Gjest gjesta Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 (endret) Hvordan hadde du taklet å skulle samarbeide med en morder under utdannelsen din?? Endret 11. september 2006 av Pheps
Donpedro Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Omtrent som jeg hadde taklet å jobbe med den. Mao helt ulikt fra person til person, avhengig av hvordan de oppfører seg.
Gjest gjesta Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Jeg for min del tror jeg hadde sliti med og blant annet skulle diskutere etikk med en som ganske så kaldblodig har myrdet sin kone.
Donpedro Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Jeg for min del tror jeg hadde sliti med og blant annet skulle diskutere etikk med en som ganske så kaldblodig har myrdet sin kone. ← Ingen av oss har perfekt etikk.
Gjest gjesta Skrevet 11. september 2006 #5 Skrevet 11. september 2006 Ingen av oss har perfekt etikk. ← Nei, og i hvert fall ikke han...
Gjest Eir Skrevet 11. september 2006 #6 Skrevet 11. september 2006 (endret) Jeg har jobbet sammen med mordere, av ulike typer, og vet at det i seg selv ikke påvirker hvordan jeg forholder meg til vedkommende. Endret 11. september 2006 av Pheps
Gjest Bellatrix Skrevet 11. september 2006 #7 Skrevet 11. september 2006 (endret) Å diskutere etikk med en morder hadde nok vært mer interessant enn ekkelt. Dessuten synes jeg det er bra at kriminelle får hjelp til å komme seg videre i livet, og til det tror jeg studier og nytt miljø kan være bra til. Jeg så denne filmen i går. En utrolig sterk film om det å bli "normal" for en som har sittet i fengsel. Endret 11. september 2006 av Pheps
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2006 #8 Skrevet 11. september 2006 (endret) Tråden er noe redigert for å unngå persondebatt. Fortsett gjerne diskusjonen på generelt grunnlag. Pheps -mod Endret 11. september 2006 av Pheps
Gjest Sandoz Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Jeg for min del tror jeg hadde sliti med og blant annet skulle diskutere etikk med en som ganske så kaldblodig har myrdet sin kone. ← Jeg synes det er veldig interessant.
Gjest gjesta Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Jeg tror ikke det hadde vært noe problem. Det hadde vært hvordan vedkommende oppførte seg mot klassen/meg som hadde avgjort hvordan jeg hadde forholdt meg til vedkommende, selv om det er veldig lett å forhåndsdømme.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Jeg syns ikke man kan klassifisere mennesker inn i "mordere og ikke-mordere".
Najs Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Tror kanskje morderen hadde hatt større problemer enn meg, med all baksnakkingen som nok hadde blitt. Jeg hadde trolig blitt ekstremt fascinert, og måtte muligens kjempet mot noen fordommer, men ville neppe oppført meg noe annerledes overfor personen med mindre h*n la opp til det selv.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Behandlet ham/henne på lik linje/like profesjonelt som de andre med studentene. Dette er kanskje en annen diskusjon, men jeg har ikke noe ønske om å vite noe om fortiden til de jeg jobber/studere sammen med. Det er slik personen oppfører seg i studie situasjonen som jeg ville ha tenkt over.
Gjest gjesta Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Jeg syns ikke man kan klassifisere mennesker inn i "mordere og ikke-mordere". ← Det blei moderert her, det var mer spesifikt enn som så... Jeg tenkte meg ikke om når jeg lagde emnet
Gjest gjesta Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Behandlet ham/henne på lik linje/like profesjonelt som de andre med studentene. Dette er kanskje en annen diskusjon, men jeg har ikke noe ønske om å vite noe om fortiden til de jeg jobber/studere sammen med. Det er slik personen oppfører seg i studie situasjonen som jeg ville ha tenkt over. ← Men når det er en "profilert" morder som har vært mye i media??
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Men når det er en "profilert" morder som har vært mye i media?? ← Vi som medstudenter bør uansett være profesjonelle nok til å behandle morderen på lik linje med andre studenter.
Gjest gjesta Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Vi som medstudenter bør uansett være profesjonelle nok til å behandle morderen på lik linje med andre studenter. ← Man bør ja, men er det realistisk?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #18 Skrevet 12. september 2006 Man bør ja, men er det realistisk? ← Kommer vel ann på egen kvaliteter og holdninger det, føler meg ganske trygg på at jeg hadde klart å være profesjonell men hadde kanskje ikke prøvd å bli kompis.
Gjest Gjest1 Skrevet 12. september 2006 #19 Skrevet 12. september 2006 Så lenge han faktisk er dømt for et drap antar jeg at han er skyldig. Jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg til ham. Det kunne tross alt vært meg eller noen andre jeg kjenner som kunne vært offer.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #20 Skrevet 12. september 2006 Jeg tror faktisk alle mennesker fortjener en ny sjanse. Når man har sonet sin straff er det viktig å innlemme dem i samfunnet igjen. De kriminelle blir ikke mer forent med samfunnet igjen av å bli frøset ut. Nå skal det sies at jeg selv nok hadde hatt vanskelig for å bli bestevenn med en jeg visste hadde gjort noe slikt. Hvis jeg skulle jobbet/samarbeidet med en kriminell hadde jeg bare måttet forholde meg til vedkommende på en profesjonell måte. Jeg har måttet jobbe sammen med folk jeg ikke har likt tidligere, og det har gått helt greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå