Gå til innhold

Fetisj

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest det, men er kanskje ikke helt enig bare. I den grad det er mulig når det er en definisjon på det... Men har hørt om fotfetisj liksom...

Skrevet

Skal vi snart gå inn i en detaljert diskusjon på strømper/føtter/negler osv. eller?

...og droppe dette uinteressante definisjonsspørsmålet.

Spiller vel ingen rolle hva som står i ordbøker, vel - det viktigste er vel at vi blir kåte og knuller og sånn?

Skrevet

Ok - jeg tar oppfordringen fra Nelle!

Gutt her, 26 år. I et ganske ferskt forhold med en fantastisk, fantastisk jente. Det som jeg tenner på, er at jenta mi virkelig tør å være feminin. Ikke alltid, men ofte. Ikke vulgært, men pirrende diskret. Dette har med hele hennes holdning å gjøre. Hun stråler sensualitet. I alle fall i mine øyne. Hun er også veldig bevisst på det selv. Og bruker det for å gi seg selv attitude som hun selv sier.

Hun er ofte i jobben sin ofte i møter med potensielle, nye kunder. I disse møtene må hun presentere bedriften og seg selv, for kravstore kunder med masse ekle spørsmål. Hun pleier da å kle på seg i mine øyne et rått og sexy undertøy (f eks med en kul strømpeholder og strømper) selv om hun utenpå har en diskret dress eller drakt. I tillegg kan hun virkelig gå på høye hæler på en naturlig måte, og med rak rygg.

Vissheten om at hun spiller på dette, at det gir henne en god følelse og attitude, gjør det utrolig spennende også for meg. Jeg har egentlig alltid digget jenter med sexy undertøy, ikke vulgøre damer som flasher noen blonder sent på natta på byn, men damer som er sexy fra innerst til ytterst.

Vi bor ikke sammen ennå, men om jeg møter henne etter jobb, er det vannvittig spennende å så vidt ane strømpehempen gjennom buksa eller skjørte. Jeg klarer da knapt å holde meg, i alle fall rekker vi ikke å få av oss alle klærne før vi er i full gang.

Vet ikke helt hva som ble budskapet her. Foruten det at jeg synes det er dritdigg med damer i fint undertøy og da gjerne med strømper, så var vel poenget at det er viktig med en sexy attitude. At dama tør å være dame. Å være feminin. Det er digg... :sjarmor:

Skrevet

Samboeren min tenner på korsett! Bare synd det er så j**** ubehagelig å ha på...

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Skal vi snart gå inn i en detaljert diskusjon på strømper/føtter/negler osv. eller?

...og droppe dette uinteressante definisjonsspørsmålet.

Spiller vel ingen rolle hva som står i ordbøker, vel - det viktigste er vel at vi blir kåte og knuller og sånn?

Jepp!

Da føler jeg meg litt mer "normal" etter Ymes oppklaringer her hva begrepene angår :ler: . Uansett, strømper er det mest erotiske plagget som finnes (for meg). Gjerne sånne som er hekta opp i strømpeholder ja. Nå tilhører jeg "leg-man" kategorien og er mer opptatt av en kvinnes ben enn pupper....... pupper er flotte de men opplevelsen av en strømpekledt fot som "spaserer" oppover bukselåret mitt og en kvinnehånd med velpleide (ikke nødvendigvis superlange) lakkerte negler som rasper meg lett på underarmen :sjenert:

:rodme::hjerter: ......... gjør meg sinnsykt kåt!

Skrevet

Gutt 26 med feminin dame + Gorgon:

Dere er sånne mannfolk jeg digger. Jeg DIGGER at menn liker strømper, strømpeholdere, femininitet etc. WOOOOW!!!

Gutt 26: Jeg skjønte absolutt hva du mente med innlegget ditt - tipper dama di tenner på å være feminin også (hun sier jo det gir henne attitude). Tenner iallfall meg veldig å være gjennomført feminin. SMykker, make-up, strømper, lange negler, høye heler - gjerne skjørt etc.

