Gå til innhold

Sum -Konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest ...????...
Skrevet

Hvor mye er det egentlig vanlig å gi i konfirmasjonsgave?

Jeg er fadder...

Gavealternativer er ikke interessant, gutten sparer til noe fornuftig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir etter lommebok jeg.

Det betyr lite.

Ungene til ekssamboer fikk 200 hver.

Min egen sønn fikk til ca 500 foruten selskapet.

Skrevet

Datteren til typen til mora til sambo fikk 500 kr av oss. Jeg synes det var i overkant mye, så vi har krangla litt om den summen, siden sambo og konfirmanten ikke har noe spesielt forhold, siden begge har vokst opp med den andre forelderen og at det er litt aldersforskjell mellom de.

Da min fetter, som jeg har et veldig godt forhold til, ble konfirmert i vår fikk han ingenting.

Men det er sambo som styrer pengene, siden det er han som tjener de..

Skrevet

Nå er det en del år siden jeg ble konfirmert, men jeg fikk 8000 til sammen av mamma og pappa.

Ble overrasket da jeg fikk en 200 lapp av foreldrene til kjæresten til mamma, som jeg hadde møtt en gang eller noe.

Tanter å sånn fikk jeg mellom 200 og 500 tror jeg..

Skrevet

selv er jeg ikke i den situasjonen før om ganske mange år, men husker selv jeg fikk litt forskjellig til min konfirmasjon.

den ene fadderen min som egentlig ikke har så veldig mye penger gav meg en gullring til ca 500 og av andre faddere sølvskjeer til over 1000.

det er svært forskjellig og til nå har jeg hatt mest glede av ringen og ikke sølvet...

Skrevet

Har du råd til det ville jeg gitt cirka 1000 kroner som fadder. Har du ikke råd til det må du selvfølgelig tilpasse til egen økonomi.

Skrevet

foreldrene mine gir mellom 800 og 1000 til sine nieser og nevøer.

jeg spleiser med broren min, og vi gir mellom 450/650.

i min familie er det ikke vanlig å gi mer selv om man er fadder.

Skrevet

Jeg ga 1000 i dåpen til mitt fadderbarn og gir det samme eller mer dersom han konfirmerer seg noen gang

Skrevet

Vi gir 1000,- til alle tante- og onkel barn selv om vi er faddere til noen av dem får alle likt.

Hadde jeg hatt et fadder barn uten om familien så hadde jeg nok gitt 1000,- til det også.

Skrevet

Jeg har spart 50 kroner hver måned til mitt fadderbarn siden hun ble født som hun skal få når hun konfirmerer seg, det blir ca 9000 kroner det. Pengene står på egen konto i hennes navn. Jeg har en nevø og en niese som jeg sparer det samme til.

Skrevet
Datteren til typen til mora til sambo fikk 500 kr av oss. Jeg synes det var i overkant mye, så vi har krangla litt om den summen, siden sambo og konfirmanten ikke har noe spesielt forhold, siden begge har vokst opp med den andre forelderen og at det er litt aldersforskjell mellom de.

Da min fetter, som jeg har et veldig godt forhold til, ble konfirmert i vår fikk han ingenting.

Men det er sambo som styrer pengene, siden det er han som tjener de..

:overrasket:

Hvis jeg skulle være fadder, ville jeg gitt 1000 kroner. Hvis penger var eneste alternativ.

Skrevet

Vår nevø som konfirmerer seg på søndag får 1000 kr.

Det samme fikk broren hans for noen år siden, og mannens fadderbarn i vår.

Jeg syntes 500 kr er for lite, og f.eks 800 kr en litt "rar" sum.

Skrevet (endret)

Både eg og søstrene mine fekk ein del mindre penger kontant enn dei fleste av medkonfirmantene ved eigen konfirmasjon. Det stakk vel litt den gangen i ei ung sjel.

For eit par år sidan starta eg konto med tanke på konfirmasjon til mine nieser og nevø, til sammen fire og den første skal konfirmerast i 2007. Starta med 200 i månaden (50,- per snute) men når renta gjekk ned og personlig økonomi vart bedre også av andre grunner heva eg fast beløp til kr. 500,- per månad. Eg er fadder til to av dei, men eg og sambo har vel bestemt oss for ikkje å gjere forskjell her. I utgangspunktet starta eg kontoen nettopp for at dei unge skulle få ein pengesum kontant, men ettersom første konf nærmer seg er eg vorte usikker om dette blir riktig. Med tanke på øvrig familie som eg heller ikkje på nokon måte vil gjere "forlegen" eller sette dei i skyggen. Eg er no meir inne på tanken om å kjøpe ein gave til rundt kr. 5.000,- og gjerne ein tusing kontant ved sida. Kontoen står med rundt kr. 17k i dag. Til jenta neste år tenker eg spesifikt på ein hybridsykkel, men vil sjekke med foreldra før endeleg avgjørelse.

Eg og sambo har ingen egne barn, og før første konf må eg være sikker på at eg klarer å fortsetje sparinga slik at ikkje dei neste konfirmantene vil få vesentleg "billegere" gaver.

Endret av biafra
Skrevet
Hvor mye er det egentlig vanlig å gi i konfirmasjonsgave?

Jeg er fadder...

Gavealternativer er ikke interessant, gutten sparer til noe fornuftig....

1000 til fadderbarn

Skrevet
Vår nevø som konfirmerer seg på søndag får 1000 kr.

Det samme fikk broren hans for noen år siden, og mannens fadderbarn i vår.

Jeg syntes 500 kr er for lite, og f.eks 800 kr en litt "rar" sum.

Hvem konfirmerer seg på denne tiden av året?

trodde sånn skjedde på våren i mars og mai

Skrevet
Hvem konfirmerer seg på denne tiden av året?

trodde sånn skjedde på våren i mars og mai

Har aldri høret om mars konfimasjön jeg da, bare tidlig høst og mai.

Dessuten begynner det å bli mere vanlig med lørdasgkonfimasjon.

Skrevet

Tror en del borgerlige konfirmasjoner er på denne tiden av året.

Ift. pengegave synes jeg også 1000,- er ålreit for en fadder å gi. Ikke for lite, men heller ikke så mye at man "konkurrerer" med foreldrene.

En venninne av meg fikk ingenting fra fadderne sine, de mente det var nok at de hadde vært der for henne i oppveksten. :klø:

Skrevet

Hmm, hos oss på sørlandet er det kristelig i tidlig mai, borgerlige er på samme tid, kanskje litt før.

Kanksje har noe med hvor i landet man er fra.

Tenkte for jeg konfirmerte meg kristelig av en merkelig grunn, og da måtte vi gå på en del møter å sånn, og de kan jo ikke kreve at vi gjør det i sommerferien.

At vi da gjorde de i skole året, og ble konfirmert ferdig på våren

Skrevet

hos oss er det konfirmasjon i juni, de siste årene også i begynnelsen av september. i september er for de som velger å være med på leir, den er ofte i sommerferien.

Skrevet

jeg er konfirmert i begynnelsen av september, vi dro på leir i august :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...