Gå til innhold

Sossete bærumsblære jenter?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er fra bærum, riktig nok en del som er sånn...MEN også mange som IKKE er sånn.

Alle fra lofoten er fiskere liksom(?):S

Legger til:

Er synd at mange møter de blærete (er enig i at endel kan kalles det) ungdommene som bor her.. men det er da ikke bare de som bor her. Ingen av mine venner er sånn. Vi bruker ikke flere 1000kr på klær og annet dilldall:P.

Tror det finnes noen blæringer overalt:P, og ikke bare her i bærum.

Endret av Yzma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest søt snill og fra østkanten

jeg syns det er forskjell på blærumsjenter og vi som bor litt mer øst. :)

ikke at det gjør noe. folk er forskjellige, men jeg kommer sjeldent godt overens med "den type" jenter. vi er bare så forskjellig. jeg oppfatter mange av dem som ganske enkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestor joggebukse som såvidt holdes oppe og stappa ned i tennisokker, og en aaaltforliten topp...sånn går de i tr heim også. Er det en epedemi? :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Oslo denne helgen for første gang på seks år. La da merke til sossete bærumsblære jenter med kjempe vide bukser, hvite sko og det ene buksebeinet oppi en hvit tennis sokk, mens det andre buksebeinet hang slik det normalt skal henge (bortsett fra at bukse var 4 nummer for stor). Skal dette være fint? -Kult?

Syns rett og slett det ser idiotisk ut!!!!!!!!!!!!!!!!

Måtte få det ut

Er vel greieste måten å sykle på uten å få buksa i kjedet. Så det er ikke idiotisk, fint eller kult, men smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri sett noe til det joggebukse opplegget:P

Har du ikkeeee? Jeg sr det over alt. Både i øst og i vest.

Dem går med joggebuksene og ofte pyjamasbukse stappa ned i et par sko. Herre min så stygt det er. I hvertfall disse pyjamasbuksene.

De går med en sånn type pyjamasbukse jeg har på meg nå. :overrasket:

En rosa en med "bestefarruter". :forvirret:

Har sett verre pyjamasbukser også. Gjerne med gakkgakker på, eller disse knæsj rosa hvor det står GOLDDIGGER over hele buksa. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kan være så sikker på at de var fra Bærum skjønner jeg ikke, ettersom du var i Oslo... De kan jo ha vært fra Frogner i Oslo f.eks? :klø:

Nå er både Bærum og Frogner den samme sossen, da. Eller for å si det på en annen måte. Bærum og Frogner har nære sosioøkonomiske bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikkeeee? Jeg sr det over alt. Både i øst og i vest.

Dem går med joggebuksene og ofte pyjamasbukse stappa ned i et par sko. Herre min så stygt det er. I hvertfall disse pyjamasbuksene.

De går med en sånn type pyjamasbukse jeg har på meg nå.  :overrasket:

En rosa en med "bestefarruter".  :forvirret:

Har sett verre pyjamasbukser også. Gjerne med gakkgakker på, eller disse knæsj rosa hvor det står GOLDDIGGER over hele buksa.  :legrine:

hehe nei:P

Men har sett de pysj-buksene med ender på osv i butikken...hmm(?) kansje når jeg tenker meg om så har jeg jo sett endel personer bruke de:P men ikke nedi skoa:P...

Eneste gangen jeg bruker noe som kan ligne er når jeg skal på trening.

Har en joggebukse med 4-5 cm høy kan nederst på beina, men syns det er ganske praktisk å gå med til trening for å unngå å dra med meg skitt utenfra og inn på treningssenteret;)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er både Bærum og Frogner den samme sossen, da. Eller for å si det på en annen måte. Bærum og Frogner har nære sosioøkonomiske bånd.

Nu er ikke Bærum et så ensartet sted at man automatisk kan si at det er det samme som Frogner. Det er temmelig stor forskjell mellom en villa i Uranienborg Terrasse, og en leilighet i en drabantby på Rykkinn.

Endret av Christiane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk I bogstadveien i Oslo, og kan bekrefte at disse vestkantbertene går i joggebukse og har veldig plndgult hår som er satt opp i en mystist bustete frisyre. Ser ikke særlig pent ut, og man skulle jo tro de hadde råd til penere bukser en joggebukser (det er riktignok merkejoggebukser da..). Men så unngår de vel hyppige soppinfeksjoner av å gå i løse og ledige joggebukser da.

Jeg bor jo på østklanten, så jeg ser tydelig forskjell i motetrend fra øst til vest.

Og jeg har gått på skole på både østkant og vestkant, og disse vestkantbabsene var svært lite hyggelig. Synes det er trist at så mange som vokser opp på vestkanten blir så trangsynte :tristbla: Det er trist for dem rundt dem, men minst like trist for dem selv, siden de går glipp av mange interessante bekjentskaper. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu er ikke Bærum et så ensartet sted at man automatisk kan si at det er det samme som Frogner. Det er temmelig stor forskjell mellom en villa i Uranienborg Terrasse, og en leilighet i en drabantby på Rykkinn.

Så er heller ikke Rykkinn typisk for Bærum. Sosioøkonomisk har Bærum betydelig mer til felles med Frogner enn Grorud – som til og med ligger i samme by som Frogner.

Faktisk har Bærum et større sosioøkonomisk fellesskap med Frogner enn Frogner har med resten av Oslo.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare innom
Så er heller ikke Rykkinn typisk for Bærum. Sosioøkonomisk har Bærum betydelig mer til felles med Frogner enn Grorud – som til og med ligger i samme by som Frogner.

Hva er det som er typisk for Bærum da?

Kolsås, Lommedalen, Bærums Verk, Hamang, Jar, Stabekk, Bekkestua, Hosle, Nadderud, Vøyenenga, Sandvika, Høvik, Haslum...?

Deler av Østre Bærum (Hosle, Jar, deler av Stabekk...) er vel kjent for å være noe mer "fasjonable (les sossete) strøk" enn Rykkin og Lommedalen, men det er like stor forskjell mellom "bygdene" i Bærum som det er over alt ellers i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt riktig.

Faktisk har Bærum et større sosioøkonomisk fellesskap med Frogner enn Frogner har med resten av Oslo.

Det er nok også sant, men det er viktig å skille mellom de forskjellige bydelene.

Frogner har kanskje mer til felles med Bærum enn med Holmlia, men de sosialøkonomiske likhetene mellom Frogner, Ullern og Vestre Aker er også temmelig store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det jeg reagerte på da jeg var i Oslo og Stockholm var at det var så mange blondiner der! Falske eller ekte I don't know. I flere butikker jeg var innom var jeg den eneste brunetten! Følte meg rar som ikke var blond. Sånn er det ikke i småbyer/bygder jeg har vært/bodd i. Merkelig byfenomen.

Bor i Fr.Stad jeg, er masse platina blonde "babes" her og, med silikon og fake-tan hele året...

Må ikke dra til Oslo engang for å se sånt... :forvirret: Tviler de drar fra Bærum for å vise seg frem her....

PS. Bærum er mer enn østre bærum og Rykkin! Sandvika er jo også der, med en ganske variert befolkning som resten av landet....Og i og med at Sandvika har fått by-status, i motsetning til Jar og Stabekk, regner jeg med at innbyggertallet er noe høyere der og gir et mer riktig bilde av den generelle Bærums-jenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Jeg skjønner ikke helt hva som er greia med buksene det står ting på rompa på jeg da.. "Juicy" og "babe" og sånn :ler: Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå, jeg ser veeeldig mange med sånne bukser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er greia med buksene det står ting på rompa på jeg da..  "Juicy" og "babe" og sånn  :ler: Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå, jeg ser veeeldig mange med sånne bukser....

Juicy er i allefall et klesmerke. Joggedresser til en litt stivere pris enn ellers.

Juicy Couture. ;)

De har noen fine anonyme joggedresser, men logoflashing er ikke fint. I hvertfall ikke på rumpa.

Endret av Chantal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort hår, alt på en side, joggebukse med rosa sko, alt for kort topp, og boblejakke med pels= bærumsjente.

Langt hår med sleik, røff t-skjorte, hullete lyse jeans med TIGER belte=bærumsgutt.

:overrasket:

Om mine unger kler seg sånn så henger jeg meg selv :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...