Skrevet

Denne tråden har kommet helt ut av sporet sitt. Det dere snakker om har ingenting med fetisjer å gjøre.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Denne tråden har kommet helt ut av sporet sitt. Det dere snakker om har ingenting med fetisjer å gjøre.

Sant nok, let's make a new one everyone :sjarmor:

Skrevet

Er ikke enig, jeg -

Man snakker om fotfetisjisme. Alle er enig om at det å tenne på føtter er en fetisj - til tross for ordbøkene sier at det ikke er en fetisj å tenne på føtter, fordi en fetisj er noe "dødt", en "ting".

Dersom fotfetisjisme er akseptert som fetisj, da bør også andre kroppsdeler aksepteres som fetisjer.

Dessuten - i denne tråden diskuterer vi såkalte "ting", altså døde ting. De siste innleggene har dreid seg om undertøy, strømper, strømpeholdere etc.

Er ikke det ting??

Men - hvis du mener at denne tråden bør være en tråd hvor folk lister opp sine fetisjer (altså - "ting", og ikke kroppsdeler), og at man ikke bør diskutere hva man tenner på hos dama si, hvorfor man tenner på strømper, negler og sånn - da går det jo heller an å gi beskjed om det, og vi kan lage en ny tråd hvor vi diskuterer dette.

Eller du kan lage en ny tråd hvor du ber folk utelukkende å liste opp sine fetisjer, gitt en klar definisjon av hva en fetisj er - og om man får lov å ta med kroppsdeler (som føtter etc.) i tillegg til "ting".

Som jeg sa ovenfor - jeg er ikke så opptatt av dette tåpelige definisjonsspørsmålet, men heller interessert i å diskutere hva som tenner oss, og hvorfor det tenner oss.

Men bevares -jeg blir gjerne med Gutt 26 med feminin dame og Gorgon på å starte en egen tråd om strømper, attitude, undertøy, negler og høye heler.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

I dag er du virkelig på hugget - så bra!!!!! :klappe:

Jeg har fridag og skulle egentlig gjort masse greier men blir jo sittende her å følge med på hva som skjer, ikke bra :ler:

Dessuten har du helt rett, fetisjsme er ikke bare "døde" ting.

Føtter er vel den mest utbredte sådan, videre er det vel pupper, rumper, og jeg innbiller meg at jenter kan ha en sånn hånd-fetisj greie. Mange som blir myke i knærne ved synet av/berøringen av kraftige typiske mannehender........ oder?

Skrevet

Det må da gå an å definere fetisjer videre enn til døde ting?

Det er mye rart som gir oss mennesker seksuell tenning. Føtter, motorsykler, klesklyper, kjoler, pupper... You name it.

Vil det være en mer dekkende definisjon dersom vi sier at en fetisj er en ting, et inntrykk, en følelse eller en kroppsdel som er essensiell for en persons seksuelle tenning?

La oss si at en person har et jevnt over standard tenningsmønster, blir kåt, har sex og koser seg på det jevne. Denne personen får imidlertid maksimal tenning dersom h*n får se på, lukte på, smake på eller leke med føttene til partneren.

Når en kroppsdel som ikke er forplantningsrelatert blir like viktig, eller viktigere enn, kjønnsorganet til partneren må man da kunne kalle det en fetisj?

Skrevet

Hvis målet med tråden er en død og intetsigende liste over fetisjer er vi på villspor.

Dette er imidlertid et diskusjonsforum, og tråden har utvikla seg til å bli en diskusjon om fetisjisme. Helt naturlig, og helt på sin plass, spør du meg.

Skrevet
Hvis målet med tråden er en død og intetsigende liste over fetisjer er vi på villspor.

Dette er imidlertid et diskusjonsforum, og tråden har utvikla seg til å bli en diskusjon om fetisjisme. Helt naturlig, og helt på sin plass, spør du meg.

