Pearl Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Skal prøve å lage en del av oppskriftene til F Lindberg, men hater Cottage Cheese. Hva kan jeg bruke i stedenfor???
Solskinn Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 (endret) Tenkte også på kesam, men husk at den ikke tåler å varmes opp for da sprekker den. Men nå er det kanskje ikke i varme retter du tenker, for cottage chese gjør vel ikke å mye av seg i varmretter? Kesam skal vel også ha ca like mye protein om jeg ikke husker feil, det er vel pga proteininnholdet han bruker cc? Endret 11. september 2006 av Gyngestol
Brunhilde Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Hvis det er konsistensen du ikke klarer (slik er det nemlig med meg), men syns smaken er OK så kan du jo prøve å kjøre den i hurtigmikseren før bruk.
Pearl Skrevet 13. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2006 Takk dere. Nei det er nok smaken og konsistensen jeg ikke liker, jeg brekker meg rett og slett. Ricotta er ikke den ganske usunn da? Jeg tenker på den der riskrem lignende saken, eller er jeg helt på bærtur?
Gjest Elfrida Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Ricotta er en slags ferskost laget av myse, på en måte italiensk cottage cheese. Den er frisk og syrlig og har en annen mere smørbar konsistens enn cottage cheese. Fettinnholdet er fra 5 til 10 prosent avhengig av merke. Den inneholder omtrent ikke karbohydrater og rundt 10-12 % proteiner. Så hvis det er lavkarbodiett bør den passe fint. Må ikke forveksles med Mascarpone som er dødsfeit, nesten smør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå