Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Ser Jernia har tilbud på trykk-koker og så husker jeg fra skolekjøkkenet at vi lagde kålruletter i en sånn (men det er jo minst 100 år siden ) Noen som bruker det og hva bruker dere det til? Burde man ha en slik en? Marianne
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Vår trykkoker blir kun brukt til å koke pinnekjøtt. Er sikekret tusen ting vi kunne brukt den til, men det blir den altså ikke brukt til...
Gjest bv Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Hvor stor er denne trykkokeren? Mine foreldre koker feks pinnekjøtt i sin. Og andre ting som vanligvis må koke leeeeenge. Deres er dessverre altfor stor til å bruke til feks poteter.
Lady_Sharon Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Før jeg fikk indukjonsovn brukte jeg den til å koke poteter i la på en kurv på potetene for eks. gulrøtter. Når jeg laget svinestek stekte jeg den først brun i vanlig stekepan så kokte jeg han i ananasjuice for å skjære den i skiver og varme den opp sammen med ananasringer (på hver skive) i ildfast form i ovn. trykk kokeren forkorter koketiden. Varmen av vann blir da 120 gr istf 90/100 og man trenger bare bitte litt vann så at mange vitaminer holder seg istf flytte over i vannet.
Gjest Fruktfat Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 sambo fikk av foreldrene sine for noen år siden, vi har ikke brukt den... moren hans bruker den til å lage kylling i karri.
Gjest anon Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Hvor stor er denne trykkokeren? Mine foreldre koker feks pinnekjøtt i sin. Og andre ting som vanligvis må koke leeeeenge. Deres er dessverre altfor stor til å bruke til feks poteter. ← det er en Tefal kjele på 6 liter.
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Hvor stor er denne trykkokeren? Mine foreldre koker feks pinnekjøtt i sin. Og andre ting som vanligvis må koke leeeeenge. Deres er dessverre altfor stor til å bruke til feks poteter. ← Tror den er på 6 liter, den er for stor til å brukes til daglig. Er stort sett pinnekjøtt den blir brukt til, kommer ikke på noe annet i farten, men vi burde nok brukt den oftere siden den er energieffektiv.
Gjest anon Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Tror den er på 6 liter, den er for stor til å brukes til daglig. Er stort sett pinnekjøtt den blir brukt til, kommer ikke på noe annet i farten, men vi burde nok brukt den oftere siden den er energieffektiv. ← Kjøpte denne selv nå, synes ikke den er for stor. Er faktisk redd for at den blir for liten når jeg skal prøve meg på pinnekjøttet til jul.. Har testet den med blåskjell, fungerte utmerket:)
pulverheksa Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Kjøpte denne selv nå, synes ikke den er for stor. Er faktisk redd for at den blir for liten når jeg skal prøve meg på pinnekjøttet til jul.. Har testet den med blåskjell, fungerte utmerket:) ← Blir de ikke overkokt? De trenger jo bare 5 min damping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå