Gå til innhold

Maldivene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Vi vurderer å ta bryllupsreisen på Maldivene. 8-9 netter på Full Moon Resort. Se her: My Webpage

og 3 dager i Dubai på hjemreisen for å få litt "action" på slutten.

Vi drar 9.juli neste år.

Noen som skal eller har vært på tilsvarende reise? Hva syns dere om Maldivene?

Takker for alle svar:)

Skrevet

Har sett på samme sted som deg, men vi har ikke bestemt oss enda. Lekkert er det iallefall!!

Skrevet

åhhh... det så veldig flott ut der

Har en venninne som har vært Maldivene på ordinær ferie med kjæresten. Hun mente at det var veldig flott der og særlig hvis man liker "late" dager med sol og bading. Var liksom ikke så mye som skjedde fikk jeg inntrykk av. Kjæresten hadde kjedet seg.. (Det ble visst slutt like etter, så det kan ha noe med at de ikke funket så bra sammen at han kjedet seg..)

Ta med ipod, "strandleker" og en god bok var hennes tips til andre som skal dit. Alt av importerte varer er visst veldig dyrt der. Hadde brukt mye penger på å kjøpe blant annet dykkebriller, volleyball osv..

Skrevet

og 3 dager i Dubai på hjemreisen for å få litt "action" på slutten.

Vi drar 9.juli neste år.

På Madivene har jeg aldri vært, men var i Dubai i mars. Veldig artig sted, men vær klar over at det er sinnsykt varmt der om sommeren. Ganske sinnsyk luftfuktighet der og i følge en jeg kjenner som bor der... Det begrenser uteaktivitetene no innmari. Allerede i mars var det over 30 grader.

Men er dere interessert i inne aktiviteter er det jo mye å finne på da. Enorme kjøpesentre og mye å finne på. Den opplevelsen jeg likte best var en ørkensafari og busstur rundt i by'n. Men litt usikker på hvor ålreit det er om sommeren... Jeg vil gjerne tilbake en gang, men da drar jeg på vinterhalvåret...

Skrevet

ja, har også forstått det slik at det er veldig varmt der i juli. Sikkert 40 grader.

Men jeg tror 14 døgn på Maldivene kan bli i kjedeligste laget. derfor tenkte vi å kombinere det med noe annet på slutten av turen. Valget står da mellom Dubai eller Kuala Lumpur........

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Nei, det er ikke så varmt på Maldivene i juli, men i Dubai kan det være +40 grader. På Maldivene gjennomsnittstemperaturen er ca. 28 grader både på land og i vann.

Juli har mange soltimer pr. dag, men tropiske regnskyll kan forekomme. Vi ble skremt av det og dro til Seyshellene istedenfor. Der er det masse man kan finne på. Kjempe fint sted og absolutt å anbefale:)

Skrevet

Hva koster en slik herlighet? Falt helt for stedet! :-D

Skrevet
Hva koster en slik herlighet? Falt helt for stedet! :-D

Turen kommer vel på ca 40.000,- for begge. Da får vi fly Oslo-Dubai-maldivene begge veier, 4 netter i bungalow ute i vannet og 5 dager i beach bungalow. Prisen inkluderer frokost hver dag. (+ noe bryllupsgreier med frukt på rommet, en candellight-dinner m.m) Videre får vi 3 netter på 5 stjerners hotell i Dubai på veien tilbake. Så alt i alt ca 40.000. Koster litt mer hvis man skal ha helpensjon.

Skrevet

Hvor har dere fått priser? Hvilket byrå? Eller ordner dere alt selv? Ser utrolig fint ut!!! Vi vurderer også Maldivene, men ikke 14 dager. Da hadde forloveden min kjedet seg i hjel! :)

Skrevet
Hvor har dere fått priser? Hvilket byrå? Eller ordner dere alt selv? Ser utrolig fint ut!!! Vi vurderer også Maldivene, men ikke 14 dager. Da hadde forloveden min kjedet seg i hjel!  :)

Ja vi tror også at 14 dager der blir for lenge. Er nok ikke veldig mye å ta seg til. Derfor blir vi der i 9 netter, og tar de siste 3-4 nettene i Dubai.

Vi har fått tilbudet fra Drømmeferier.

Skrevet

Vi jobber med å få til safari i Afrika først vi, med et par dager i Cape Town. For så å fly til Maldivene og være der i en ukes tid. Blir spennende å se om vi får det til! Tittet opprinnelig på www.eventyrreiser.no. De har fantastisk mye bra turer. Men akk så dyrt.... Hadde veldig lyst på den turen som heter Himalaya til Maldivene. Men den varer i en hel mnd, og jeg tror ikke jeg får fri fra jobb så lenge. Det er da avreise 30/9 neste år. Turen går ikke om sommeren... Kjipt!

Skrevet
ja, har også forstått det slik at det er veldig varmt der i juli. Sikkert 40 grader.

Men jeg tror 14 døgn på Maldivene kan bli i kjedeligste laget. derfor tenkte vi å kombinere det med noe annet på slutten av turen. Valget står da mellom Dubai eller Kuala Lumpur........

Ja, minst... Kuala Lumpur veit jeg ikke mye om. Men Dubai er et flott sted, hadde det veldig fint der selv om jeg var på jobb om dagen. så begrenset seg litt hvor mye jeg rakk å være turist.

Men som sagt varmt i mars, uutholdelig ute om sommeren i følge han jeg kjenner. Men inne har de jo air condition overalt så det er ikke noe problem. Det som er greit å merke seg er at det er ganske strengt med alkohol der nede. En del resturanter har alkoholservering, mens andre har det ikke. Ble litt overassket når jeg var på Fridays og ikke kunne kjøpe øl. Men på andre steder var det ikke noe problem.

Skrevet

Hei!

Vi var på Maldivene på bryllypsreise i sin tid, vi hadde 16 dager på en av øyene der. Vi trivdes godt med en stille, rolig og avslappet ferie, så for oss var det perfekt. Dere må selvsagt finne noe som passer dere.

Vi betalte 50.000,- for ferien, med sjøfly og alt. Men det var ikke all-inclusive. Det er sant at alt importert er ganske dyrt på øya, men vi gadd virkelig ikke å ofre det noen tanke da vi var først var der. Og hadde vi først punget ut 50.000,- på en ferie så spilte det ingen rolle om det ble ett tusen til eller fra i lommepenger der.

Men, ferien var helt super den, svarte til forventningene og vel så det. Det ER virkelig så vakkert som det ser ut til der, vi ble positivt overrasket!!

God tur - og lykke til! :)

Skrevet

Jeg har selv vært i Dubai i juli og det er ikke å anbefale. Det var +40 varme hver dag og ikke mye "action" ihvertfall. Begrenset hva man orker i den varmen. Shoppingsentere har jo AC selvfølgelig men dog....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...