjen i henne. Vi er vel alle litt Nemi innimellom. Lenge leve Nemi og det nye bladet hennes, som jeg absolutt skal abo.. på!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. januar 2003 #12 Skrevet 15. januar 2003 Dagens Nemi er nok ett eksempel på hennes genialitet. Nemi vet alt mulig som mange tror er unyttig men så en dag så kommer denne kunnskapen til nytte. Les stripen her; http://spray.nettavisen.no/kultur/tegneserie/nemi/ Milla
Gjest Kira Skrevet 15. januar 2003 #13 Skrevet 15. januar 2003 Åh, jeg må lese Nemi snart. Aldri lest en eneste stripe, jeg... :oops:
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. januar 2003 #14 Skrevet 15. januar 2003 Åh' date=' jeg må lese Nemi snart. Aldri lest en eneste stripe, jeg... :oops:[/quote'] Da er det bare å begynne Kira- stripene finner du bla. på linken ovenfor og Nemi bladet finnes i butikkene. De tidligere albumene kan kjøpes hos www.avalon.no men mange av dem er nå utsolgt. Det er dessuten planer om en Nemi bok med komplett samling av alle historiene. Milla
Fakse Skrevet 18. januar 2003 #15 Skrevet 18. januar 2003 Hum...fikk plutselig en merkelig angst for at jeg like vel ikke har alle heftene. Kan noen som er sikker på at de har alle være så snille å legge ut lista over dem for meg så jeg får sjekka? Er i alle fall sikker på at jeg har alle juleheftene
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. januar 2003 #17 Skrevet 21. januar 2003 Kan noen som er sikker på at de har alle være så snille å legge ut lista over dem for meg så jeg får sjekka? Er i alle fall sikker på at jeg har alle juleheftene Her er den komplette listen: Nemi (sommeren 2000) Nemi - Slem pike (julen 2000) Nemi - Fri og grusom (sommeren 2001) Nemi (julen 2001) Nemi - Carpe Noctem (våren 2002) Nemi - Monstre (sommeren 2002) Nemi (høsten 2002) Nemi (julen 2002) Milla
Malou Skrevet 21. januar 2003 #18 Skrevet 21. januar 2003 Har aldri lest noe særlig av Nemi jeg (bortsett fra et par linker som har blitt lagt ut her.) Men all denne oppmerksomheten rundt henne her på KG har vekket min nyskjerrighet, så jeg tror jeg blir nødt til å prøve kanskje... Men så er det dette med meg og tegneserier da. Vi er likssom ikke helt på talefot. Men man skal jo aldri si aldri... Jennifer
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. januar 2003 #19 Skrevet 21. januar 2003 Men all denne oppmerksomheten rundt henne her på KG har vekket min nyskjerrighet' date=' så jeg tror jeg blir nødt til å prøve[/quote'] Da er det på tide å få ut fingern Jennifer. Nemi's eget blad er ute i butikkene nå men de selger som hakka møkk så ikke vent for lenge. Mange her har allerede bestilt eget abo. også. Sjekk også ut Lenore på www.spookyland.com Milla
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. februar 2003 #20 Skrevet 21. februar 2003 Jeg fikk Nemi 2/2003 i posten i går, har alle de andre KG-brukerne som bestilte abo. også fått bladet sitt? Milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå