latte Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hva liker 6-åringen å ha på skolematen?
Gjest gjesta Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 min guttunge er veldlig kresen på mat... men skive med nugatti er en stor favoritt på skolen.... men han elsker jordbærsylt når han er hjemme.... men vi likke ha det på skolen fordi skivenen blir ekle når syltetøyet trekker inn i smørbrødet... og der skjønner jeg han godt ... derfor får min gutt på 6 år 4 skiver med nugatti på skolen . og spiser jordbærsylt hjemme..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jeg vet ikke om dette er representativt, men jeg var lærer for en 1. klasse i fjor, og en morgen var ei av jentene veldig oppspilt. Hun kom bort til meg og sa at hun gledet seg så fælt til lunsj, for hun hadde nemlig ....fiskekake på brødskiva! (Fordomsfulle meg trodde at hun hadde kake e. l. med seg!)
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Mandelsmør. (Mandler i foodprosessor, sammen med litt sukker og olje. Kjøres til det blir varmt, stopp, la kjølne, og sett på igjen. Tar ca 10 minutter og er slikt som er greit å gjøre samtidig med middagslaging og lignende)
miss Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Min er sær den også..... men spiser selvfølgelig nuggatti!!!!! og da mange skiver! Men j mener han må lære /prøve å smake på ting som skal gjøre at han spiser skolemat!Derfor er det nugatti 1 x pr.uke og det er turdag,litt ekstra kos... Ellers har det vært rostbif en periode(litt sært...) Og nå har vi prøvd spekeskinke! d er ok,han liker ikke svett nistemat med ost o.l Ellers er d knekkebrød uten pålegg.. Sender alltid med frukt/grønnsaker!
LilleMy Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg styrer i det lengste unna Nugatti, så det er toppen ett par ganger i måneden 6-åringen får det. Ellers går det i leverpostei, baconost, pepperoni, salami, skinke, spekeskinke, prim og enkelte ganger peanuttsmør med en liten dert syltetøy. Frøkna er ikke glad i grønsaker, men jeg legger ofte agurkskiver, cherrytomater, rosiner eller nøtter av ymse slag ved siden av. Enklte ganger vanker det en søt kjeks også. Men ikke ofte, ønsker at det skal være noe uvant og ekstra hyggelig!
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Er ikke alt søtt pålegg fy-fy da? Ref. Nugatti. Mine tantebarn blir iallefall superhypre av alt søtt og tanken på at de skal bli helt propell på skolen gjør at jeg lurer på om det er noe kult å få barn i det hele tatt...
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Er ikke alt søtt pålegg fy-fy da? Ref. Nugatti. Mine tantebarn blir iallefall superhypre av alt søtt og tanken på at de skal bli helt propell på skolen gjør at jeg lurer på om det er noe kult å få barn i det hele tatt... ← kan ikke skjønne det.. min blir ihvertfall ikke superhyper.. han er helt vanlig han selv om han spiser ei skive med servelat eller 4 skiver med nugatti... merker ingen forskjell jeg......
LilleMy Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Er ikke alt søtt pålegg fy-fy da? Ref. Nugatti. Mine tantebarn blir iallefall superhypre av alt søtt og tanken på at de skal bli helt propell på skolen gjør at jeg lurer på om det er noe kult å få barn i det hele tatt... ← Jeg har Nugatti Max, der er det i alle fall mindre sukker......
miss Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Mine blir heller ikke "hypere" av nugatti/sukker,men mange barn blir det av sukker! Det er ikke derfor mine barn ikke får spise nugatti når de vil,men det er pga. sukkerer for tennene og at kroppen ikke har behov for sukker!* Mange flere barn nå for tiden er overvektig! Jeg fokusere på pålegg som er bra for kroppen og det er viktig at de lærer det som små!
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Her er leverpostei en slager... Kan bli noe ensformig, men heldigvis er det mer variasjon i maten hjemme. Pizzasnurrer baker jeg sånn fra tid til annen, det er stor suksess i matpakken. Bruker grovt mel, da blir det jo faktisk en ok lunsj av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå