Gå til innhold

Stakkars Bjarne Håkon!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller hvor lenge blir de unge rådgiverne (broilerne) på 25 år sittende...?

Skrevet

Det er da vel ikke synd på Bjarne H. Tenk på alle de som rått utnytter sykelønnsordningen - og da tenker jeg på inkompetente arbeidsgivere som ikke setter seg inn i reglene og gjør noe for sine langtidssykemeldte ansatte....

Hvis arbeidstakere er friske er vi arbeidsgivers juveler - vi jobber så mye at vi ikke kan se etter ungene våre, vi finner våre nye partnere på jobb, setter vår sosiale status etter jobben, kjøper aksjer i arbedsplassen for å jobbe mer men får intet utbytte, og legger sjela vår i å gjøre ting godt ----- og leser om eiernes rikdom i idiotiske magasiner som tror de er nyhetsformidlere (aviser).

Nei, stram til - Valla eskuffer meg. Tenk å være så kvinnefiendtlig at hun forener seg med NHO i at hvis dette innføres vil arbeidsgivere velge bort kvinner som "må gjennom et svangerskap". Hva slags forgubbede meninger er dette ?

Dagfinn Høybråten skriker etter et knippe av tiltak på Standpunkt NRK1 i dag - joda de finnes, men neglisjeres spesielt i det private næringsliv - der det blant annet ikke er akseptert at pappa tar permisjon (i hverfall ikke i samme aldersgruppe som de som begynner på nytt med yngre kone nr 2 )

Denne debatten provoserer meg - på regjeringens vegne

Skrevet (endret)

Synd det alltid er en eller annen annen stakkar enn Jens selv som får oppgaven å fronte den sittende regjerings saker - og derav må gå mens han lille jensemann alltid kommer inn fra sidelinjen som en reddende engel............

:forvirret:

Endret av Carrot
Gjest Kaffomann
Skrevet
TV 2 Nettavisen kommer med mer.

11.09.06 20:13, ny 11.09.06 20:20

*Dumdidum. Tvinne tommeltotter*

Gjest Alf Kaida
Skrevet
Det er da vel ikke synd på  Bjarne H. Tenk på alle de som rått utnytter sykelønnsordningen  -  og da tenker jeg på inkompetente arbeidsgivere som ikke setter seg inn i reglene og gjør noe for sine langtidssykemeldte ansatte....

Hvis arbeidstakere er friske er vi arbeidsgivers juveler -  vi jobber så mye at vi ikke kan se etter ungene våre, vi finner våre nye partnere på jobb, setter vår sosiale status etter jobben, kjøper aksjer i arbedsplassen for å jobbe mer men får intet utbytte, og legger sjela vår i å gjøre ting godt  ----- og leser om eiernes rikdom i idiotiske magasiner som tror de er nyhetsformidlere (aviser).

Nei, stram til  - Valla eskuffer meg.  Tenk å være så kvinnefiendtlig at hun forener seg med NHO i at hvis dette innføres vil arbeidsgivere velge bort kvinner som "må gjennom et svangerskap". Hva slags forgubbede meninger er dette ?

Dagfinn Høybråten skriker etter et knippe av tiltak på Standpunkt NRK1 i dag - joda de finnes, men neglisjeres spesielt i det private næringsliv -  der det blant annet ikke er akseptert at pappa tar permisjon  (i hverfall ikke i samme aldersgruppe som de som begynner på nytt med yngre kone nr 2 )

Denne debatten provoserer meg -  på regjeringens vegne

Du har ikke fått med deg at 60-90 % av alt sykefravær ikke har noen som helst sammenheng med jobben?

;)

Eller at det private næringslivet som du tydeligvis ikke liker faktisk har gjort en mye bedre IA-jobb enn både kommune og stat? Privat sektor har bedre resultater både på fraværsreduksjon, på inkludering av folk med redusert funksjonsevne (også en del av IA-avtalen) og har kommet mye lenger med å utforme seniorpolitiske tiltak (også en del av IA-avtalen).

De som har jobbet dårligst med dette er faktisk Staten selv, både som regelverkleverandør, som virkemiddelleverandør og ikke minst som arbeidsgiver. Trist at man prøver å skyve fra seg dette ansvaret.

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Du har ikke fått med deg at 60-90 % av alt sykefravær ikke har noen som helst sammenheng med jobben?

;)

Eller at det private næringslivet som du tydeligvis ikke liker faktisk har gjort en mye bedre IA-jobb enn både kommune og stat? Privat sektor har bedre resultater både på fraværsreduksjon, på inkludering av folk med redusert funksjonsevne (også en del av IA-avtalen) og har kommet mye lenger med å utforme seniorpolitiske tiltak (også en del av IA-avtalen).

De som har jobbet dårligst med dette er faktisk Staten selv, både som regelverkleverandør, som virkemiddelleverandør og ikke minst som arbeidsgiver. Trist at man prøver å skyve fra seg dette ansvaret.

Veldig bra innlegg. :klappe:

Kan føye til at arbeidslivssenterene jobber opp mot arbeidsgivere og prøver å få dem til å tegne IA avtale. De jobber også opp mot de som allerede har tegnet IA avtale. I dette arbeidet har de en del virkemiddel i kofferten som skal hjelpe arbeidgiver til å drive godt IA arbeid. Dette utspillet sparker ben under dette arbeidet.

Fra 1.7.2006 ble trygdeetaten og aetat nedlagt, og NAV etaten ble etablert. Første bud i denne etaten er å få folk (sykmeldte, arbeidsledige og uførepensjonster) tilbake til arbeid. Hvilken arbeidgiver vil etter dette innspillet ansette folk med redusert arbeidsevne?

Kan nevne at Bjarne Håkon er ministeren for den nye etaten også.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns litt synd på Bjarne H. Det var bare det jeg ville si.

Gjest Alf Kaida
Skrevet
Jeg syns litt synd på Bjarne H. Det var bare det jeg ville si.

Enig med deg! Vel er det viktig at staten lever opp til målene om å ansette folk med redusert funksjonsevne, men det er ikke lett å komme i et så stort departement og mangle politisk gangsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...