:klappe:

Skrevet
I dag er du virkelig på hugget - så bra!!!!!  :klappe:

Jeg har fridag og skulle egentlig gjort masse greier men blir jo sittende her å følge med på hva som skjer, ikke bra  :ler:

Dessuten har du helt rett, fetisjsme er ikke bare "døde" ting.

Føtter er vel den mest utbredte sådan, videre er det vel pupper, rumper, og jeg innbiller meg at jenter kan ha en sånn hånd-fetisj greie. Mange som blir myke i knærne ved synet av/berøringen av kraftige typiske mannehender........ oder?

Hender. Helt klart!

Typen min har sånne digre "mannelabber" av noen hender -men allikevel med lange fingre (ikke sånne "butte"), og det er bra - for det er akkurat sånne hender jeg tenner på nå for tiden. Egentlig, når jeg tenker meg om, så tenner jeg på den type hender som kjæresten min har - til en hver tid. Så hvis jeg hadde hatt en kjæreste med mer butte fingre, hadde det nok vært den type hender jeg tenner på. Men nok om det...

Altså: Dette med hender er virkelig en greie. Forresten viktig at neglene er rene, velstelte, kortklipte og ikke har skitt under seg. Av og til kan jeg bare sitte og se på mannehender (f.eks i et kjedelig møte e.l.) leeeeeenge - og plutselig er jeg helt i min egen verden. Men hvis neglene er skitne og ustelte, da tenker jeg "grøss og gru, de hendene får faen ikke komme i nærheten av fitta mi iallfall" -og så ser jeg videre på neste mann rundt møtebordet.

Hendene til kjæresten min kan jeg sitte og se på i det uendelige. Men som regel kommer jeg ikke til uendelig, da - for innen den tid har jeg blitt så kåt at jeg har dyttet han ned på gulvet, revet av ham klærne og kastet meg over han for lengst!

:ler:

Skrevet
Det må da gå an å definere fetisjer videre enn til døde ting?

Det er mye rart som gir oss mennesker seksuell tenning. Føtter, motorsykler, klesklyper, kjoler, pupper... You name it.

Vil det være en mer dekkende definisjon dersom vi sier at en fetisj er en ting, et inntrykk, en følelse eller en kroppsdel som er essensiell for en persons seksuelle tenning?

La oss si at en person har et jevnt over standard tenningsmønster, blir kåt, har sex og koser seg på det jevne. Denne personen får imidlertid maksimal tenning dersom h*n får se på, lukte på, smake på eller leke med føttene til partneren.

Når en kroppsdel som ikke er forplantningsrelatert blir like viktig, eller viktigere enn, kjønnsorganet til partneren må man da kunne kalle det en fetisj?

Jepp, det jeg mener også!

Skrevet

Tenner enormt på vere brud. Ha på en lekker brudekjole med alt tilbehør. Har ikke fått sex med brudekjole på enda, men det ville vert veldig godt for meg.

Skrevet
Hvis du slår opp Fetish, så er beskrivelsen at man tenner på livløse objekter...

Nei her er betydningen:

fetisjisme[/b} — 1. Fetisj-dyrkelse. — 2. Kjønnsdrift som er rettet mot legemlig egenskap (legemsfeil) el. gjenstand (sko, undertøy, fletter osv.).

Skrevet

Jeg hadde nok i mange år en fetishme for strømper og har opplevd noen kvinner som ikledd seg slike for å tenne meg. Jeg hatet strømpebukser. Så hadde jeg et forhold med en dame som bare brukte strømper, også på jobb. Etter et års tid begynte jeg å tenne på strømpebukser. Måtte be henne en gang i blant om å skifte. Selvfølgelig uten truse under. Sprøtt!

Skrevet
Nei her er betydningen:

fetisjisme[/b} — 1. Fetisj-dyrkelse. — 2. Kjønnsdrift som er rettet mot legemlig egenskap (legemsfeil) el. gjenstand (sko, undertøy, fletter osv.).

Ordboka di er feil!!! :P

Jeg skjønte ikke det som sto der, men det så bra ut!

Vil bare legge til at jeg er enig i at det er en fetish, selvom det ikke står det i alle bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...