Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 hei eg lurte på kortid eg kan ta ein graviditets test etter mensen?altså kortid er det vanlig og teste seg? kortid er eggløsningen?
angelou Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Det er vanlig å teste seg den dagen mensen egentlig skulle kommet. Eggløsning er +/- 14 dager før du får mensen.
Trampe Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 En syklus er vanligvis på ca 28 dager. Det vil si at du kan teste tidligst 28 dager etter første dag i siste mens. En tidligere test kan vise falsk negativ fordi du testet for tidlig.
Gjest Tanita Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Så det er ikke 18 dager etter at du har hatt sex altså? (Leste noe om det i en annen tråd, såvidt jeg kan huske)
Cymbidium Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Så det er ikke 18 dager etter at du har hatt sex altså? (Leste noe om det i en annen tråd, såvidt jeg kan huske) ← Jo, det brukes også. Men det er vel i de tilfeller du feks har hatt sex uten beskyttelse én gang. Tester vil som regel vise positivt 14 dager etter EL, i tillegg kan sæd overleve noen dager inne i livmor/eggledere. Så da blir det ca 18 dager før du kan være (rimelig) sikker på at du er eller ikke er gravid. Men det er jo ikke noe vits i å opperere med 18 dager etter sex for par som prøver å bli gravide feks, som har sex jevnlig. Da vil det jo ofte være 18 dager siden sex.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Ingen kan vite når akkurat du har eggløsning, for å finne ut det må du bli bedre kjent med din egen syklus. Å teste den dagen mensen normalt ville kommet, er egentlig ikke noe godt råd med mindre du har stålkontroll på når du hadde eggløsning - syklusen forskyver seg fra tid til annen, og du kan ende opp med å bruke mye penger og energi på å ta negative graviditetstester. Vent til et par dager over, det er mitt råd (vet av erfaring at det ikke er lett!).
Gjest Tanita Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Jo, det brukes også. Men det er vel i de tilfeller du feks har hatt sex uten beskyttelse én gang. Tester vil som regel vise positivt 14 dager etter EL, i tillegg kan sæd overleve noen dager inne i livmor/eggledere. Så da blir det ca 18 dager før du kan være (rimelig) sikker på at du er eller ikke er gravid. Men det er jo ikke noe vits i å opperere med 18 dager etter sex for par som prøver å bli gravide feks, som har sex jevnlig. Da vil det jo ofte være 18 dager siden sex. ← Ja, har man sex hver dag, så er det nok bare å vente med å teste til man egentlig venter mensen. (Er ikke prøver selv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå